Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@06:47:57 GMT

چرا این بیماری قاتل خاموش خانم هاست؟‌

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۲۱۱۹

چرا این بیماری قاتل خاموش خانم هاست؟‌

می‌دانستید سرطان تخمدان پنجمین سرطان شایع و مرگ آفرین در زنان است. در میان تمام سرطان‌های دستگاه تناسلی در زنان (که بافت‌های رحم، تخمدان و دهانه رحم را درگیر می‌کند) سرطان تخمدان بیشترین خطر مرگ را دارد. این سرطان به معنی رشد توده سرطانی در تخمدان‌ها می‌باشد.‌     به گزارش پول نیوز، می‌دانستید سرطان تخمدان پنجمین سرطان شایع و مرگ آفرین در زنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان تمام سرطان‌های دستگاه تناسلی در زنان (که بافت‌های رحم، تخمدان و دهانه رحم را درگیر می‌کند) سرطان تخمدان بیشترین خطر مرگ را دارد. این سرطان به معنی رشد توده سرطانی در تخمدان‌ها می‌باشد.

حقیقت‌هایی در رابطه با سرطان تخمدان
فاکتور‌های خطر زا در سرطان تخمدان شامل سابقه خانوادگی، سنین بالا، تاریخچه بیماری و بیماری چاقی بیش از حد.
راه‌های درمانی شامل رادیوتراپی، جراحی و شیمی درمانی می‌باشد.
این سرطان اگر در مراحل اولیه شناسایی شود، ۹۴ درصد احتمال زنده ماندن بیمار به مدت حداقل ۵ سال وجود دارد.

علائم سرطان تخمدان
درد در ناحیه لگن می‌تواند نشانه سرطان تخمدان باشد. اکثر سرطان‌های تخمدان در ابتدا پوشش بیرونی یا اپیتلیوم را در تخمدان‌ها درگیر می‌کنند. در مراحل اولیه سرطان ممکن است هیچ علائمی مشاهده نشده و یا علائم بسیار ناچیزی مشاهده شود.

علائم سرطان تخمدان ممکن است مشابه علائم دیگر وضعیت‌ها یا شرایط، مثل سندروم پیش از قاعدگی، سندروم روده تحریک پذیر یا مشکل موقتی در مثانه باشد.

تفاوت اصلی بین این سرطان و دیگر بیماری ها، ماندگاری و پیش رفت در میزان درد و علائم می‌باشد.

اولین علامت سرطان تخمدان شامل موارد زیر هستند:

درد در ناحیه لگن، زیر شکم یا قسمت پایین بدن

درد در پشت و کمر

سوء هاضمه و سوزش سر دل

احساس سیری زود هنگام

تکرر ادرار

درد هنگام آمیزش جنسی

تغییر در گوارش و عملکرد روده مثل یبوست

علائم سرطان تخمدان پیشرفته

حالت تهوع

کاهش وزن ناگهانی

تنفس با دشواری

خستگی مفرط

کم اشتهایی
در تجربه‌های فردی مواردی مثل نفخ معده و فشار یا درد در شکم و لگن بیشتر از چند هفته دیده می‌شود که باید سریعاً به پزشک متخصص انکولوژی مراجعه شود.   عوامل سرطان تخمدان

سرطان تخمدان زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های بافت مورد نظر به تقسیم سلولی پرداخته و به صورت غیر معمول چندین برابر می‌شوند. با این حال دلیل قطعی این اختلال هنوز مشخص نیست.   منبع: خبرآنلاین

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سرطان تخمدان سرطان تخمدان درمان سرطان تخمدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن