Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ۲۵ سپتامبر (سوم مهرماه سال جاری) مسجد مرکزی بخش «بازار قورغان» استان جلال‌آباد قرقیزستان میزبان اولین مسابقه قرآن با عنوان «بهار قرآن» خواهد بود که از سوی اداره دینی مسلمانان قرقیزستان سازماندهی می‌شود.

تا ۱۵ سپتامبر همه داوران شهرها و استان‌ها در منطقه خود مسابقات انتخابی را در میان دانش‌آموزان مدارس حفظ قرآن و افرادی که مشغول حفظ قرآن هستند، برگزار و برندگان مجوز حضور در مسابقه ملی را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان، مسابقه نهایی ۲۵ سپتامبر در مسجد مرکزی بخش بازار قورغان برگزار می‌شود و برای داوطلبان محدودیت سنی وجود ندارد.

حفظ کل قرآن با تلاوت و تجوید، حفظ ۲۰ جز قرآن با تلاوت و تجوید و حفظ ۱۰ جز قرآن با تلاوت و تجوید از بخش‌های مختلف مسابقه است و داشتن تابعیت قرقیزستان، شرکت تنها در یک بخش مسابقه، شرکت تنها در بخشی که برای آن ثبت نام شده است و ممنوعیت امتناع از مسابقه پس از ثبت نام از شرایط شرکت در این رقابت است.

تعداد شرکت‌کنندگان نیز محدودیتی ندارد و جوایز نفرات اول تا سوم رشته حفظ ۱۰ جز به ترتیب ۱۰۰ هزار صوم (واحد پول قرقیزستان)، ۷۰ هزار صوم و ۵۰ هزار صوم است.

برای مقام اول رشته حفظ ۲۰ جز نیز ۱۵۰ هزار صوم، مقام دوم ۱۰۰ هزار صوم و مقام سوم ۸۰ هزار صوم جایزه نقدی در نظر گرفته شده است و مقام‌های اول تا سوم حفظ ۳۰ جز نیز به ترتیب ۲۰۰ هزار صوم، ۱۵۰ هزار صوم و ۱۰۰ هزار صوم دریافت خواهند کرد.

کد خبر 5295756

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقه قرآن قرقیزستان قرآن کریم محرم 1400 فعالیت های قرآنی حسینیه مهر قرآن قرآن کریم عاشورا امام حسین ع آیت الله خامنه ای حوزه علمیه امام موسی صدر امام سجاد ع سازمان تبلیغات اسلامی اربعین 1400 هزار صوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟

نخستین جشنواره سراسری فیلم شهرنما در حالی پایان پیدا کرد که جایزه بزرگ جشنواره به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به هیچ فیلم‌سازی تعلق نگرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جشنواره، در آئین پایانی جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) که با حضور جمعی از فیلم‌سازان و برگزیدگان همراه بود، رضا فهیمی به نمایندگی از هیئت داوران پیرامون عنوان جایزه بزرگ جشنواره توضیحاتی ارائه داد و گفت: هیئت داوران هیچیک از آثار را شایسته دریافت عنوان بهترین فیلم ندانست.

وی با اشاره به اینکه برای عنوان جایزه ویژه هیئت داوران مبلغ ۵۰۰ میلیون ریالی به عنوان جایزه درنظرگرفته شده بود که به فیلم‌سازان شرکت کننده در جشنواره تعلق نگرفت، افزود: بنا به تصمیم شورای سیاستگذاری، این مبلغ برای تولید فیلم کوتاه ۱۰۰ تا ۱۲۰ ثانیه‌ای اختصاص می‌یابد.

نماینده داوران جشنواره شهرنما ادامه داد: طی هماهنگی صورت گرفته با انجمن سینمای جوانان، در روزهای آینده طی فراخوانی از فیلم‌سازان سراسر کشور برای ارائه فیلم‌نامه دعوت خواهد شد تا پس از بررسی طرح‌ها در شورای پیچینگ فیلم کوتاه، این مبلغ برای حمایت از تولید هزینه شود.

به گزارش ایمنا، نخستین جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان رفسنجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و مؤسسه فرهنگی هزاردستان برگزار شد.

کد خبر 750056

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان
  • رونمایی از نماد جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۵ سیشل
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان