Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش قیمت جوجه یک روزه گوشتی به حدود ۱۱ هزار تومان گفت: قیمت مصوب جوجه یک روزه ۴,۲۰۰ تومان است در حالی که قیمت تمام شده تولید آن رقمی بین ۵۰۰۰ تا ۵,۳۰۰ تومان است و باید قیمت جوجه یک روزه گوشتی هر چه سریع‌تر اصلاح و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوی سودجویی‌های بعدی گرفته شود.

وی افزود: همچنین قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده نیز حتی اگر جوجه با قیمت مصوب ۴,۲۰۰ تومان در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، ۱۷,۱۰۰ تومان نیست و این رقم نیز نیازمند اصلاح است.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: ماه هاست که مرغداران جوجه را به قیمت مصوب نمی خرند و روند صعودی قیمت آن همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اصلاح نرخ مصوب جوجه یکروزه و قیمت مرغ گفت: باید دولت قیمت تمام شده تولید جوجه یکروزه را بعلاوه سودی معقول برای تولیدکننده، محاسبه کند و بعد از آن تاثیر این رقم بر نرخ مرغ زنده را حساب کند همچنین افزایش نرخ مولفه‌های تولید را بعد از مصوبه قبلی نیز در نظر داشته باشد و بعد قیمت جوجه یکروزه و مرغ را با هم اعلام کند در غیر این صورت تولید و بازار مرغ آسیب جدی خواهد دید.

اسدالله نژاد با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه تولید جوجه یکروزه و مرغ مشکلی نداریم، گفت: توزیع جوجه مناسب نیست و به صورت مهندسی شده انجام می‌شود و واسطه‌ها در این میان نقش بسزایی دارند و همین امر در سایه نبود نظارت عامل حباب در قیمت جوجه هست

وی ادامه داد: در حوزه تولید مرغ مشکلی نداریم و مرغداران نیز این کالا را به نرخ مصوب عرضه می‌کنند اما چون نظارت و سازوکاری بر عرضه جوجه وجود ندارد و تمام فشارها روی مرغداران است، این اتفاقات در بازار جوجه می‌افتد

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد که قیمت جوجه یکروزه گوشتی هم اکنون ۲.۵ برابر نرخ مصوب است و حدود ۱۴ درصد نیز قیمت تمام شده تولید مرغ زا افزایش می‌دهد.

اسدالله نژاد با بیان اینکه دولت خیلی راحت می‌تواند جوجه یکروزه را از طریق سامانه بازارگاه توزیع کند، ادامه داد: عرضه جوجه یکروزه در سامانه بازارگاه خیلی راحت تر از عرضه ذرت و سویاست، چرا که نهاده‌های دامی وارداتی هستند اما جوجه تولید داخل و میزان تولید و نیاز آن نیز کاملاً مشخص است ضمن اینکه جوجه یکروزه وقتی تولید شد بلافاصله باید وارد واحد مرغداری شود و امکان نگهداری آن وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر آزادسازی نرخ ارز گفت: عده‌ای در این میان بحث حذف سامانه بازارگاه را مطرح می‌کنند که ما این جریانات را شیطنت آمیز می‌دانیم چرا که نفس وجود سامانه بازارگاه اتفاق خوبی است و دست واسطه‌ها را کوتاه کرده، این سامانه اشکالاتی داشت که در حال حاضر نیز عمده آنها برطرف شده و فقط در حوزه تامین کالا مشکل دارد.

اسدالله نژاد تاکید کرد که در صورت آزادسازی نرخ ارز اعتقاد داریم که توزیع از طریق سامانه بازارگاه می‌تواند بسیار مفید و موثر و با اشکالات بسیار کمتر باشد. چرا که عمده ایراد بازارگاه در حال حاضر تامین و بارگیری نهاده‌ها به علت تاخیر در تامین و تخصیص ارز ترجیحی هست که در صورت اعمال سیاست ازادسازی این مشکل برطرف خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جوجه یکروزه مرغ مرغداران قیمت تمام شده تولید سامانه بازارگاه جوجه یکروزه اسدالله نژاد قیمت جوجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، امین عبداله‌زاده اظهار داشت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با هدف فراهم نمودن بستر مناسب جهت حمایت و کمک به تسریع فرایند تبدیل ایده به محصول و ساخت نمونه اولیه محصولات فناورانه، اقدام به راه اندازی ساختاری تحت عنوان " شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی" کرده است.

وی بیان کرد: تمرکز این شبکه بر ساخت و تولید محصول است و با تجربه مشابه اجرا شده در سال‌های گذشته، با عنوان ایجاد "شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی" که مبتنی بر ایجاد زیرساخت‌های سنجش و آزمون است، متفاوت است.

عبداله زاده تصریح کرد: در این شبکه ذینفعان زیست‌بوم نوآوری، با ثبت و معرفی زیرساخت‌ها و تجهیزات فیزیکی و نرم افزاری خود می‌توانند از خدمات قابل ارائه توسط این شبکه بهره‌مند شوند، که زیرساخت‌ها و تجهیزات میتواند شامل: دستگاه‌ها و تجهیزات ساخت نمونه اولیه، انواع پرینترهای سه بعدی، تجهیزات ساخت مواد مرکب (کامپوزیت‌ها، تجهیزات و دستگاه‌های جوشکاری، پرس‌کاری و فرز، تجهیزات مرتبط با قالب‌سازی و دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق، دستگاه‌های ساخت تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، دستگاه‌های تجهیزات نوری و اپتیکی، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی مورد استفاده برای ساخت و راه اندازی تجهیزات، تجهیزات ارتباطی و شبکه و ... است.

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری افزود: با عنایت به موارد مذکور، "شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی" با فراهم نمودن اطلاعات از ظرفیت‌های موجود زیرساخت‌های فیزیکی و نرم افزاری هر یک از ذی‌نفعان زیست‌بوم نوآوری، بستر مناسبی را در جهت ایجاد فضاهای نوآورانه جهت ارتقاء ظرفیت صنعتی‌سازی، توسعه نوآوری و حمایت از تولید ایده‌های فناورانه و خلق سریع نمونه محصول، در قالب " فب لب‌های فناوری و ساخت" در پارک‌های علم و فناوری، فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به فب‌لب خاطرنشان کرد: "فب‌لب" Fabrication Laboratory محیط مناسبی است که زمینه همکاری مشترک میان مهندسان، طراحان، برنامه نویسان و افراد علاقه‌مند به همه ابزارها و منابع لازم را برای تبدیل ایده‌ها به تولید سریع نمونه محصول فراهم می سازد.

عبداله زاده در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: "فب لب" نه تنها یک مکان فیزیکی است، بلکه یک فرهنگ نوآورانه برای به اشتراک گذاشتن دانش و ایده‌ها را ایجاد می کند و ترویج خلاقیت و نوآوری، ایجاد محیط مهارت‌محور، تشکیل جامعه فنی، تسهیل تبادل دانش، تشویق به تولید مشترک، ترکیب دانش علمی و عملی، پیشرفت در حوزه‌های چند رشته‌های، تشکیل پلتفرمی برای استارتاپ‌های فنی و انتقال دانش از دانشگاه به صنعت را فراهم می‌نمایند و بر این اساس گام موثری در جهت تسریع و تسهیل فرایندهای ساخت و تولید نمونه محصول و حرکت در راستای تجاری‌سازی و تحقق اقتصاد دانش بنیان را فراهم خواهد ساخت.

کد خبر 6094471

دیگر خبرها

  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد