Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش مخاطبان فارس سوژه‌ای را با عنوان «جاده‌ها و خیابان‌های اصلی ایلام نیاز به بازسازی دارند» در سامانه فارس من به ثبت رساندند از این رو خبرنگاران فارس برآن شدند تا موضوع را پیگیری کنند.

در دنیا هر شهر و منطقه دارای زیرساخت‌های مناسب برای عبور و مرور مردم و رانندگان است و مسوولین به فکر زیرساخت‌های بین استانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ایلام یکی از مناطق محروم کشور است که این چند سال وضعیت جاده‌ای شهر که مرکز استان هم است در شرایط خوبی قرار ندارد؛ چاله‌های داخل جاده و معابر اصلی شهر جز آزار و اذیت برای رانندگان چیزی بر جای باقی نگذاشته‌اند.

علی‌رغم اینکه شهرداری ایلام بودجه و اعتبارات عمرانی برای زیرساخت‌های جاده‌ای در سطح شهر در اختیار دارد اما به دلیل بی‌توجهی مسوولین شهرداری نسبت به این امر اوضاع جاده‌ها نابسامان هستند و باید به جد چاره‌ای برای آن اندیشید.

اوضاع نابسامان جاده‌ها سبب آسیب به وسایل نقلیه می‌شود

رشیدی یکی از رانندگان ایلام گفت: رانندگان هر روز در داخل شهر تردد دارند اما به دلیل وضعیت نامناسب جاده‌ها، وسیله‌ی نقلیه آنها دچار آسیب‌دیدگی می‌شود و باید هزینه زیادی را متقبل شوند؛ امیدواریم مسوولان شهرداری ایلام نسبت به وضعیت جاده‌های اصلی شهر اقدامات موثری انجام دهند.

وی افزود: ما از شهرداری انتظار داریم تا برای ترمیم و روکش آسفالت خیابان‌های شهرفکری اساسی کنند، باور کنید وضع نامناسب آسفالت خیابان‌های شهر سبب شده سالی یک یا دو بار برای تعمیر جلو بندی به تعمیرگاه مراجعه کنیم.

لزوم تسریع در اجرایی کردن برنامه‌ ریزی‌ها

 پور اسماعیل یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: شهرداری بودجه کافی برای طرح‌های عمرانی دارد اما چرا به فکر شهر نیست؟ مرکز استان نماد شهر است و کسانی که از خارج استان به داخل استان سفر می‌کنند وضعیت آن  را با نگاه اول تشخیص می‌دهند؛ وقتی وضعیت سطح شهر به ویژه جاده‌های داخل شهر نامناسب باشد قاعدتا ذهنیت آنها در مورد شهر و استان نمی‌تواند خوب باشد؛ مسوولین باید به این موضوع هر چه زودتر ورود و برنامه‌ریزی‌های خود را اجرایی کنند.

وی افزود: وضع نامناسب آسفالت در ایلام تنها گریبانگیر رانندگان نیست، بلکه عابران پیاده زمان عبور از معابر اصلی سطح شهر نیز باید مراقب باشند با افتادن در چاله‌ها دچار حادثه‌ای نشوند.

ما دغدغه‌های مردم را قبول داریم و به آنها رسیدگی می‌کنیم

منصور بهادری رئیس شورای شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: اعضای شورای شهر به تازگی در این جایگاه قرار گرفته‌اند و کمیسیون‌های شورای شهر نیز چند روزی است که تشکیل شده‌اند؛ مسائل عمرانی که بیشتر مربوط به حوزه عمرانی و زیرساخت‌های جاده و معابر اصلی شهر می‌شود باید در کمیسیون عمران شورا رسیدگی و بررسی شود و آن موارد مصوب و اعتبارات آن باید در بودجه لحاظ شود.

وی افزود: قطعاً ما این دغدغه‌های مردم را قبول داریم و شخصاً با این مسائل در سطح شهر روبرو هستیم و آن را لمس می‌کنیم و ان‌شالله تا هفته‌های آینده حجم مسائل را کاهش خواهیم داد که جزء برنامه‌های شورای شهر است.

رئیس شورای شهر ایلام ادامه داد: این گونه مسائل باید آسیب شناسی شوند؛ برخی مناطق باید سالی یک یا دو بار آسفالت شده و آسیب‌شناسی شوند چرا که گاهی آب و فاضلاب، مخابرات یا شرکت گاز آن را تخریب می‌کنند تا برنامه‌های خود را اجرایی کنند، باید برنامه‌ای صورت بگیرد که یک بار برای همیشه مشکلات زیرساخت‌ها حل شوند.

وی افزود: واقعیت این است که در استان ایلام روش آسفالتی که انجام می‌شود اشتباه است؛ سیستمی که در همه جای دنیا ارائه می‌شود به جای بیس این کار از بتن ریزی استفاده می‌کنند و یک لایه آسفالت به کار می‌برند که می‌تواند سال‌های سال (حداقل ۱۰۰ سال) عمر کند اما در واقعیت در اینجا برای این موضوع حداقل سالی یک بار هزینه می‌کنیم؛ حالا این نوع روش‌ها در اینجا اشتباه است و ان‌شاالله به سمتی حرکت کنیم که سرمایه مردم حفظ شود.

بهادری گفت: برای بلوار آزادی که طرح عمرانی در آنجا انجام شده وقتی از آنجا عبور می‌کنیم انگار از یک منطقه کوهستانی حرکت می‌کنیم ما در تلاشیم تا به دغدغه‌های مردم رسیدگی کنیم.

نقاط حادثه خیز را شناسایی کرده‌ایم و آنها را مرتفع می‌سازیم

مجیدی عضو شورای شهر ایلام گفت: چند روز گذشته جلسه‌ای در بحث نقاط حادثه خیز شهر ایلام برگزار کردیم اولین نقطه حادثه خیز که در داخل شهر وجود دارد را شناسایی کردیم؛ انتهای زیرگذر مدرس- کشوری به سمت بلوار آزادی که یکی از نقاط فوق‌العاده خطرناک است و چندین تصادف و واژگونی خودرو در این نقاط به وقوع پیوسته است.

وی افزود: جلسه‌ای با حضور رئیس شورای شهر در خصوص ایمنی‌تر کردن آن نقاط حادثه‌خیز با شورای ترافیک برگزار شد؛ بلوار آزادی به سمت میدان مادر در بحث آسفالت دارای کمبودهای بی‌شماری است.

عضو شورای شهر ایلام ادامه داد: چند نقطه‌ای دیگر از جمله خیابان آیت‌الله حیدری، بلوار بهشتی، بلوار مدرس، بلوار جنوبی امام، بانبرز و خیلی دیگر از معابر وجود دارد که نیازمند ترمیم هستند اما فعلا مشکل کمبود قیر وجود دارد که درخواستی صورت گرفته که ۱۵۰ تن قیر از طریق وزارت راه و شهرسازی به استان ایلام اختصاص داده شود ولی فعلاً هنوز داده نشده که به محض تخصیص عملیات اجرایی این مناطق را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: وضعیت شهرداری ایلام هم به لحاظ مالی، عمرانی و ساختاری فوق بحرانی است قریب به بیش از ۲۰۰ نفر نیرو در شهرداری مشغول به فعالیت هستند ولی کماکان در حوزه فضای سبز خدمات شهری و خیلی حوزه‌ها کمبود وجود دارد.

مجیدی گفت: قرار است یک سری ساماندهی صورت گیرد که قطعاً مستلزم یک زمان‌بندی، شرایط، همفکری‌ها و ویژگی‌های خاص است و امید است تا مشکلات جاده‌ای درون شهر ایلام هم مرتفع خواهد شد.

قابل توجه استاندار ایلام و همچنین معاونت عمرانی استانداری ایلام وضعیت جاده و معابر اصلی شهری ایلام نامناسب بوده و با توجه به کمبود اعتبارات شهرداری هر چه زودتر مشکلات در این زمینه بایستی مرتفع شود تا شاهد بهبود وضعیت باشیم.

 شهرداری ایلام با توجه به وظیفه ذاتی خود در خصوص نگهداری و ترمیم آسفالت جاده‌های درون شهر ایلام قطعاً باید تدابیری اتخاذ کنند تا شاهد این چنین مشکلاتی برای مردم ایلام و به ویژه رانندگان تاکسی‌های درون شهری نباشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: آسفالت جاده ها جاده های درون شهری آسیب دیدگی خودرو نقاط حادثه خیز شورای شهر ایلام نقاط حادثه خیز شهرداری ایلام درون شهر زیرساخت ها معابر اصلی اصلی شهر سطح شهر جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب یکی از مشکلات اصلی در زمان بارندگی می‌باشد، در خصوص علت اصلی بروز اینگونه حوادث در شبکه فاضلاب گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب شهری صرفاً برای جمع آوری فاضلاب خانگی طراحی و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در ادامه گفت: عدم گنجایش مناسب جداول برای هدایت آب‌های سطحی و اتصال غیر مجاز جداول به شبکه‌های جمع آوری فاضلاب باعث آبگرفتگی معابر و ورود روانابهای سطحی حاوی مواد جامد به داخل شبکه جمع آوری فاضلاب می‌شود، و با ورود به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب در برخی منازل و خیابان‌ها می‌شود که می‌طلبد شهرداری ایلام با بررسی و طراحی سازه‌های انتقال آب این مناطق که در بارندگی‌های شدید مشکلات عدیده‌ای برای همشهریان عزیز به وجود می‌آورد جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام افزود: در بارندگی اخیر حدود ۳۲ مورد رفع انسداد در شبکه شهرهای استان انجام گرفته و اکیپ‌های اجرایی نیز در این زمینه آماده به کار هستند تا در صورت بروز حادثه نسبت به انجام عملیات اجرایی اقدام کنند.

کد خبر 6098042

دیگر خبرها

  • بازسازی‌ کانال آب‌های سطحی بزرگراه یادگار امام (ره) 
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز محورهای کامیاران با ورود دستگاه قضا
  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • لحظه هولناک ریزش کوه در ایلام + ویدئو
  • (ویدیو) لحظه وحشتناک ریزش کوه در جاده استان ایلام