Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ششمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرانزلی به کار خود پایان داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ‌مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جام دریا امروز با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده نداجا و مسئولان استان گیلان در سالن همایش‌های منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان در این مراسم دریای خزر را دریای صلح و دوستی دانست و اظهار داشت: برگزاری این دوره از مسابقات جام دریا به میزبانی جمهوری اسلامی ایران زمینه‌ساز افزایش تعاملات و تعمیق دوستی‌ها بین کشورهای حاشیه دریای خزر است. 

ارسلان زارع افزایش صلح و دوستی در حاشیه خزر را راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ابراز داشت: کشورهای منطقه، ضامن امنیت دریای خزر هستند و رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر رابطه‌ای قوی و محکم است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت افزایش زمینه ارتباطات نظامی، اقتصادی و سیاسی این منطقه که امنیت و آرامش را در این دریا به دنبال دارد افزود: مسابقات جام دریا می‌تواند تداوم روابط خوب بین کشورهای منطقه را به ارمغان آورد.

وی گفت: استمرار این مسابقات در سال‌های آتی منجر به آشنایی بیشتر کشورهای حاشیه دریای کاسپین به تجربیات، آموزش‌های روز نظامی، ورزشی و تقویت برادری میان آن‌ها شده و موجب تقویت دوستی‌ها و همکاری میان نیروی دریایی کشورهای حاضر می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به ویژگی‌ها و شاخصه‌های استان سرسبز گیلان و فرهنگ اصیل و بومی این منطقه خاطرنشان کرد: امیدوارم فصل جدیدی از همکاری‌های چندجانبه برای تقویت پیوندهای استراتژیک پیش روی کشورهای حاشیه دریای کاسپین قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی جام دریا با حضور حدود 400 نیروی نظامی از کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ایران از سوم شهریورماه امسال در بندر انزلی آغاز و امروز به پایان رسید.

 این مسابقات که به‌منظور افزایش مهارت دریانوردان برگزار شد شامل شش مرحله بود و چهار مرحله نیز تیراندازی سطحی، هوایی، تیراندازی به ماکت مین و مهار بویه در دریا و دو مرحله بقاء در دریا و کنترل صدمات در ساحل انجام شد.

ناوهای موشک انداز جوشن و پیکان از ایران، ناوهای «مانگیستاو» و «ساری آرکا» از کشور قزاقستان ، «مخاچ قلعه» و «آستراخان» و 738 SB یدکش تشریفات از ناوگان دریای خزر روسیه و ناوهای " G-122 " و " G-124" از جمهوری آذربایجان در این دوره از مسابقات جام دریا شرکت کردند. 

آغاز مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا در بندرانزلی / نمایش اقتدار دریایی 4 کشور در ایرانششمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا در بندرانزلی برگزار می‌شود‌مسابقات غواصی ارتش‌های جهان و جام دریا به میزبانی ایران برگزار می‌شود

تیم جمهوری اسلامی ایران، با کسب 204 امتیاز با اقتدار به مقام نخست این مسابقات دست یافت و تیم روسیه نیز در جایگاه دوم و تیم‌های آذربایجان و قزاقستان به طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

انتهای پیام/612/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسابقات بین المللی نظامی جام دریا ششمین دوره مسابقات بین المللی کشورهای حاشیه دریای جمهوری اسلامی ایران جام دریا دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود

غفار امانی معاون ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تاکنون سه تیم خارجی از کشورهای گرجستان، ارمنستان و عراق برای شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی اعلام آمادگی کرده اند که با گذشت زمان تیم‌های دیگر نیز به این مسابقات اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در روزهای سوم و چهارم خردادماه امسال، اظهار کرد: حدود ۴۰ داور بین‌المللی قضاوت این مسابقات را برعهده خواهند داشت و نزدیک به ۲۰ خبرنگار طبق هماهنگی‌های صورت گرفته این برنامه ورزشی را پوشش می‌دهند.

این مسوول ادامه داد: همچنین این مسابقات از شبکه‌های ورزش، پنج و استانی اشراق در روزهای پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم خردادماه) به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی یادآور شد: شرکت‌هایی که درخواست تبلیغات دارند می‌توانند به هیأت کشتی استان مراجعه کنند تا بخشی از هزینه‌های این مسابقات توسط اسپانسر جبران شود.

معاون ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور پرشور علاقه‌مندان زنجانی در سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • برگزاری مسابقات والیبال بانوان فرهنگی در هرمزگان
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است
  • مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد