Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهارداشت: امید است خداوند متعال معرفت نسبت به این امام بزرگوار را به ما مرحمت کند تا بتوانیم حجت‌شناسی و امام شناسی داشته باشیم و با تاسی از ایشان سعادتمان رقم بخورد.

وی افزود: توفیقی بود که در سفر دو روزه به استان سیستان و بلوچستان به شهرستان‌های آن رفتیم و صمیمانه باید از تلاش‌های همه مدیران که در جای جای استان به خدمتگزاری به مردم مشغول هستند، تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری بیان با اشاره به ویژگی‌های مدیریت در نظام اسلامی با فرهنگ دینی گفت: در مدیریت سخن بسیار است، ویژگی‌های مدیریت در نظام اسلامی این است که مدیر قبل از هر کسی خود را در محضر پروردگار ببیند و خود را پاسخگوی او بداند و این نوع مدیریت به رفتارش به گونه‌ای جهت بدهد که خود کنترلی نسبت به خویش داشته باشد و خود را در مقابل پروردگار حس کند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: طبق مدیریت در فرهنگ نظام اسلامی مدیر باید خود را پاسخگو به عموم شهروندان، مردم، ارباب رجوع و سلسله مراتب اداری و نظارتی بداند. 

وی با بیان اینکه اعتمادسازی اصل مهمی است، گفت: باید این اعتمادی که در مردم آسیب‌دیده بازسازی شود و این مهم در گرو عمل به وعده هاست تا مردم احساس کنند که صادق القول هستیم.

رییس جمهوری تصریح  کرد: طبق مفهوم مدیریت در نظام اسلامی با فرهنگ دینی نگاه مدیر به مردم نگاه خاص است، نظام‌های مدیریتی دیگر می‌گویند مشتری‌مداری، که این نهایت توجه به مردم و ارباب رجوع نیست؛ نهایت آنچه در فرهنگ دینی داریم این است که باید مردم را دوست داشت، اولیای دین به عنوان بهترین انسان‌ها دارای این ویژگی بودند. 

آیت‌الله رییسی افزود: محبت به مردم، مرتبه نازله محبت الله است به تعبیر شهید مطهری فقط خدا، اما بدانید راه خدا از میان خلق می‌گذرد. 

وی ادامه داد: در سیره امام سجاد( ع) بسیار دیده‌ایم که ایشان توجه به فقرا را در زندگی پیش رو داشتند و این مهم سمت و سوی ماست، امام سجاد (ع) می‌فرماید بدن پدرم صد پاره بود اما در پشت پدرم زخمی ایجاد شده بود که مربوط به عاشورا نبود بلکه مربوط به اقدامی بود که در مدینه انجام و به خانه فقراء اقلامی را می بردند.

رییس جمهوری گفت: بنابر آنچه گفته شد شاخص دوم در مدیریت از نگاه نظام اسلامی محبت به مردم است، اگر انسان مردم را دوست داشته باشد مثل اولیای الهی خواهد بود؛ امروز رهبری نیز همینگونه مردم را دوست دارند، باید حقیقتاً به مردم علاقه‌مند بود، در سخنان امام حسین (ع) این است که اگر مردم به شما بگویند گرفتاریم از نعمت های خداست.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه نکته سوم در مدیریت از نگاه نظام اسلامی این است که قبل از اینکه به بازرسی‌های بیرونی توجه داشته باشد به بازرسی‌های درونی توجه کند، افزود: وظیفه ما این است که از مجموعه سازمان های اداری صیانت کنیم که دچار آسیب نشوند.

توسعه یافتگی در سیستان و بلوچستان باید براساس سند آمایش سرزمینی باشد

وی بیان کرد: توسعه یافتگی در سیستان و بلوچستان باید براساس سند آمایش سرزمینی باشد و اگر طبق این سند پیش رود برنامه هفتم نیز انجام خواهد شد زیرا اساس این برنامه نیز بر این سند خواهد بود.

مرز یک فرصت است

رییس جمهوری همچنین مرز را یک فرصت دانست و گفت: باید از مرزها به عنوان فرصت استفاده کنیم و مرز باید باعث تعامل بین کشورها شود که قطعاً امنیت و رفاه را به ارمغان خواهد آورد.

آیت‌الله رییسی با اشاره به اینکه ما باید راه بازارچه‌های مرزی و راه‌هایی که برای صادرات قانونی وجود دارد را باز کنیم، افزود: فرصت‌های بسیاری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که سواحل مکران از این فرصت هاست، باید از فرصت این طبیعتی که خدا به این مردم داده، استفاده شود.

وی  ادامه داد: اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا از این فرصت‌ها است که باید آن را تقویت کنیم؛ ما پنج هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم این اقتصاد دریا باید به دست همین مدیران توانمند و کارشناسان فعال شود.

رییس قوه مجریه با اشاره به اینکه ما استفاده از ظرفیت نیروی انسانی سیستان و بلوچستان را اولویت می‌دانیم، گفت: استفاده از نیروی انسانی که دارای انگیزه و کارآمد باشد دارای اهمیت است.

پروژه‌های نیمه‌تمام در سیستان و بلوچستان در اولویت است

آیت‌الله رییسی اظهارداشت: پروژه‌های نیمه‌تمام در سیستان و بلوچستان در اولویت است چون اگر سال به آن بگذرد فرسوده می‌شود حتماً پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار بگیرد به ویژه پروژه‌هایی که در حوزه آب و فاضلاب است.

رییس جمهوری با بیان  اینکه  برای حل مشکل آب راهکار وجود دارد اظهارداشت: یکسری راهکارهای طولانی مدت مثل انتقال آب از دریای عمان از این موارد است.

وی خاطرنشان کرد: یکسری طرح‌های زود بازده مثل استفاده از فناوری آب ژرف وجود دارد که امروز سه تا چهار چاه ژرف در این منطقه حفر شده است و می تواند افزایش این چاه‌ها آب را به دست مردم برساند.

رییسی ادامه داد: اما راه‌حل بسیار کوتاه‌مدت هم وجود دارد و آن اینکه ما از ظرفیت چاه نیمه‌ها استفاده کنیم سریعاً آقای استاندار، آقای فرماندار، مسوولان آب در منطقه اقدام کنند نسبت به حفظ آبی که در چاه نیمه‌ها موجود است.

وی تصریح کرد: مسوولان این آب چاه نیمه‌ها را به مخازن منتقل کنند و این انتقال برای مدت قابل توجهی مشکلات مردم را حل می‌کند. 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سید ابراهیم رییسی زاهدان پروندهٔ خبری سیستان و بلوچستان، مقصد دومین سفر استانی رییس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سید ابراهیم رییسی زاهدان سیستان و بلوچستان سید ابراهیم رییسی زاهدان سیستان و بلوچستان آیت الله رییسی رییس جمهوری نظام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند