Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم ذوب‌آهن اصفهان که در فصل نقل‌وانتقالات پرکار بوده است تاکنون ۱۳ بازیکن را جذب کرده و قرارداد ۳ بازیکن را تمدید کرده است، همچنین ۴ بازیکن از این تیم جدا شده‌اند.

باشگاه ذوب‌آهن که فصل قبل ابتدا پس از نتایج ضعیف این تیم در لیگ با مربیگری رحمان رضایی، این مربی را کنار گذاشت و پس از آن هم با مجتبی حسینی به نتایج دلخواه نرسید، در ابتدای فصل نقل و انتقالات با مربی جدید خود مهدی تارتار به توافق رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تارتار فصل گذشته هدایت تیم پیکان تهران را بر عهده داشت و توانست نتایج خوبی هم بدست آورد و در پایان تیمش با مجموع ۴۰ امتیاز در رده ۷ لیگ برتر فوتبال کشور قرار گرفت.

وی سابقه مربی‌گری در تیم‌های راه آهن، نفت مسجد سلیمان، پارس جنوبی جم و صبای قم را در کارنامه خود ثبت کرده است.

جذب آقای گل لیگ یک و ماندگاری کاپیتان

در‌ ادامه‌ فصل نقل‌وانتقالات ذوب‌آهن در پی جذب بازیکنان جدید، حبیب‌فرعباسی دروازه‌بان فصل پیش تراکتور که فرصت چندانی برای نمایش توانایی‌اش پیدا نکرده بود به جمع سبزپوشان پیوست.

رضا خالقی‌فر یکی از پرتغییرترین بازیکنان باشگاهی که ۱۰ تیم مختلف را در دوران فوتبال خود تجربه کرده، از تیم صنعت نفت آبادان و با قراردادی دو ساله به تیم ذوب‌آهن پیوست، همچنین وی مسن‌ترین بازیکن جابجا شده در نقل‌وانتقالات این فصل لیگ ایران و مسن‌ترین بازیکن تازه وارد  ذوب آهن در تاریخ فوتبال این باشگاه محسوب می‌شود.

سجاد جعفری هافبک فصل گذشته تیم نفت مسجد سلیمان نیز باعقد قراردادی دو ساله به ذوب‌آهن  پیوست؛ وی سابقه بازی در تیم خونه به خونه را نیز در کارنامه خود دارد.

بابا محمدی مهاجم فصل گذشته مس کرمان هم با قراردادی ۲ ساله به جمع شاگردان تارتار اضافه شد؛ وی سابقه بازی در تیم‌های خونه به خونه، فجر سپاسی و ایران جوان بوشهر را نیز در کارنامه خود دارد.

خدابنده‌لو، هافبک جوان پیکان نیزکه از محصولات آکادمی فوتبال پیکان بوده و به تیم بزرگسالان راه یافت است و همچنین سابقه حضور در تیم های پایه ملی فوتبال را نیز دارد، با قراردادی ۲ ساله به ذوب‌آهن پیوست.

حامد نورمحمدی، مدافع فصل گذشته تیم مس رفسنجان که کاپیتان این تیم هم بود به جمع سبزپوشان اضافه شد، وی سابقه حضور در تیم‌های راه‌آهن، ملوان بندرانزلی، پارس جنوبی جم، نفت مسجد سلیمان را دارد.

حسین ابراهیمی، از جمع‌ شاگردان نکونام با قراردادی یک ساله به ذوب‌آهن آمد، هافبک فصل گذشته فولاد خوزستان همچنین سابقه بازی در تیم ملی را در کارنامه خود دارد.

آرمان قاسمی، مدافع فصل پیش پیکان نیز به مدت یک فصل به تیم اضافه شد، او سابقه حضور در تیم‌های پیکان تهران، نساجی مازندران، نفت مسجدسلیمان، گهردرود، گیتی پسند، شهرداری اراک و همیاری اراک و پیکان را در کارنامه خود دارد.

پوریا پورعلی و امیرحسین صدقی دفاع راست ۲ بازیکنی هستند که ازتیم فجر سپاسی به اصفهان آمدند، فجر سپاسی فصل پیش به لیگ برتر صعود کرد.

همچنین باشگاه ذوب‌آهن ۳ بازیکن دیگر را از لیگ یک به خدمت گرفت؛ سجاد دانایی، مدافع راست فصل گذشته هوادار تهران که موفق شد با این تیم به لیگ برتر راه پیدا کند، عارف رستمی بازیکن فصل گذشته خیبر خرم‌آباد که با به ثمر رساندن ۱۷ گل به عنوان آقای گلی لیگ یک دست پیدا کرد و مرتضی خراسانی مهاجم فصل گذشته بادران تهران به مدت یک فصل به این تیم پیوستند.

به غیر از بازیکنان جدیدی که به تیم ذوب‌آهن پیوستند، قاسم حدادی‌فر کاپیتان این تیم، محمد قریشی مدافع و حسین شنانی قرارداد خود را تمدید کردند.

بازیکنانی که از ذوب‌آهن جدا شدند، مجتبی حق‌دوست، فرشاد محمدی‌مهر، وحید محمدزاده و پیمان رنجبر که به ترتیب به تیم‌های پیکان تهران، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک و پیکان تهران پیوستند.

می‌توان حق‌دوست، محمدی‌مهر و محمدزاده را جزء بازیکنان تاثیرگذار ذوب‌آهن در فصل پیش دانست که با توجه به شرایط سخت و نامناسب تیم بازی‌های خوبی‌ را از خود به نمایش گذاشتند.

محمدی‌مهر که خواهان افزایش مبلغ قراردادش بود و به همین دلیل برای تمدید قرارداد باشگاه به توافق نرسید، فصل گذشته ۴ گل زد و ۴ پاس گل هم به هم تیمی‌هایش داد و بهترین بازیکن از نگاه هواداران شد.

قرارداد یکساله بازیکنان خطرناک است

مهدی رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس اصفهان، ابتدا در خصوص مربی جدید تیم ذوب‌آهن اظهار داشت: با توجه به این که فصل گذشته دوبار سرمربی تیم تغییر کرد و نتایج لازم که در شأن تیم ذوب‌آهن باشد بدست نیامد و هواداران هم اعتراض زیادی داشتند؛ تغییر مربی در این فصل طبیعی بود و نهایتا هیأت‌ مدیره تصمیم به همکاری با تارتار گرفت، امیدوارم این انتخاب برای ذوب‌آهن تأثیرگذار باشد و از این شرایط که ۲ سال گذشته داشت خارج شود.

کارشناس فوتبال با بیان این که جذب بازیکنان ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات نکات مثبت و منفی داشت، عنوان داشت: به لحاظ این که اکثر بازیکنانی که  جذب شدند کیفیت لازم را برای لیگ برتر نداشتند و در طول مسابقات هم این موضوع مشخص بود و توان رقابت با تیم‌های لیگ برتر را نداشت و تا روز آخر هم معجزه‌آسا در لیگ ماندند.

وی ادامه‌ داد: خارج از بحث فنی تیم، مشخص بود که بازیکنان با کیفیتی جذب نشده بودند؛ برای فصل جدید بیشتر بازیکنانی جذب شده‌اند که تارتار شناخت کافی از آنها دارد و در تیم پیکان بوده‌اند و چند بازیکن که از لیگ یک به تیم اضافه شدند.

رجب‌زاده در خصوص عملکرد باشگاه ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات تصریح کرد: بازیکنانی که در فصل قبل کیفیت لازم را نداشتند کنار گذاشته شدند ولی ذوب‌آهن باید در نقل و انتقالات چند بازیکن شاخص جذب می‌کرد، با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد که دیدگاه باشگاه بر این است که تیم فصل پیش رو، تیم از جایگاه قبل کمی بالاتر بیاید و در اواسط جدول قرار بگیرد.

کارشناس فوتبال با اشاره به مدت زمان قرارداد بازیکنان، خاطر نشان کرد: بازیکنانی که جذب شده‌اند اکثرا قراردادهای یک‌ساله دارند و این موجب می‌شود تا فصل آینده با هر تغییر مدیریتی یا مربی تمام این بازیکنان بروند حتی اگر این تغییرات هم ایجاد نشود بازهم ممکن است بازیکنان به خواست خود از تیم جدا شوند.

 وی افزود: این موضوع در آینده به تیم آسیب می‌رساند و سیاست باشگاه باید به صورتی باشد که بازیکنان جذب شده حداقل ۲ سال برای تیم بازی کنند، در آینده این مسئله از لحاظ مبلغ قرارداد هم به تیم ضربه می‌زند.

رجب‌زاده بیان داشت: اگر به روند نقل و انتقالات هم نگاه کنیم اکثر بازیکنان یا از تیم پیکان هستند یا لیگ یک، امیدوارم ذوب‌آهن در این فصل پرقدرت حاضر شود ولی معتقد هستم که باید کمی قوی‌تر در بحث جذب بازیکن ظاهر می‌شدند هرچند باید سیاست‌ها و بودجه باشگاه را هم در نظر گرفت.

کارشناس فوتبال با تاکید بر موثر بودن بازیکنان جدا شده از تیم همچون محمدی‌مهر، محمدزاده و حق‌دوست، اظهار داشت: محمدی‌مهر حداقل در ضربات ایستگاهی به تیم کمک کرد و در تیمی که ضعیف بود این بازیکنان تاثیرگذار بودند هرچند هنوز هم معتقد هستم که کافی نبوده، اگر بود تیم به این شرایط دچار نمی‌شد که تا روز آخر هم ماندنش در لیگ مشخص نبود.

وی در همین خصوص ادامه‌ داد: در کل این بازیکنان خود را در تیمی نشان دادند که از لحاظ فنی به شدت ضعیف بود، در هر صورت قراردادشان تمام شده بود، زحمت کشیدند برای تیم و حق داشتند به هر تیمی که مایل هستند بروند و این‌ها در فوتبال طبیعی است؛ متاسفانه پارسال اول فصل بازیکنان خوبی را از دست دادیم که هنوز با تیم قرارداد داشتند و این معضل بزرگی شد.

رجب‌زاده در‌ پایان در رابطه با جایگاه خودش در فصل آینده گفت: با ۳ تیم مذاکره کرده‌ام که نتیجه آن تا آخر هفته آینده مشخص می‌شود و امسال کار مربیگری را شروع می‌کنم و وارد این عرصه می‌شوم؛ امیدوارم بتوانم تجربیاتی که کسب می‌کنم را در اختیار جوان‌ها بگذارم و کمکی به پیشرفت آنها بکنم و همانجور که در دوران بازی موفق بودم در مربیگری هم موثر واقع شوم.

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان که در دو فصل گذشته شرایط خوبی نداشته، در فصل قبل لیگ برتر فوتبال نتایج ضعیفی کسب کرد و با کسب ۲۶ امتیاز در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار گرفت اما با تفاضل گل بهتر در لیگ برتر باقی ماند.

حال این تیم در فصل جدید با مربیگری تارتار پا به میدان می‌گذارد و تمرینات خود را از ۶ شهریور آغاز کرده، با توجه به این که خریدهای جدید ذوب‌آهن در این فصل هم چنگی به دل نمی‌زند و در حد نام این باشگاه ریشه‌دار و قدیمی نیست هرچند تعداد بازیکنان اضافه شده به تیم زیاد بوده و باشگاه در فصل نقل و انتقالات منفعل نبوده، باید منتظر ماند تا در ادامه عملکرد این تیم را مقابل سایر رقبای لیگ برتری بررسی کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/د

منبع: فارس

کلیدواژه: باشگاه ذوب آهن اصفهان فصل نقل و انتقالات فوتبال مهدی تارتار فصل نقل و انتقالات کارنامه خود باشگاه ذوب آهن ذوب آهن در فصل پیکان تهران تیم ذوب آهن جذب بازیکن محمدی مهر فصل گذشته لیگ برتر رجب زاده اضافه شد فصل پیش لیگ یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، بعد از ظهر سه شنبه در شورای اداری استان تهران طی سخنانی با بیان اینکه تهران یک پنجم جمعیت کشور را در خود جا داده است، گفت: تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر به این جمعیت است.

وی گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهرهای استان وضع خوب است و در برخی شهرها وضعیت مناسبی نداریم.

وزیر کشور با بیان این که بحث تقسیم استان تهران مدتی است، مطرح شده است، گفت: هدف از تقسیمات استان تهران جلوگیری از تمرکززدایی و امکان رسیدگی بهتر به شهرهای کمتر توسعه یافته و اداره بهتر است.

وی اضافه کرد: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

وحیدی جمعیت شهرستان‌های غرب تهران را سه میلیون نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل‌ می‌شود.

وی با بیان این که تقسیم تهران توسط دولت در دست بررسی است، گفت: برای این امر مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وحیدی به انتقال پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: این امر ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

کد خبر 6093580

دیگر خبرها

  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • نیمکت‌های داغ فوتبال اروپا؛ کدام تیم‌ها سرمربی‌شان را عوض می‌کنند؟ / آن تایم
  • ریکاوری سرخپوشان در هوای ابری و بارانی
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • پیشنهاد ۸۵ میلیون یورویی شیاطین سرخ به ستاره بارسلونا
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم