Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرماندار مهریز با گرامیداشت ۱۲ شهریور روز بهورز و قدردانی از تلاش این قشر سخت‌کوش به عنوان نیروهای سلامت خط مقدم بهداشت، گفت: بدون شک اگر از خود گذشتگی بهورزان به صورت شبانه‌روزی در تمامی امور مرتبط بهداشت و درمان و و پزشک خانواده نبود جامعه با مشکل مواجه می‌شد.

رضا زارع زاده مهریزی در این آیین، بهورزان را سرمایه‌های ارزشمند و بی‌بدیلی در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ذکر کرد که با کمترین امکانات بزرگترین خدمات را  به محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین نقاط شهرستان ارایه می‌ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول اظهارکرد: توسعه سلامت در روستاها مرهون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر انسان‌هایی است که عاشقانه و مخلصانه در ارایه خدمات پیشگیری از تهدیدهای سلامتی برای یکایک آحاد جامعه روستایی در دورافتاده‌ترین مناطق جغرافیایی تلاش می‌کنند.
 زارع زاده مهریزی با تبریک ۱۲ شهریور که در تقویم سلامت به پاس گرامیداشت فعالیت‌های ارزنده پیشگامان خط اول ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان روز بهورز نامگذاری شد، گفت: این رروز فرصت مناسبی برای قدردانی از این قشر پر تلاش و فداکار است .

بهورزان انسان‌های فداکاری هستند که با پایش سلامتی آحاد مردم نقش مهمی در سلامتی جامعه دارند، ولی خدماتشان آن گونه که مناسب است به چشم نمی‌آیند.
ارایه خدمات سلامت به زنان باردار، آموزش بهداشت عمومی، تشکیل گروه‌های داوطلب و شوراهای محلی بهداشت، مراقبت از کودکان، تنظیم خانواده، آموزش و مراقبت‌های تغذیه‌ای، بهداشت دهان و دندان، نظارت بر موازین بهداشت حرفه‌ای، نظارت بر بهداشت مکان های عمومی روستایی و کمک به معلولان از جمله وظایف همیشگی بهورزان است.
با آغاز شیوع بیماری کرونا کار و تلاش بهورزان مضاعف شد و هر بهورز در تماس یا مراجعه به منازل روستاییان، مبادرت به غربالگری و شناسایی افراد با علایم مشکوک به ابتلا کرونا کرده و همچنین آموزش‌ها و مراقبت لازم را ارایه می‌کند.

سال گذشته بهورز خانه بهداشت فهرج یزد خانم « ام البنین میری » بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و به عنوان  شهیده مدافع سلامت از قشر بهورزان استان یزد معرفی شد.

هم اکنون ۲۷۰ بهورز  در ۱۷۳ خانه بهداشت استان یزد مشغول به ارایه خدمت به روستاییان هستند .

شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز ۲۵ بهورز دارد.

برچسب‌ها مهریز ویروس کرونا بهورزان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز ویروس کرونا بهورزان مهریز ویروس کرونا بهورزان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: تعداد کلانتری‌های موجود نسبت به تعدادی که طبق قانون باید باشد کم است و این کمبود در تهران بیشتر به چشم می‌خورد، اما در تلاش هستیم تا بتوانیم با کمک سایر دستگاه‌ها این کمبود‌ها را جبران کنیم.

سردار علی مویدی، رئیس پلیس پیشگیری فراجا اظهار کرد: ابزار و الزامات کافی برای رصد کردن نوع ماموریت و نوع خطا و کم‌کاری همکاران وجود دارد.

او با بیان اینکه در مجموعه پلیس پیشگیری تلاش داریم تا خدمات با کیفیت بهتری انجام شود، گفت: همچنین برای زودتر به صحنه رسیدن پلیس ۱۱۰ هم برنامه‌های ویژه‌ای داریم تا باعث رضایت شهروندان هم شود.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما در سال ۱۴۰۳، دیجیتالی شدن کلانتری‌ها است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با اشاره به کمبود کلانتری در کشور گفت: تعداد کلانتری‌های موجود نسبت به تعدادی که طبق قانون باید باشد، کم است و این کمبود در تهران بیشتر به چشم می‌خورد، اما در تلاش هستیم تا بتوانیم با کمک سایر دستگاه‌ها این کمبود‌ها را جبران کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!