Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران گفت: برای تردد راحت‌تر افراد در سطح شهر، تصمیم به صدور کارت‌های با عنوان کارت واکسیناسیون هوشمند یا دیجیتال گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، نادر توکلی گفت: برای تردد راحت‌تر افراد در سطح شهر، تصمیم به صدور کارت‌هایی با عنوان کارت واکسیناسیون هوشمند یا دیجیتال گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران در برنامه زنده شبکه خبر اظهار کرد: بسیاری از افراد جامعه تصور اشتباهی راجع به تزریق واکسن کرونا دارند و معتقدند نباید واکسن بزنند، اما این در حالی است که هر کدام از واکسن‌های موجود در کشور جزو واکسن‌های دارای تائیدیه سازمان جهانی بهداشت و وزرات بهداشت است.

ایمنی واکسن‌های کرونا ۹۰ درصد است

وی افزود: به تمام هموطنان توصیه می‌شود هر واکسنی که در دسترس است از آن استفاده کنید، زیرا ایمنی واکسن‌ها ۹۰ درصد است، همچنین اگر این ویروس جهش جدید داشته باشد، شرایط کنترل این ویروس و اپیدمی سخت خواهد بود، بنابراین علاوه بر تاکید تزریق واکسن به تمامی افراد جامعه توصیه می‌شود، دستورالعمل‌های بهداشتی را همانند گذشته رعایت کنند.

توکلی درباره سامانه کارت دیجیتال کرونا گفت: وزیر بهداشت برای تردد راحت تر افراد در سطح شهر و مکان‌هایی از جمله سینما، تصمیم به صدور کارت‌های با عنوان کارت واکسیناسیون هوشمند یا دیجیتال گرفت، این کارت نشان می‌دهد که آیا افراد واکسن زده‌اند، چند دوز تزریق کرده‌اند و آیا در سلامت کامل به سر می‌برند.

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی شمار بیماران سرپایی

وی اضافه کرد: هفته گذشته به پیک موج پنجم رسیدیم و در چند روز اخیر تعداد بیماران سرپایی به طور مختصر کاهش پیدا کرده است، روند بیماران سرپایی از هفته گذشته تا به امروز حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهشی شده است.

توکلی تصریح کرد: در استان تهران آمار بستری‌ها حدود ۹ هزار بیمار است و بستری‌های جدید در ۲۴ ساعت گذشته به زیر ۲ هزار نفر رسیده است اما ۱/۴ بیماران بد حال هستند و تعداد فوتی‌ها نیز کماکان بالا است.

در ادامه مهرناز اسدی فوق تخصص بیماری‌های ریه بیان کرد: علائم بیماری کرونا دلتا، تب و گلو درد و شبیه به سرماخوردگی است، اما ویروسی که از ووهان سرایت پیدا کرده بود قدرت بویایی و چشایی افراد را مورد هدف قرار می‌داد، لذا اگر علائمی مانند گلو درد، تب، آبریزش بینی و کوفتگی بدن و علائم گوارشی را باید کرونا فرض کنیم تا خلافش ثابت شود.

وی گفت: اما تصور نکنیم که قرار است یک اتفاق وحشتناک رقم بخورد، در صورتی که تهوع زیاد، اختلال در تغذیه، سردرد شدید، سرفه‌های آزار دهنده و… داریم حتماً باید به پزشک مراجعه کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 519279

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون درمان ستاد کرونا کارت واکسیناسیون هوشمند سطح ایمنی واکسن های کرونا سامانه کارت دیجیتال کرونا موج پنجم کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صدور کارت برای تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟