Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان  فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در ارتباط با کشورهای حاشیه خزر به دنبال تقویت رابطه دوستی و معرفی ایران به عنوان کشوری که می‌تواند در زمینه صلح و دوستی پیشتاز باشد، هستیم.

امیر دریادار شهرام ایرانی، عصر امروز در حاشیه اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا ۲۰۲۱ که در سالن اجتماعات همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد بندر انزلی برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار این را دارد که در مسابقات بین‌المللی نظامی در دو رشته میزبانی مسابقات را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه البته در رشته غواصی سومین بار است که میزبان هستیم و در رشته جام دریا اولین دوره میزبانی را پذیرفتیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال رتبه نیست ما فقط می‌خواهم توانمندی‌هایمان را در حوزه دریا ارائه دهیم ولی با توجه به حضور در عرصه مسابقات قطعا تلاش می‌کنیم جایگاه مناسب را کسب کنیم که امسال در هر دو حوزه رقابت‌ها، غواصی عمق و جام دریا جایگاه اول را کسب کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مهمترین هدف جمهوری اسلامی ایران و بخشی از نیروهای مسلح که آن را دنبال می‌کنیم دیپلماسی دفاعی و دیپلماسی دریایی است و به دلیل شرایط کاری و تردد دریایی و ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، در این تبادلات به دنبال تقویت دوستی بین کشورهای حوزه خزر هستیم و در تلاشیم این رابطه را به عنوان الگو در بین کشورهای حاشیه خزر حفظ کرده و به عنوان کشوری که می‌تواند در زمینه صلح و دوستی پیشتاز باشد، معرفی کنیم.

امیر دریادار ایرانی با تاکید بر اینکه ما به دلیل آموزه‌های دینی همچنین فرهنگ ایرانی پیشتاز در حوزه صلح و اهمیت قایل شدن برای تداوم ارتباط و توجه به جوامع بشری و گفتمان بین انسان‌ها هستیم، گفت: در تلاشیم در ادامه علاوه بر حضور در مسابقات با برگزاری رزمایش‌های مرکب و مشترک، دید و بازدیدها از کشورهای حوزه خزر به همه جهان الگوی مودت، برادری و دوستی را در صلح و صفا ارائه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مسابقات بین المللی جام دریا جمهوری اسلامی ایران کشورهای حاشیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و مقام معلم، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش امیر سرتیپ غلامعلیان با مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: پرورش و آموزش دو مولفه انسان ساز هستند که در تمام تعالیم اسلامی به آن اشاره شده است و خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز وزارت آموزش و پرورش، این کار مهم و اساسی را به عهده دارد.

امیر سرتیپ غلامعلیان با بیان اینکه بسیار مهم است که ما قبل از اینکه وارد حوزه آموزش شویم، به پرورش توجه ویژه داشته باشیم، افزود: امروز روز بزرگداشت مقام معلم و تکریم از معلمانی است که ارزشمند‌ترین ساعات خود را برای موضوع آموزش و پرورش جوانان این مرزو بوم صرف می‌کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش اضافه کرد: اعتقاد داریم که ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک نهادی است که به شدت به آموزش وابسته است و همان طور که ما در حوزه پرورش جوانان برای دفاع از آب و خاک کشور پیشرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع آموزش به عنوان یک اصل مهم در ارتقای فعالیت‌های ارتش نیز همیشه مدنظر است، گفت: حرکت ما در کنار آموزش وپرورش است؛ ولی با این تفاوت که که آموزش‌های ما  برای مسائل امنیتی است و آموزش پرورش آموزش دروس را در دستور کار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم