Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:26:57 GMT

آماده پاسخ به پرتاپ احتمالی موشک از سوی کره شمالی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۲۲۹۷

آماده پاسخ به پرتاپ احتمالی موشک از سوی کره شمالی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، «گلن ون هرک»، فرمانده دفاع هوایی، فضایی و نیروهای شمالی آمریکا در نشست خبری وزارت دفاع به احتمال پرتاب موشک از سوی کره شمالی واکنش نشان داد.

این فرمانده آمریکایی درباره پرتاب احتمالی موشک توسط کره شمالی گفت: در صورت تصمیم کره شمالی برای انجام چنین تحریکی، آمریکا آماده پاسخ به هرگونه پرتاب موشک از سوی کره شمالی است، چون ما به توانایی‌های خود اطمینان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا در ادامه همچنین تأکید کرد که فرماندهی شمالی ایالات متحده و فرماندهی دفاع هوایی و فضایی آمریکای شمالی این آمادگی را دارند که قابلیت‌های عملیاتی خود را نشان دهند.

پیشتر منابع غربی گفته بودند که براساس تصاویر ماهواره‌ای، نیروهای نظامی کره شمالی برای برگزاری احتمالی یک رژه بزرگ آماده می‌شوند.

به گفته رویترز، تاریخ برگزاری این برنامه مشخص نیست ولی کره شمالی در رژه‌های نظامی اخیر خود، از جنگ‌افزارهای سنگین از جمله موشک‌های بالستیک بزرگ رونمایی کرده است.

همچنین برنامه «۳۸ کره شمالی» که در آمریکا مستقر است، اعلام کرده که آمادگی برای چنین رژه‌های نظامی معمولاً یک یا دو ماه زمان می‌برد، و با توجه به اینکه در حال حاضر سربازان در یک مرکز آموزشی در پیونگ یانگ در حال تمرین هستند، احتمالاً این رژه در ماه اکتبر برگزار می‌شود.

سال گذشته نیز رژه نظامی مشابهی در این ماه برگزار شد و در رویدادی بی‌سابقه کیم جونگ اون از موشک‌های قاره پیمایی که پیش تر دیده نشده بود، رونمایی کرد.

رژه نظامی دیگری نیز در ماه ژانویه ترتیب یافت.

مذاکرات درباره سلاح‌های هسته‌ای و زرادخانه موشک‌های بالستیک کره شمالی در سال‌های اخیر متوقف شده است.

دولت بایدن گفته است که برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به دنبال دیپلماسی است، ولی در عین حال تمایلی برای کاهش تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ نشان نداده است.

کد خبر 5296133

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا کره شمالی آزمایش موشکی افغانستان ایالات متحده امریکا طالبان عراق فلسطین رژیم صهیونیستی طالبان افغانستان روسیه لبنان جو بایدن پنجشیر سوریه ایران اتحادیه اروپا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش مشرق، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست