Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه دوومیدانی زنان نیاز به حمایت ویژه دارد، اظهار داشت: برای توسعه همگانی و قهرمانی دوومیدانی بانوان، باید زیر ساخت های مناسب از جمله فضای تمرینی و مربی اختصاصی را مهیا کنیم.

به گزارش برنا، وزیر ورزش و جوانان امروز با حضور در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب با مسئولین فدراسیون دوومیدانی و برخی از ملی‌پوشان و پیشکسوتان این رشته دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید حمید سجادی با ابراز خوشحالی از حضور در بین خانواده بزرگ دوومیدانی اظهار داشت: مهدی جلودارزاده و احسان حدادی من را به حال و هوای دیگری بردند و باور دارم امروز هرچه از دوومیدانی به شما بگویم همانند مثل معروف "زیره به کرمان بردن" است. 

او ادامه داد: با آقای صیامی که صحبت می کردیم پیشنهاد دیدار با دوومیدانی‌کاران را مطرح کردند و قرار شد جلسه‌ای برای رخصت گرفتن از جامعه دوومیدانی و بزرگترهای خودم داشته باشم، چون مصمم هستیم برای ورزش کارهای بزرگی انجام بدهیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش دولتی سیزدهم را دولتی ‌مردمی توصیف کرد و با اشاره به تاکید آقای رئیسی بر توسعه ورزش همگانی ، افزود: رییس جمهور در بحث جوانان، ورزش و خانواده، ورزش همگانی، سلامت، کاهش هزینه‌های درمان، افزایش مشارکت مردم در ورزش توصیه‌های ویژه ای داشتند که امیدوارم با تعامل بتوانیم همه آنها را اجرایی کنیم

وی در ادامه از حمایت‌ها و نقطه نظرات مطرح شده توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: تعامل و همکاری توسعه ورزش در ابعاد مختلف را تسریع خواهد کرد.

دکتر سید حمید سجادی در ادامه سخنانش همکاری نزدیک رشته دوومیدانی با ورزش همگانی را در رشد این رشته بسیار مهم دانست و گفت: باید شرایطی را ایجاد کنیم که پیست‌های دوومیدانی در اختیار عموم مردم علاقمند به این رشته قرار بگیرد.

وی افزود: برای دست یافتن به این مهم باید حوزه های مختلف در توسعه ورزش همگانی با فدراسیون دوومیدانی و پیست‌های دوومیدانی هماهنگ شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به جذابیت‌های رشته های دومیدانی بیان کرد: این رشته باید به عنوان الگو و بستر توسعه ورزش معرفی شود، 
دراین راستا می توان از تجارب ورزشکاران مختلف از جمله ورزشکارانی که تجربه حضور در عرصه‌های بین‌المللی را داشته اند، استفاده کنیم. 

دکتر سجادی با بیان اینکه در حوزه ورزش می بایست شایسته سالاری مورد تاکید قرار بگیرد، توضیح داد: ما باید ورزشکارانی چون حدادی، تفتیان، فصیحی، هاشمی و ... را در دوومیدانی حفظ کنیم و پس از پایان دوره ی قهرمانی شأن به عنوان مربی و کادر فنی از دانش فنی و علمی آنها استفاده کنیم. 

او توسعه، تجهیز و ساخت زیر ساخت های ورزشی از جمله اماکن ورزشی ویژه دوومیدانی را یکی از تکالیف وزارت ورزش در قبال این رشته عنوان کرد و در ادامه از بازدید غیر رسمی اش از پیست اراک خبر داد و گفت: یکی از وظایف مهم ما بررسی اماکن ورزشی است چرا که باور دارم توسعه زیر ساخت های ورزشی استاندارد می تواند زمینه ساز شناسایی استعدادها، پرورش آنها و در نهایت افتخار آفرینی برای کشورمان شود.
 
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش الگوسازی برای ورزشکاران کشورمان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: باید الگوی تمرین ورزشکاران، الگوی تربیت مربیان تیم ملی بررسی شود، حتی اگر در پی برگزاری اردوهای خارجی هستیم، از ابعاد مختلف مورد واکاوی قرار بگیرد.

وی تدوین تقویم ورزشی غنی توسط فدراسیون‌های ورزشی از جمله دوومیدانی مورد تاکید قرار داد و در ادامه برگزاری مسابقات بین‌المللی در بهار و تابستان در ماده های مختلف دوومیدانی و راه اندازی آکادمی پرتاب ها توسط حدادی قهرمان 4 دوره بازی های اسیایی را پیشنهاد کرد.

دکتر سید حمید سجادی با اشاره به استعدادها و علاقمندانی های بانوان در رشته دوومیدانی بیان کرد:  دوومیدانی زنان نیاز به حمایت ویژه دارد و برای تحقق این مهم باید با توسعه زیر ساخت های ورزشی برای آنها هم فضا و مربی اختصاصی تمرین در نظر گرفته شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در اولین فرصت جلسه  هم‌اندیشی با حضور پیشکسوتان و اساتید برگزار خواهیم کرد تا در فضایی کاملا تخصصی ضمن بهره مندی از تجارب پیشکسوتان، راهکارهای توسعه رشته دوومیدانی را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان زیر ساخت ورزش همگانی توسعه ورزش قرار بگیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

دوومیدانی‌کار ایران موفق شد در ماده پرتاب چکش قهرمانی جوانان آسیا به مدال نقره دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده و در دومین روز خود در حال پیگیری است.

تیم دوومیدانی ایران که با ۹ ورزشکار عازم این رقابت‌ها شده است، در دومین روز این مسابقات موفق شد به دومین مدال خود دست پیدا کند.

مهدی هفت‌چشمه در رقابت ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

علی سروری دیگر نماینده ایران در این ماده نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

پیش از این نازنین فاطمه عیدیان در ماده دوی ۴۰۰ متر مانع اولین مدال طلای تیم ایران در این مسابقات و همچنین اولین مدال طلا دختران دوومیدانی ایران در قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی