Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  آیت الله علیرضا  اعرافی، مدیر حوزه های علمیه امشب با حضور در دفتر مرحوم حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، ضمن تسلیت ارتحال این استاد حوزه علمیه نجف و قرائت فاتحه، با خاندان حکیم ابراز همدری کرد و از خداوند متعال برای آنان صبر خواستار شد.

متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی در پی ارتحال این عالم فقید به این شرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انا لله و انا الیه راجعون
قال امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام:
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیئ الی یوم القیامه

در ایام سوگواری سالار شهیدان(ع) و در سالروز شهادت حضرت امام علی بن الحسین (علیهما السلام)، عروج ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد سعید حکیم (طاب ثراه) موجب اندوه فراوان گردید.


ایشان که از پیشگامان جهاد بر علیه دشمنان اسلام بودند در راه احقاق کلمه الحق و تبلیغ معارف ناب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) از هیچ کوششی فرو گذار ننموده و تحمل زندان و شکنجه در رژیم بعث عراق خود گواه از جان گذشتگی این فقیه مجاهد بود و آثار علمی و فقهی فراوان از ایشان به یادگار مانده و ذخیره ای برای حوزه های علمیه بشمار می آید.
معظم له از خاندان بزرگ علم و فقاهت و اجتهاد و جهاد و شهادت و تقوی بودند و اسوه و الگوی فاخری از صبر و مقاومت برای طلاب و فضلای حوزه های علمیه در سراسر عالم تشیع و جهان اسلام به شمار می رفتند.
نوآوری های علمی و فقهی در کنار خدمات دینی و تبلیغی این مرجع بزرگ و به ویژه سهم به یادماندنی ایشان در احیای مراسم پیاده روی اربعین و خدمات اجتماعی فرهنگی به کشور و ملت عراق از ایشان شخصیتی کم نظیر ساخته بود.


اینجانب درگذشت این عالم ربانی را به محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مراجع عظام تقلید، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه ‌نجف و حوزه های علمیه، بیت رفیع و خاندان رفیع حکیم و مخصوصا فرزندان معزز ایشان، شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید و بویژه حوزه های علمیه عراق تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای آن مرجع عالیقدر رحمت و رضوان و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه قم درگذشت آیت الله حکیم حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست