Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:49:24 GMT

نوجوان ساروی در سواحل سرخرود غرق شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۱۳۱۵

نوجوان ساروی در سواحل سرخرود غرق شد

 سعید خادمی عصر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : عصر امروز اعضای یک خانواده ساروی در منطقه درویش آباد سرخ‌رود وارد آب شدند که به دلیل طوفانی بودن امواج غرق شدند.

وی گفت: یکی از اعضای این خانواده  پسر نوجوان ۱۴ ساله ای بود که در میان امواج گم شد و در حال حاضر جست و جو برای یافتن پیکر این غریق ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات نجات غریق محمودآباد گفت: طول موج امواج به حدی امروز زیاد بود که  به ۳ متر نیز در برخی نقاط رسیده و حتی قایق نجات ما نیز به دلیل سهمگین امواج درهنگام  نجات این افراد واژگون شد.

خادمی از حضور پرجمعیت افراد در ساحل محمودآباد انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخلاف تذکرات برای ممنوعیت سفر سواحل شهرستان همچنان مملو از جمعیت بومی و غیر بومی است .

وی ادامه داد: از صبح تا عصر امروز ناجیان ما ۱۱ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند و متاسفانه مردم به هیچ عنوان به تذکر ناجیان برای عدم شنا توجه نمی کنند.

خادمی با توجه به عدم اجرای طرح دریا و کاهش ۵۰ درصدی ناجیان در دریا  از مسافران و شهروندان محمودآبادی خواست با توجه به افزایش شیوع کرونا در شهرستان و کاهش ناجیان غریق از حضور در سواحل و شنا در آبهای خزر خودداری کنند.

از ابتدای خرداد ماه امسال  تاکنون ۶۳ نفر ر بر اثر غرق شدن در آب‌های ساحلی دریای خزر امسال جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته  ۲ برابر افزایش دارد.بیش ترین فوتی نیز متعلق به شهرستان محمودآباد بوده است که تا امروز ۱۷ نفر در سواحل این شهرستان غرق شدند. چهارشنبه  گذشته  نیز دو پسر عموی اهل بندر ترکمن در منطقه شنا ممنوع سرخرود جان باختند.

برچسب‌ها دریای خزر مازندران محمودآباد غرق شدگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای خزر مازندران محمودآباد دریای خزر مازندران محمودآباد غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است

 دهم اردیبهشت هم‌زمان با سالـروز اخراج پرتغالـی‌ها از تنگـه هرمـز و خلیج‌فارس، روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری شده است؛ این روز یادآور عزم و اراده یک ملــتِ بزرگ، شریـف و آزاده است.
 
 روز ملی خلیج‌فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران‌زمین است، تمدنی که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس آن غیر قابل انکارترین سند هویتی در جهان باشد.
 
 کرانه‌های این مرز نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متأثر از فرهنگ عمیق و اصیل برخاسته از این خطه است، اشتراکات فرهنگی بسیار در تجارت و دادوستد تا عرصه‌های متنوع هنر از معماری تا موسیقی و حوزه گردشگری و خوراک و پوشاک شواهدی بر این واقعیت هستند.
 
 بزرگ‌ترین عامل اهمیت خلیج‌فارس وجود معادن سرشار نفت و گاز در کف بستر و سواحل آن است به‌طوری‌که این منطقه را مخزن نفت جهان نام نهاده‌اند.
 
 احمدرضا طاهری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان  با گرامی داشت دهم اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج‌فارس بیان کرد: امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران‌زمین است.
 
 وی با بیان اینکه سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس، در ایران روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری شده است، افزود: در سال ۱۳۸۹ این مناسبت به‌عنوان میراث معنوی ثبت شده است.
 
 عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان تصریح کرد: علت برجسته‌کردن این جریان در ایران، به تصمیم اتحادیه عرب در اواسط دهه ۱۹۶۰ میلادی که استفاده از نام خلیج‌فارس را برای عرب‌زبانان ممنوع اعلام کرد، و ازآن‌پس گاهی رسانه‌های دنیا بجای نام خلیج‌فارس خلیج عربی را بکار می‌برند.
 
 وی ادامه داد: این مسئله مخصوصاً از دهه هشتاد به بعد با اعتراض گسترده ایرانیان بازتاب جهانی پیدا کرده و در نتیجه در سال ۱۳۸۹ این نام‌گذاری در ایران به‌عنوان میراث معنوی ثبت شد، این اقدام در واقع واکنشی نسبت به تصمیم اعراب در خصوص تغییر نام خلیج‌فارس  بود.
 
 طاهری با اشاره به اینکه از گذشته‌های بسیار دور اسم این خلیج‌فارس بوده است، اظهار کرد: حکام کشورهای عربی با حمایت انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها درصدد گذاشتن اسم جعلی روی آن هستند و توجیهشان این است که آن زمان که نام این خلیج، فارس بوده دولت‌های مهم عرب وجود نداشته‌اند، اما امروز کشورهای عربی بزرگی پیرامون این دریا هستند و جمعیت عرب پیرامون این دریا از فارس‌ها بیشتر است. یا مثلاً معتقدند که سواحل خلیج‌فارس تابع دولت ایران نیستند. یا اینکه تغییر نام مکان‌ها امری طبیعی محسوب می‌شود و موضع‌گیری ایرانی‌ها قانع‌کننده به نظر نمی‌رسد.
 
 وی خاطرنشان کرد: بیشتر اسناد تاریخی از جمله اسناد سازمان ملل و دیگر کشورها و نقشه‌های رسمی و نیمه‌رسمی از اسم خلیج‌فارس استفاده کرده‌اند، ازاین‌رو تاریخ پشتیبان ماست.
 
 طاهری ادامه داد: گذشته از آن، تقریباً نیمی از سواحل خلیج‌فارس در اختیار ایران است و حتی امروز نیز در مکاتبات جهانی هنوز از عنوان خلیج‌فارس استفاده می‌شود. تغییر چنین اسمی علمی نمی‌باشد و پشتوانه ندارد.

 آنچه که برای ما ایرانی‌ها اهمیت دارد همبستگی و اتحاد دراین‌خصوص است که جای تقدیر و تبریک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • رژه شناورهای نظامی ایران در سواحل خلیج فارس
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • نمایی بسیار زیبا و جذاب از امواج دریا (فیلم)