Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:44:07 GMT

المیادین: هیاتی وزارتی از لبنان فردا به سوریه می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۱۳۲۸

المیادین: هیاتی وزارتی از لبنان فردا به سوریه می‌رود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرنگار المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش داد که یک هیات وزارتی لبنان فردا شنبه به سوریه می‌رود تا با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار کند.

اعضای این هیات شامل «زینه عکر» معاون نخست وزیر، وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، «غازی وزنی» وزیر دارایی، «ریمون غجر» وزیر انرژی و سرلشکر «عباس ابراهیم» رئیس کل امنیت عمومی لبنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز با اعلام این خبر گفت که «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه فردا میزبان هیات لبنانی در گذرگاه جدید «یابوس» در مرز سوریه و لبنان خواهد بود و سپس با این هیات در ساختمان وزارت خارجه سوریه دیدار خواهد کرد.

این منبع گفته است که انتظار می‌رود هیات لبنانی با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز دیدار کند.

منابع دولتی لبنان پیش‌تر هم در گفت‌وگو با المیادین خبر داده بودند که هیات وزارتی لبنان به سوریه، اردن و مصر خواهد رفت تا درباره موضوع انتقال گاز از مصر با عبور از اردن و سوریه به لبنان گفت‌وگو کنند. سفر مقامات لبنانی به سوریه طی ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گفته این منابع، هیات لبنانی مذاکراتی را برای بررسی اقدامات لازم در اجرای دو توافقنامه انتقال گاز مصر و برق اردن به لبنان با عبور از سوریه رایزنی خواهد کرد.

دبیر کل حزب الله هم از پروژه انتقال گاز از مصر و برق از اردن و هر آنچه به لبنان برای رفع بحران کمبود سوخت این کشور کمک کند، استقبال کرده است. به گفته سید حسن نصرالله آنچه برای حزب الله اهمیت دارد، ملت لبنان و رفع درد و رنج آنها صرف نظر از دستاوردهای سیاسی است.

دبیر کل حزب الله اخیرا هم اعلام کرد که یک کشتی حامل سوخت از ایران به سمت لبنان در حرکت است و کشتی دوم هم طی روزهای آینده و کشتی های بعدی هم به دنبال آن به لبنان برای رفع بحران سوخت آن کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: دبیر کل حزب الله فیصل المقداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد جواد همت‌پناه، رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در آی هیت بازدید کرد، گفت: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم. در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

کد خبر 6093801 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد