Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در دولت آقای روحانی رئیس جمهور و وزرا و مدیران آن به صراحت اعلام می‌کردند که به دنبال رفع دغدغه‌های مردم هستیم اما آنچه عملاً در میادین مختلف به وقوع پیوست افزایش نگرانی‌ها، مشکلات، معضلات و کمبودها و کاستی‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حسن روحانی اعلام کرده بود که کاری می‌کنیم هم چرخ سانتیریفوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم اما این حرف دولتمردان دروغ از آب درآمد، افزود: رئیس جمهور بارها اعلام کرده بود که به دنبال ارتقای شاخص‌های کشور است اما در عملا چنین موضوعی محقق نشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در موضوع برق عملاً میزان خاموشی‌ها به مانند کشور افغانستان شد و در طول یکی دو سال گذشته در زمینه تولید برق عقب‌رفت داشتیم. این در حالی است که حداقل چهار سال طول می‌کشد تا به نقطه رفع واقعی بحران برق برسیم. 

سلیمی گفت: در موضوع تولید گاز هم نتوانستیم به میزان نیازمان تولید داشته باشیم این در حالی است که از پاییز سال گذشته حدود 140 میلیون متر مکعب گاز روزانه کمبود داریم و چون سرمایه‌گذاری لازم برای تولید گاز در دولت دوازدهم صورت نگرفت در زمستان سال گذشته دچار کمبود شده و نیروگاه‌های ما از مدار تولید برق خارج شدند.

وی عنوان کرد: ما هشت سال جنگ تحمیلی داشتیم و هشت سال هم لیبرال‌ها در کشور مدیریت کردند. این در حالی است که در دوره مدیریت لیبرال‌ها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، کشورمان به مراتب وضعیت بدتری نسبت به جنگ تحمیل پیدا کرد که میزان تولید برق، گاز، ذخایر ارزی و افزایش تورم حکایت از واقعیت‌های مختلفی دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و در اوج آن تورم 7 درصدی داشتیم این در حالی است که در سال پایانی دولت حسن روحانی تورم 55 درصدی را تحمل کردیم و مدیریت کاهش تورم ایجاد شده چندین سال زمان می‌برد.

سلیمی گفت: متأسفانه برق امید و گاز امید دروغ بزرگی به مانند دروغ‌هایی بود که دولت حسن روحانی آن را عنوان کرد؛ این در حالی است که در ماه‌های پایانی دولت سابق قبوض برق مردم به شدت افزایش داشت و مشخص نیست که دولت با این مصوبه خود با عناوین پرطمطراقی چون برق امید و گاز امید چه کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس برق امید گاز امید حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی

وزیر نفت درباره حجم سوددهی پالایشگاه آبادان و روند توسعه آن، همچنین افزایش تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی به رئیس‌جمهوری و هیئت وزیران گزارش داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جواد اوجی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در نشست هیئت دولت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده بودن این پالایشگاه گفته بود، دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، گفت: با اقدام‌هایی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که پارسال ۱۲ همت سودآوری داشته است.

وی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از روزانه ۸ میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۵ میلیون لیتر در روز، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: تا ۲ ماه آینده واحد هیدروکراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری می‌رسد و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم، تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدام‌های انجام‌شده تنها در سال گذشته، ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شد که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه افزوده می‌شود و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

دیگر خبرها

  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای