Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

کیوسک بین الملل تابناک: تاکید وزیر خارجه ایران بر عملیاتی کردن توافق مشارکت راهبردی با چین، دیدار قریب الوقوع رؤسای سازمان اطلاعات سوریه و ترکیه، اعلام وضعیت اضطراری در ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی، هشدار اسرائیل به بایدن درباره مصر و عربستان و آغاز رزمایش مشترک نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید وزیر خارجه ایران بر عملیاتی کردن توافق مشارکت راهبردی با چین

وزیر امور خارجه از تاکید و اهتمام ویژه وزارت‌ امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی ایران بر عملیاتی کردن توافق مشارکت راهبردی و پیگیری برنامه توسعه روابط با چین خبر داد.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، وانگ ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در گفت وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، آغاز به‌کار وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه چین با ابلاغ سلام رییس جمهوری کشورش به رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور اسلامی ایران، بر نقش سازنده و کلیدی کشورمان در تحولات منطقه تاکید کرد.

وانگ ای با تاکید براینکه جهت‌گیری چین توسعه همه جانبه روابط دوجانبه فی‌مابین است، اهتمام جدی رییس جمهوری چین برای توسعه روابط دوکشور را مورد تاکید قرارداد و افزود: معتقدیم هیچ تحول و یا مانعی در سطح بین‌المللی نمی‌تواند در روابط پایدار دو کشور خللی ایجاد کند.

وزیر امور خارجه چین در ادامه آمادگی کشورش برای اجرای توافقات پیشین بین دو کشور، و از جمله سند مشارکت راهبردی ۲۵ ساله و همچنین پیگیری موارد مورد توافق در گفت و گوی تلفنی دو رییس جمهوری را مورد تاکید قرار داد.

وانگ ای تاکید کرد که جامعه بین‌المللی راهی جز مبارزه با یکجانبه گرایی و قلدرمآبی در سطح جهانی ندارد.

دیدار قریب الوقوع رؤسای سازمان اطلاعات سوریه و ترکیه

رسانه‌های ترکیه از دیدار قریب الوقوع رؤسای سازمان اطلاعات سوریه و ترکیه در بغداد خبر دادند.

به گزارش صدی البلد، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند قرار است به زودی دیداری میان رؤسای سازمان اطلاعات سوریه و ترکیه در بغداد برگزار شود.

به گفته این رسانه‌ها در این دیدار درباره اوضاع سوریه و تلاش‌های ترکیه برای بیرون کردن نیروهای سوریه دموکراتیک از مرزها بحث و گفتگو خواهد شد.

رؤسای سازمان اطلاعات ترکیه و سوریه ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ در مسکو دیدار کردند.

اعلام وضعیت اضطراری در ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی

در پی رسیدن توفند «ایدا» به سواحل شرقی ایالات متحده و وقوع سیل عظیم در ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در این دو ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

کاخ سفید امروز (جمعه) طی بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر تصمیم بایدن برای برقراری وضعیت اضطراری در نیویورک و نیوجرسی، گفت رئیس‌جمهور آمریکا همچنین دستور داده تمام منابع فدرال در این دو ایالت برای کمک به روند امدادرسانی به کار گرفته شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رئیس‌جمهور [بایدن] به وزارت امنیت داخلی و آژانس فدرال مدیریت بحران دستور داد تا تمام تلاش‌های امدادی را هماهنگ کنند».

رسانه‌های آمریکایی نیز امروز گزارش دادند که تلفات باران‌های سیل‌آسا در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی، پنسلیوانیا و کنتیکت به ۴۴ نفر افزایش یافته و تعدادی نیز مفقود هستند.

شب گذشته، نیویورک رکورد بی سابقه بارش هشتاد میلیمتری باران ظرف یک ساعت را ثبت کرد. رکورد قبلی در این ایالت یک ماه قبل و با ۴۹ میلیمتر بارش ثبت شده بود.

ایدا به‌عنوان پنجمین توفند بزرگ آمریکا، از روز یکشنبه وارد ایالت لوئیزیانا شد و رانش زمین و وزش بادهایی با سرعت بیش از دویست کیلومتر بر ساعت را به همراه داشت.

در پی هرج و مرج در شهر نئواورلئان به دنبال وقوع طوفان سهمگین آیدا و قطع کلی برق در این شهر بزرگ، نیروهای پلیس این شهر گروهی از افسران مبارزه با غارتگری را در سطح شهر مستقر کرده و با گارد ملی لوئیزیانا در این خصوص همکاری می‌کند.

شدت طوفان آیدا طی روزهای اخیر به اندازه‌ای بالا بوده است که روز دوشنبه، بیش از یک میلیون خانه در سراسر لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی بدون برق بود و از میان ۱۴۴ هزار خانه در منطقه «بیگ ایزی» نیز با مشکل قطعی برق مواجه شده بود و آن طور که برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد، این قطعی برق احتمالا سه هفته ادامه خواهد داشت.

بایدن در نشست خبری پنجشنبه شب گفت: «طوفان ایدا طی روزهای گذشته و آتش‌سوزی‌های گسترده در غرب و سیل بی‌سابقه در نیویورک و نیوجرسی، به ما یاد آور می‌شوند که این طوفان‌های شدید و بحران اقلیمی، حی و حاضرند.».

هشدار اسرائیل به بایدن درباره مصر و عربستان

مسئولان اسرائیلی به دولت آمریکا درباره انتقاد از مصر و عربستان به خاطر ترس از واکنش آن‌ها هشدار دادند.

 روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مسئولان اسرائیلی به دولت آمریکا بارها درباره زیاده روی در انتقاد از دولت‌های عربستان و مصر درباره پرونده حقوق بشر هشدار دادند.

این منبع اعلام کرد: دلیل این هشدار نگرانی‌های اسرائیل درباره این مسئله است که این انتقادات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر را وادار کند که به دنبال کسب حمایت در جای دیگری باشند و به دشمنان ارشد آمریکا مثل ایران، چین و روسیه نزدیک شوند.

این منبع اعلام کرد: مسئولان دولت آمریکا در مناسبت‌های مختلف این نگرانی‌ها را انتقال داده‌اند اما در نشست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در واشنگتن طی هفته گذشته این مسئله بررسی نشد. اسرائیل از روش کنونی واشنگتن درباره این مسئله خرسند است. دولت بایدن تاکنون از تغییر روابط با قاهره و ریاض خودداری کرده است. اسرائیل مصر و عربستان را بخشی از محور میانه‌روتر در میان کشورهای منطقه می‌داند که برای همکاری با اسرائیل علیه ایران تلاش می‌کنند.

آغاز رزمایش مشترک نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه در باره آغاز رزمایش نظامی مشترک نیروهای این کشور و ترکیه در باکو خبر داد .

به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ، این تمرینات نظامی مشترک بر اساس توافقنامه همکاری های نظامی دو کشور برگزار می شود.

هدف از برگزاری این برنامه نظامی مشترک تکمیل فعالیت و تعاملات واحدهای نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه در حین اجرای عملیات رزمی ، توسعه مهارت های مدیریت و تصمیم گیری نظامی فرماندهان اعلام شده است .

در قالب این برنامه نظامی مشترک همچنین اجرای حملات زیر دریایی و عملیات دفاعی زیر دریایی تمرین می شود .

این تمرینات نظامی مشترک نیروهای جمهوری آذربایجان و ترکیه تا 12 سپتامبر (21 شهریور ماه ) ادامه خواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک چین و آمریکا اروپا روسیه خاورمیانه افغانستان محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، ۱۶.۷ میلیون نفر، یعنی نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: گزارش سازمان ملل تاکید می‌کند که برای اجرای کامل طرح واکنش بشردوستانه سوریه در مجموع ۴.۰۷ میلیارد دلار نیاز است. این مبلغ جهت برآورده‌سازی نیاز‌های فوری ۱۰.۸ میلیون فرد آسیب‌پذیر از میان این ۱۶.۷ میلیون نفر، مورد نیاز است.

او گفت: ارائه کمک‌های فوری بسیار مهم است، با این حال، این یک راه حل پایدار در دراز مدت نیست. تلاش‌ها باید بر بازسازی زیرساخت‌های حیاتی، ایجاد شرایط برای بازگشت امن پناهندگان و آوارگان داخلی و پیشبرد روند سیاسی متمرکز شود.

ایروانی تاکید کرد: متأسفانه ایالات متحده و متحدانش تصمیم گرفته‌اند چشمان خود را بر وضعیت انسانی ببندند و به برنامه سیاسی خود در سوریه ادامه دهند. آنها از تحریم‌ها به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهدافی استفاده می‌کنند که از طریق مجاری نظامی یا دیپلماتیک نتوانسته‌اند به آن دست یابند.

سفیر ایران در سازمان ملل ادامه داد: همچنین، آنها تلاش‌های مذبوحانه‌ای مانند سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه و ممانعت از بازگشت آوارگان انجام دادند. چنین اقدامات غیرقانونی تنها می‌تواند به طولانی‌تر شدن بحران و تشدید رنجی که مردم سوریه متحمل شده‌اند کمک کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبه است. تداوم چنین اقدامات غیرانسانی حقوق اولیه بشری مردم سوریه را نقض می‌کند، کل جمعیت سوریه را مجازات می‌کند و وضعیت اسفبار آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه را تشدید می‌کند.

ایروانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه به دلیل همکاری با سازمان ملل متحد و سایر نهاد‌های بین‌المللی، که تسهیلات ضروری برای امدادرسانی و کمک به مناطق آسیب‌دیده از بحران را فراهم می‌کند، قدردانی می‌کند. هر مکانیسم کمکی باید با هماهنگی نزدیک با دولت سوریه اجرا شود و نهایت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را تضمین کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حملات تروریستی بزدلانه رژیم اسرائیل در ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را به شدت محکوم می‌کند.

ایروانی افزود: رژیم اسرائیل مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، به‌ویژه ماده ۲ (۴) منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین‌المللی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه شد. این نقض فاحش نیز نقض مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی بود. ما همچنین اقدامات تجاوزکارانه رژیم تروریستی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را که با مصونیت کامل و بدون هیچ واکنشی از سوی شورای امنیت ادامه دارد، به شدت محکوم می‌کنیم.

او گفت: جمهوری اسلامی ایران متعهد به حل این بحران از طریق راه حل سیاسی است. ایران به حمایت از یک فرآیند سیاسی که به‌صورت واقعی تحت رهبری و مالکیت سوریه و با تسهیل سازمان ملل، و همچنین کمک به مردم و دولت سوریه برای بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی کشورشان، قرار دارد ادامه خواهد داد.

ایروانی تاکید کرد: ما به حمایت خود از تلاش‌های آقای پدرسون، فرستاده ویژه، برای از سرگیری جلسات کمیته قانون اساسی به عنوان مکانیزمی موثر برای پیشبرد روند سیاسی ادامه می‌دهیم.

سفیر ایران در سازمان ملل اضافه کرد: احیای تمامیت ارضی سوریه مستلزم تلاش‌های بی‌وقفه برای مبارزه مداوم با تمامی گروه‌های تروریستی است. در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل از دولت سوریه در تلاش‌های ضد تروریسم حمایت و کمک می‌کند.

او درعین حال تاکید کرد: با این حال، ضروری است که حفاظت از غیرنظامیان در طول تلاش‌های ضد تروریسم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ایروانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر درخواست خود را برای خروج فوری تمامی نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه که بخش‌هایی از خاک این کشور را اشغال کرده‌اند، تکرار می‌کند. ادامه حضور غیرقانونی نیرو‌های آمریکایی در سوریه نه تنها حاکمیت و خاک سوریه را نقض می‌کند، بلکه منشأ اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور است و تنها فضا را برای گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند تا موقعیت خود را مستحکم نموده و جنایات بیشتری مرتکب شوند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اضافه کرد: همراه با شرکای خود در فرایند آستانه، جمهوری اسلامی ایران متعهد به کار در جهت عادی‌سازی شرایط به صورت طولانی‌مدت و پایدار در داخل و اطراف سوریه است. همچنین بسیار مهم است که تمام تلاش ممکن را برای تسهیل بازگشت امن و شرافتمندانه آوارگان سوری به وطن خود و رفع نیاز‌های بشردوستانه آنها انجام دهیم.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: در پایان، تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه این است که شورای امنیت رژیم سرکش اسرائیل را مجبور کند تا فورا جنگ و نسل‌کشی در غزه را متوقف نموده، آتش‌بس فوری و دائمی برقرار کند و به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه پایان دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است