Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس ورزش مشرق _ مراسم قرعه کشی دور گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا پنج شنبه شب هفته گذشته برگزار شد و ۳۲ تیم برتر لیگ‌های مختلف اروپا رقیبان خود را شناختند.

قرعه کشی که با قرار گرفتن تیم‌های بزرگ در یک گروه همراه بوده و دیدارهای جذابی را در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا شاهد خواهیم بود. به ویژه آنکه امسال شاهد یکی از درخشان ترین فصول نقل و انتقالاتی سالهای اخیر و جا به جایی‌های بزرگ در پنجره تابستانی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی که فوق ستاره‌هایی نظیر مسی و راموس به پاری‌سن ژرمن، سانچو، واران و رونالدو به منچستریونایتد، جک گریلیش به منچسترسیتی و لوکاکو به چلسی پیوستند و احتمالا به زودی کیلیان ام باپه نیز راهی رئال مادرید خواهد شد تا علاقه مندان به فوتبال اروپا یکی از جذاب ترین پیش فصل‌های تاریخ را تجربه کرده باشند.

بررسی گروه‌های ۸ گانه لیگ قهرمانان اروپا

گروه A : جذابترین رقابت این گروه و شاید تمامی گروه‌های ۸ گانه نبرد دوباره میان سیتی و پاریس خواهد بود؛ جایی که شاگردان پوچتینو که حالا با جذب ستارگانی نظیر مسی، راموس، حکیمی و واینالدوم حسابی تقویت شده‌اند در اندیشه انتقام از سیتی و پپ گواردیولا هستند که در نیمه نهایی سال گذشته لیگ قهرمانان در هر دو بازی رفت و برگشت مغلوب این تیم شده بودند. پاریسی‌ها در سالهای اخیر ۲ بار توسط بارسلونا و ۲ بار توسط منچسترسیتی از رقابت‌های اروپایی حذف شده‌اند؛ آنها فصل گذشته موفق شدند در دور یک هشتم نهایی از بارسا انتقام بگیرند و باید دید در مرحله گروهی فصل جدید در برابر شاگردان پپ چه نتیجه‌ای را رقم خواهند زد. بیشتر بخوانید: تقابل رئال مادرید با اینتر و بایرن مونیخ با بارسلونا/ قرعه سخت برای یاران آزمون و طارمی

در روزهای گذشته بسیاری از فوتبالدوستان با شنیدن اخباری از پیوستن احتمالا رونالدو به منچسترسیتی در انتظار تقابل دوباره مسی_رونالدو در فصل جدید بودند اما در لحظات پایانی این بازیکن اصطلاحا توسط باشگاه سابق خود منچستریونایتد هایجک شد تا این تقابل جذاب حداقل در دور گروهی شکل نگیرد!

همچنین نباید از تیم سوم این گروه یعنی لایپزیک نیز غافل شد که فصل گذشته علی رغم رقابت شانه به شانه با بایرن مونیخ در بوندس لیگا نهایتا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و به خصوص در دیدارهای خانگی رقیب آسانی برای ۲ غول حاضر در گروه نخواهد بود؛ فراموش نکنید که لایپزیک فصل گذشته منچستریونایتد دیگر تیم قدرتمند انگلیسی را از دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف کرده بود. تیم کلوب بروژ بلژیک چهارمین عضو این گروه خواهد بود که احتمالا شانس چندانی برای رقابت با دیگر تیم‌ها نخواهد داشت.

گروه B: رقابت‌های این گروه برای بینندگان ایرانی احتمالا جذابترین بازی‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا باشد؛ جایی که پورتو با مهاجم ایرانی خود مهدی طارمی باید به مصاف ۳ غول اروپایی یعنی میلان، لیورپول و آتلتیکو مادرید برود.

پورتو فصل قبل شگفتی ساز شده و توانست با گلزنی مهدی طارمی در مرحله یک هشتم نهایی یوونتوس و کریس رونالدو را از این مسابقات کنار بزند و در مرحله یک چهارم نهایی نیز علی رغم پیروزی برابر چلسی با گل قیچی برگردان استثنایی طارمی در دیدار برگشت، به دلیل شکست ۲-۰ در دیدار رفت در برابر قهرمان اروپا از این مسابقات کنار رفتند. این نتایج نشان می‌دهد که پورتو رقیب آسانی برای ۳ قدرت بزرگ حاضر در این گروه نخواهد بود.

همچنین دیدار انتقامی لیورپول با آتلتیکو مادرید که ۲ فصل قبل شاگردان کلوپ در برابر یاران سیمئونه حذف شده بودند و دیدارهای لیورپول با میلان که یادآور ۲ فینال خاطره برانگیز ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ خواهد بود از مسابقات جذاب گروه دوم فصل جدید خواهد بود.

گلزنی احتمالی طارمی مقابل میلان می تواند بار دیگر خاطره گل یک ایرانی مقابل قهرمان سابق اروپا را زنده کند؛ جایی که علی دایی در سال ۱۹۹۹ با پیراهن هرتابرلین دروازه میلان را باز کرد.

گروه C: یکی از دو گروهی که هیچ کدام از مدعیان بالقوه قهرمانی در آن حضور ندارند؛ پیش بینی می‌شود دورتموند و آژاکس مدعیان اصلی صعود از این گروه باشند اما اسپورتینگ لیسبون و بشیکتاش که فصل گذشته در لیگ‌های پرتغال و ترکیه قهرمان شده‌اند نیز دست و پا بسته نخواهند بود.

گروه D: اتفاقی که به ندرت در فوتبال اروپا رخ می‌دهد؛ همگروه شدن ۳ تیم اینتر، رئال مادرید و شاختار دونتسک به مانند فصل قبل!

اینتر به عنوان سرگروه، فصل گذشته با وجود اینکه لوکاکو، اشرف حکیمی و کریستین اریکسن ستاره‌های خود و از همه مهمتر آنتونیو کونته سرمربی‌اش را به مانند امسال از دست نداده بود، موفق به صعود از گروه نشد و امسال در رقابت برای صدرنشینی با رئال مادرید که ممکن است ام باپه را نیز خریداری کند کار سختی خواهد داشت.

شاختار و شریف مولداوی نیز ۲ تیم دیگر گروه هستند که برای شگفتی سازی و یا حداقل صعود به عنوان تیم سوم به لیگ اروپا تلاش خواهند کرد.

گروه E: این گروه تحت تاثیر ۲ نام بزرگ و دو رقیب سنتی سالهای اخیر قرار گرفته است، یعنی بایرن مونیخ و بارسلونا.

طرفداران آبی اناری‌ها هنوز خاطره تلخ شکست تحقیرآمیز ۸-۲ در برابر بایرن مونیخ در یک چهارم نهایی ۲ فصل پیش را فراموش نکرده و احتمالا هرگز فراموش نخواهند کرد. بارسا که حالا باید به ناچار دوران بدون مسی را تجربه کند کار دشواری در برابر مونیخی‌ها دارد که اگرچه در فصل نقل و انتقالات چندان فعال نبودند اما اسکلت اصلی خود که ۲ فصل قبل موفق به قهرمانی در اروپا شده بودند را حفظ کرده و امید اصلی صعود به عنوان صدرنشین از این گروه خواهند بود.

دو تیم دیگر گروه یعنی بنفیکا و دیناموکیف نیز تلاش خواهند کرد تا با خلق شگفتی یکی از دو مدعی قهرمانی را کنار زده به دور بعد صعود کنند.

گروه F: فصل گذشته تیم ویارئال موفق شد در فینال لیگ اروپا منچستریونایتد را در ضربات پنالتی شکست دهد تا در رقابت‌های امسال در جمع سرگروه‌ها قرار بگیرد؛ اما دست تقدیر اینگونه بود که این دو تیم مجددا با یکدیگر روبرو شده و فرصتی برای انتقام شیاطین سرخ از زیردریایی‌های زرد اسپانیا البته با رونالدو فراهم باشد.

آتالانتا با هدایت جان پیره گاسپرینی و ستارگانی نظیر موریل و زاپاتا نیز مدعی صعود از این گروه خواهند بود و تلاش خواهند کرد تا یک پله بالاتر از مرحله یک هشتم نهایی فصل قبل که توسط رئال مادرید حذف شده بودند را تجربه کنند. تیم یانگ بویز اتریش چهارمین عضو این گروه است.

گروه G: یکی دیگر از گروه‌هایی که فارغ از احتمالات غیر منتظره فوتبالی، خالی از مدعیان قهرمانی است؛ نبرد لیل، سویا، سالزبورگ و ولفسبورگ، که می‌توان از هم اکنون تیم سویا را مدعی اصلی صعود دانست و احتمالا ۳ تیم دیگر برای کسب دومین سهمیه صعود از این گروه تلاش خواهند کرد.

گروه H: نبرد مدافع عنوان قهرمانی با بانوی پیر؛ رقابت دو مربی صاحب سبک فوتبال یعنی توماس توخل با چلسی و مکس آلگری با یوونتوس.

چلسی در فصل جاری با خرید روملو لوکاکو تنها نقطه ضعف خود که در نوک پیکان حمله بوده را حسابی تقویت کرده اما در سوی مقابل یوونتوس بدون خرید ستاره‌ای بزرگ، کریس رونالدو را نیز از جمع بازیکنان خود جدا شده می‌بیند تا کار دشواری در مصاف با آبی‌های لندن که امسال نیز مدعی جدی قهرمانی خواهند بود داشته باشد.

اما این تنها نبرد جذاب گروه پایانی نیست؛ فوتبالدوستان ایرانی علاوه بر مهدی طارمی و پورتو، چشم انتظار حضور سردار آزمون در ترکیب تیم زنیت روسیه در برابر دو غول اروپایی یعنی چلسی و یوونتوس خواهند بود و احتمالا همگان از حالا پیش بینی به ثمر رساندن یک گل قیچی برگردان دیگر از مهاجمی ایرانی به تیم چلسی را خواهند کرد تا خاطره ۲ گل استثنایی طارمی و جهانبخش به این تیم لندنی مجددا زنده شود.

مالمو سوئد چهارمین تیم گروه هشتم لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید مهدی طارمی سردار آزمون اتلتیکو مادرید اخبار مهم رئال مادرید سردار آزمون لیگ قهرمانان اروپا مهدی طارمی لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بایرن مونیخ شده بودند فصل گذشته فصل جدید فصل قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم

دیدیه دروگبا (2) و فرانک لمپارد برای چلسی در این مسابقه گلزنی کردند و دو گل لیورپول نیز توسط فرناندو تورس و رایان بابل به ثمر رسید.

دانلود (46.8MB)

دیگر خبرها

  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 3-2 مقابل لیورپول (30 آوریل، 2008) / فیلم
  • نگاهی به تمام تقابل های بایرن مونیخ و رئال مادرید
  • خبر خوشحال‌کننده برای سردار آزمون از پایتخت ایتالیا
  • بایرن - رئال؛ تکراری‌ترین تقابل تاریخ چمپینوزلیگ
  • مدافع سابق اینتر: طارمی کار تورام را انجام نمی‌دهد
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا؛ تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا | تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی