Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج فایق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی کردستان و مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان گفت: ثبت جهانی هورامان دستاوردی بزرگ برای کردستان است و باید به بهترین شیوه از آن برای امیدآفرینی بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی با بیان اینکه مشارکت مردم در اجرای برنامه های فرهنگی و توسعه گرا حائز اهمیت است، اظهار داشت: بهره مندی از مزایای ثبت جهانی می تواند منجر به پیشرفت منطقه و رفع کمبودها گردد.

او افزود: یکی از ویژگی های مردم منطقه هورامان خودکفایی است که با بسترسازی در حوزه های صنایع دستی و کشاورزی می توان به آنان در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جایگاه دینی مردم هورامان بسیار پررنگ است و این ظرفیت و آیین های این دیار باید به جهانیان معرفی شود.

رستمی گفت: علمای منطقه نیز می توانند با جایگاه ارزشمندی که دارند در پیشبرد اهداف میراث فرهنگی مثمر ثمر واقع شوند.

او افزود: کرامت‌ و معنویت هورامان می تواند منجر به توسعه گردشگری مذهبی در کشور شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هورامان ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار زهک گفت: ۱۲۰ برنامه در این جشنواره با سه هدف تحکیم وحدت و همدلی در بین مردم؛ ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آداب و رسوم مردم منطقه سیستان تا پایان سال در این شهرستان برگزار خواهد شد.
دهمرده افزود: برابر تقویم اجرایی رویداد‌های فرهنگی ورزشی و گردشگری شهرستان زهک در این جشنواره برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقه کودکان؛ اجرای سنت‌های باستانی سیستان و اجرای موسیقی محلی به اجرا درآمد.

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم