Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس خواستار احیای دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری در ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب (ره) شیراز شد.

هادی شه‌دوست شیرازی در نشستی با حضور مدیرکل فرودگاه‌های استان به بررسی راهکارهای همکاری بیشتر و رفع مشکلات دو حوزه پرداخت.و

به گزارش ایسنا به نقل از میراث فارس، شه دوست افزود: در سال‌های اخیر با تحول اساسی در صنعت حمل‌ونقل پیشرفت شگرفی در صنعت گردشگری به وجود آمده و این امر مستلزم توجه نظام‌مند به ابعاد مختلف فنی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی در استفاده از جاذبه‌های گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس ادامه داد: به دنبال تعاملی سه‌جانبه با فرودگاه و شهرداری هستیم تا مشکلات رانندگان تاکسی فرودگاه را حل کنیم.

شه‌دوست شیرازی عنوان کرد: آموزشگاه‌های تحت نظارت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس آماده آموزش و ارائه خدمات به رانندگان تاکسی فرودگاه است و باید با آموزش صحیح تخصصی، خدمت‌رسانی به گردشگران را هدفمندتر کنیم.

او با بیان اینکه فارس گهواره تمدن و فرهنگ ایران است و باید در حد نام آن امکانات داشته باشد، تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و استفاده از راهکارهای عملی و قانونی، مشکلات گردشگران سلامت ورودی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به شیراز را ساماندهی و حل کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس نیز در این دیدار اظهار کرد: با توسعه گردشگری مشکلات اجتماعی به‌ویژه اشتغال حل خواهد شد و گردشگری در شیراز باید به جایگاه خودش برسد.

غلام‌رضا کریم آقایی گفت: حضور اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان در فرودگاه بسیار نیاز است و در توسعه گردشگری با این مجموعه همراه خواهیم بود.

او با بیان اینکه استان فارس با وجود جاذبه‌های متنوع تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری است، افزود: حمل‌ونقل هوایی در فارس و شهر شیراز در توسعه گردشگری اهمیت ویژه‌ای داشته است.

کریم آقایی گفت: اداره‌کل فرودگاه‌ های فارس آمادگی همکاری بیش‌ازپیش در راستای توسعه صنعت گردشگری استان پهناور فارس را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی فرودگاه بین المللی شیراز گردشگری و صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری