Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، سعید خطیب‌ زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز جمعه طی اظهاراتی در واکنش به تحولات این روزهای افغانستان و درگیری‌های پراکنده در پنجشیر، همه طرف‌ها را به خویشتنداری و پایبندی به اصل گفت وگو برای حل و فصل اختلافات و رسیدن به یک راه‌حل مرضی‌الطرفین دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه طرف‌ها در ارتباط مستمر بوده و تمامی مساعی خود را به‌کار گرفته تا رنج و درد مردم افغانستان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما معتقدیم تنها از طریق گفت وگوهای اصیل بین‌الافغانی بدون حضور و مداخله کشورهای خارجی می‌توان به صلح و ثبات پایدار در افغانستان رسید.

وی اضافه کرد: افغانستان امروز خسته از سال‌ها اشغال و جنگ و خشونت است و لذا همه گروه‌ها باید از به‌کارگیری مجدد خشونت و برادرکشی اجتناب کنند.  

خطیب زاده که با ایرنا گفتگو می‌کرد، در ادامه با محکوم کردن هرگونه مداخله خارجی اظهار داشت: مردم افغانستان شایسته دولتی مردمی و فراگیر هستند که بازتاب دهنده ترکیب جمعیتی و قومیتی این کشور باشد.

خطیب زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مسیر همانند 40 سال گذشته در کنار مردم افغانستان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109457 برچسب‌ها سعید خطیب زاده

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سعید خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) عاملان برادرکشی در مشهد صحنه جنایت را بازسازی کردند

(تصاویر) عاملان برادرکشی در مشهد صحنه جنایت را بازسازی کردند

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • (تصاویر) عاملان برادرکشی در مشهد صحنه جنایت را بازسازی کردند
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی