Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، علائم بیماری کووید ۱۹ گاهی اوقات ممکن است ماه‌ها ادامه داشته باشد. حتی کسانی که به نوع خفیف این بیماری مبتلا شده‌اند ممکن است بعد از بهبودی اولیه برخی علائم را همچنان تجربه کنند. از چنین افرادی به عنوان بیماران دارای علائم طولانی مدت یاد می‌شود و آن شرایط را نیز سندرم پس از کووید ۱۹ یا کووید ۱۹ طولانی می‌نامند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه اخیر محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان می‌دهد افرادیکه دارای علائم این بیماری در طولانی مدت هستند در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی هستند.

۳۷ میلیون نفر در ایالت متحده آمریکا به بیماری کلیوی که از آن با عنوان «قاتل خاموش» یاد می‌شود، مبتلا هستند و این بیماری یکی از علل اصلی مرگ و میر در این کشور است.

در این مطالعه محققان به اهمیت توجه به عملکرد کلیه در افرادیکه به بیماری کرونا مبتلا شده اند، پرداخته‌اند.

به گفته محققان افرادیکه به این بیماری مبتلا شده‌اند و از علائم این بیماری در طولانی مدت رنج برده‌اند در مقایسه با افرادیکه به این بیماری مبتلا نشده اند، ۱۵ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی مهم مانند بیماری مزمن کلیه و نارسایی حاد کلیه قرار دارند.

محققان این مطالعه با بررسی افرادیکه به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفتند: خطر کاهش عملکرد کلیه در افرادی که در اثر بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بودند، بیشتر است. با این حال توجه به این نکته ضروری است که این خطر شامل همه بیماران می‌شود حتی کسانی که به نوع خفیف کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

قبل از پیشرفت بیماری و دشوارتر شدن روند درمان، تشخیص اختلال عملکرد کلیه ضروری است. اما مشکلات کلیوی مشکلات بی‌صدایی هستند و تا زمانی که پزشکان خون افراد را تجزیه و تحلیل نکنند، نمی‌توانند به آن دقیق پی ببرند.

محققان گفتند: بر اساس تحقیقات ما انجام این کار ضروری است و ارائه دهندگان خدمات درمانی باید این کار را برای افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند انجام دهند. بیماری کلیوی یکی از عوارض مهم کووید ۱۹ طولانی مدت است که باید به آن توجه کرد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ کووید ۱۹ طولانی قاتل خاموش بیماری کلیوی کرونا بیماری مبتلا مبتلا شده اند طولانی مدت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟