Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری بلومبرگ با انتشار گزارشی درباره دست‌های پر ایران پیش از آغاز دور تازه گفتگوهای هسته‌ای با غرب نوشت: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد پیش از آغاز از سر گیری گفتگوهای وین با معاون رئیس جمهوری ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی گفتگو کند. هدف گروسی از این دیدار، یافتن راهی برای بیشتر شدن دسترسی‌ها و نظارت‌های آژانس بر مراکز هسته‌ای ایران اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسان جمهوری چین و روسیه در روزهای گذشته با رئیس جمهوری ایران تماس گرفته و با سیدابراهیم رئیسی درباره راه‌های بازگشت به توافق هسته‌ای گفتگو کرده‌اند. این در حالی است که شی جین‌پینگ حمایت کامل خود را از دغدغه‌های قانونی ایران برای بهره بردن از مواهب برجام نشان داده و اعلام کرده است دومین اقتصاد بزرگ دنیا پشتیبان تهران است. میزان تولید فولاد در ایران در حال افزایش است و این کشور را به دهمین تولیدکننده فولاد دنیا تبدیل کرده است.

در جبهه دیپلماسی، سرگی لاوروف (وزیر امور خارجه روسیه) هفته گذشته در وین حضور داشت تا با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کند. در حالی که مسکو پیش‌تر از علاقه خود برای همکاری‌های بیشتر تهران با آژانس خبر داده بود اما کرملین همچنان هیچ میلی برای افزایش فشار بر ایران ندارد. چین هم به بازرسان آژانس هشدار داده است فراتر از نقش بازرسی و نظارت خود در پی اجرای خواسته‌های آمریکا و اروپایی‌ها نباشند.

گفته می‌شود گروسی می‌خواهد زودتر با رئیس سازمان انرژی اتمی و دیگر مقام‌های دولت تازه ایران گفتگو کند و به آنها درباره پیامدهای صدور قطعنامه احتمالی آژانس هشدار دهد اما دیپلمات‌های اروپایی معتقدند تهران به پشتوانه حمایت‌ها و حق وتوی مسکو و پکن نگران رفتن پرونده هسته‌ای خود به شورای امنیت سازمان ملل و اعمال تحریم‌های تازه نیست.

تاراج کرانبرگ، همکار موسسه بین‌المللی پژوهش صلح استکهلم می‌گوید: «پس از اعمال سیاست فشار حداکثری آمریکا، اروپا به یک دوراهی ناممکن رسیده است. از این رو، اروپایی‌ها اعتبار خود را از دست داده‌اند و تهران سیاست‌های خود را سمت شرق برده است.»

کد خبر 624432 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هسته‌ای - سازمان انرژی اتمی سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی هسته ای سازمان انرژی اتمی سید ابراهیم رئیسی آژانس بین المللی انرژی اتمی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد

برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی که در ایام چهل و دومین جشنواره فجر روی آنتن رفته بود، با وقفه‌ای کوتاه از فردا شب جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه ساعت 23 روی آنتن شبکه نمایش ‌می‌رود.

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

در این دوره برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی و مهمان، میز «نقدسینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق و میز «نقدسینمای جهان» با حضور سید حمید قادری و آرش خوشخو و همچنین با پخش میان‌برنامه‌های متنوع روی آنتن می‌رود.

همچنین سری جدید برنامه «هفت» با دکوری متفاوت در فضایی نوستالژیک از سینمای قدیم ایران روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم