Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر نیکیتا خارلوف متخصص گوارش روس اظهار کرد: لازم است قبل از واکسیناسیون علیه کرونا تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد شود تا احتمال عوارض جانبی کاهش یابد.

به گفته او بسیار ضروری است که از خوردن شیرینی قبل از واکسیناسیون خودداری کنید؛ زیرا وقتی سطح قند خون بالا می‌رود، تحمل عوارض جانبی واکسن دشوار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک متخصص می‌گوید: شیرینی‌ها از جمله غذا‌هایی هستند که قبل از واکسیناسیون علیه کرونا ممنوع شده اند، زیرا باعث افزایش سطح قند در خون می‌شوند.

نیکیتا خارلوفی اضافه می‌کند که این ممنوعیت شامل غذا‌های غنی از کربوهیدرات حتی غیر شیرین مانند سیب زمینی، فرنی و نان می شود زیرا آن‌ها هم باعث افزایش سطح قند خون می‌شوند.

این پزشک توصیه می‌کند از خوردن میوه‌ها قبل از واکسیناسیون خودداری کرده یا آن‌ها را به نصف کاهش دهید. همچنین بهتر است از مصرف موز، انگور و هندوانه قبل و بعد از واکسیناسیون خودداری کنید، اما مصرف مرکبات ممنوعیتی ندارد.

او می‌افزاید: علاوه بر پرهیز از غذا‌هایی که باعث افزایش سطح قند خون می‌شوند، باید از مصرف غذا‌هایی که باعث ایجاد حساسیت می‌شوند نیز خودداری شود.

نیکیتا خارلوفی می‌گوید: شما نباید غذا‌های جدید میل کنید، بلکه باید فقط غذا‌هایی را که به آن عادت دارید بخورید.

این پزشک هشدار داد: پرخوری می‌تواند به طور جدی به سیستم ایمنی آسیب برساند؛ بنابراین، بهتر است چند روز قبل از واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ تغییرات لازم را در رژیم غذایی ایجاد کرده و دو هفته پس از آن که طی آن پاسخ ایمنی اولیه شکل می‌گیرد به این رژیم غذایی پایبند باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسیناسیون کربوهیدرات قبل از واکسیناسیون غذا هایی سطح قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور