Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این رقابت ها که بسیار فشرده بود تیم صربستان مقام اول و تیم های فدراسیون روسیه، قزاقستان و ایران به مقام های بعدی دست یافتند.

«آلکساندر وولین» وزیر کشور صربستان در مراسم اختتامیه این مسابقات که اعضای نیروهای انتظامی فدراسیون روسیه، ایران، قطر، قبرس، قزاقستان و صربستان طی ۵ روز در رده های مختلف به رقابت پرداختند، حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وولین در پایان این رقابت ها که دو استقامت ۱۲ کیلومتری برگزار شد، طی سخنانی گفت؛ ارتش صربستان نشان داد که در کنار مهمترین و بزرگترین ارتش های جهان قرار دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که ارتش صربستان همواره در تمرینات با ارتش های دیگر نشان داده که پیشرفت خوبی داشته و در چند سال گذشته به لحاظ های مختلف تغییر ات زیادی کرده است.

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان در حاشیه اختتامیه رقابت های بین المللی نظامی، در برنامه روز فرهنگی تحت عنوان " ارتش و فرهنگ " که در شهر "ورنیاچکا بانیا" صربستان برگزار شد، شرکت کرد و نمایشگاه آثار فرهنگی وهنری ایران در این برنامه مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در این رویداد فرهنگی که به ارائه برنامه های فرهنگی، هنری و گسترش دوستی میان دولت ها و ارتش های آنها اختصاص داشت و در میدانی واقع در منطقه گردشگری "ورنیاچکا بانیا" با انجام مجموعه ای از نمایش های فرهنگی برگزار گردید، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نیز بنا به دعوت میزبان برنامه، ضمن برپائی نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی، با ارائه اقلام فرهنگی از جمله بخشی از انتشارات رایزنی فرهنگی به زبان صربی، نمایش کتاب های نفیس، معرفی آثار مینیاتور استاد «محمود فرشچیان» و صنایع دستی به معرفی فرهنگ و هنر کشورمان پرداخت که مورد استقبال عموم و توجه فرماندهان ارشد ارتش صربستان قرار گرفت.

در انتهای این برنامه فرهنگی، خانم «کاتارینا توماشویچ» معاون وزیر دفاع صربستان به اتفاق دوتن از فرماندهان ارشد ارتش این کشور ضمن بازدید از غرفه جمهوری اسلامی ایران با «محمد تقی بختیاری» سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در بلگراد  به گفت و گو پرداخت و از حضور فعال کشورمان در برنامه فرهنگ وارتش  قدر دانی کرد.

برنامه  "ارتش و فرهنگ"  اقدام ابتکاری است که معرف تاریخ، سنت ها، فرهنگ ملی، موسیقی فولکوریک کشورهای شرکت کننده در اینگونه رویدادهای نظامی است و هدف آن تأثیر گزاری بر پویایی روابط متقابل جامعه و نیروهای مسلح و فرهنگ ملی، اخلاق حرفه ای و احساسات اجتماعی است.                             

رقابت های بین المللی واحدهای پلیس نظامی تحت عنوان "نگهبان نظم" در شهر کرالیوو صربستان رسما از روز دوشنبه ۸ شهریور شروع و  ۱۲ شهریور پایان یافت که در آن  اعضای یگان های پلیس انتظامی در چهار رشته؛ تیراندازی با سلاح های اتوماتیک و تپانچه، انجام وظایف تاکتیکی و مسابقه دو استقامت در پیست ۱۲ کیلومتری با یکدیگر رقابت کردند.

تیم یازده نفره نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ۲۹ مرداد برای شرکت در مسابقات بین المللی نظامی روسیه وارد فرودگاه "نیکولا تسلا" بلگراد شد.

برخی رشته‌های این رقابت‌ها علاوه بر روسیه، در کشورهای چین، هند، الجزایر، ویتنام، ازبکستان، ارمنستان، قزاقستان، بلاروس، صربستان، قطر و ایران برگزار شده است.

تیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های صربستان که شامل تیراندازی، دو استقامت ۱۲ کیلومتری با مانع و گشت عملیاتی و تیراندازی است با دیگر تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها در چارچوب مسابقات بین المللی نظامی روسیه رقابت کرد.

صربستان برای اولین بار میزبان این رقابت های بین المللی بوده و یکی از ۱۱ کشوری است که بازی های نظامی بین المللی را که از سال ۲۰۱۵میلادی توسط فدراسیون روسیه برگزار می شود، سازماندهی کرده است.

در این رقابت ها علاوه بر اعضای ارتش صربستان، نیروهای انتظامی از روسیه، قزاقستان، قبرس، ایران و قطر نیز حضور داشتند و نمایندگان بلاروس، یونان، مصر و مجارستان نیز به عنوان ناظر شرکت کردند.

بازی های نظامی بین المللی مسابقه ای است که در آن ۴۲ ارتش در مجموع ۳۴ رشته زمینی، آبی، هوایی، زمینی در روسیه، صربستان و دیگر کشورها با یکدیگر رقابت می کنند و صربستان  در این دوره میزبانی برگزاری مسابقه واحدهای پلیس نظامی تحت عنوان "نگهبان نظم" را داشته است.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات که ۷ شهریور برگزار شد، سفیرهای کشورهای شرکت کننده در این مسابقات بین المللی در صربستان از جمله «رشید حسن پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران و همچنین «علی محمد نژاد» وابسته نظامی کشورمان در بلگراد حضور داشتند.

نخستین دوره این مسابقات بین المللی نظامی در سال ۲۰۱۵ به میزبانی روسیه و قزاقستان برگزار شد.

در سال‌های گذشته کشورها با تسلیحات ساخت روسیه در این مسابقات شرکت می‌کردند اما هم اکنون می‌توانند با تسلیحات و تجهیزات خود در این رقابت‌ها شرکت کنند.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران روسیه صربستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران روسیه صربستان جمهوری اسلامی ایران روسیه صربستان رقابت های بین المللی جمهوری اسلامی ایران مسابقات بین المللی بین المللی نظامی رقابت ها رایزنی فرهنگی ارتش صربستان برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا و برنز ۲دونده مرد و زن ایران در تور بین‌المللی دوبی

در رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی دوبی؛ علی امیریان قهرمان رقابت ۸۰۰متر شد و حمیده اسماعیل نژاد برنز گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در جریان برگزاری رقابت ماده ۸۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دوبی علی امیریان در جایگاه نخست قرار گرفت و مدال طلا این رقابت‌ها را کسب نمود. این دونده دوهای  نیمه استقامت ایران موفق شد با ثبت حد نصاب ۱:۴۷.۷۴دقیقه زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کرد و طلایی شد.

در بخش بانوان نیز حمیده اسماعیل نژاد در رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات بین المللی دو و میدانی دوبی در جایگاه سوم ایستاد. این بانوی دوهای سرعت ایران موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۱.۷۴ثانیه در جایگاه سوم رقابت ۱۰۰قرار گیرد و مدال برنز را کسب نماید.

دیگر خبرها

  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • توصیه مهم آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون کاروان‌های حج
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • طلا و برنز ۲دونده مرد و زن ایران در تور بین‌المللی دوبی
  • با معرفی تیم‌های قهرمان؛ مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد