Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:47:34 GMT

مهمترین رویدادهای کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۲۸۶۹

مهمترین رویدادهای کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

به گزارش ایرنا اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته مرگ سه برادر در یکی از روستاهای شهرستان کرمانشاه به خاطر گاز گرفتگی در چاه منزل بود که فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه خبر آن را اعلام کرد.

سرهنگ «علیرضا دلیری» گفت: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حادثه گازگرفتگی منجر به فوت در روستای "ده گل" کرمانشاه، تیمی از ماموران به محل اعزام شدند که پس از حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد جوان ۳۸ ساله ای جهت حفاری به داخل چاه رفته اما به دلیل گازگرفتگی بیهوش می شود و در ادامه برادر ۴۰ ساله اش نیز برای کمک به وی اقدام کرده و داخل چاه می شود که او هم دچار گازگرفتگی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از ورود ۲ برادر به داخل چاه، برادر سوم خانواده نیز که ۴۲ سال داشته برای نجات جان برادران خود به داخل چاه حفر شده می رود که متاسفانه وی نیز به سرنوشت آن ها دچار می شود.

شرط ورود مسافران از مرز پرویزخان انجام تست کرونا است

فرماندار قصرشیرین گفت: تمامی مسافران عراقی که از مرز پرویزخان این شهرستان و از اقلیم کردستان عراق وارد کشورمان شوند باید تست کرونا داده و در صورت منفی بودن جواب، امکان ورود دارند.

مرادعلی تاتار افزود: با توجه به اینکه در پیک پنجم کرونا هستیم و این مساله کشور را متاثر کرده و محدودیت‌های زیادی برای مردم به دنبال داشته از این رو  در مرزهای قصرشیرین برای ورود مسافران قوانینی وضع کردیم که انجام تست کرونا یکی از آنها است.

وی اظهارداشت: اکیپ های شبکه بهداشت و درمان در مرزها مستقر هستند و این کار را انجام می دهند چون شرط ورود مسافران این است که باید تست کرونای آنها منفی باشد.

رای سلب عضویت سه ماهه ۲عضو شورای شهر کرمانشاه صادر شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه از از صدور حکم سلب عضویت برای ۲ عضو شورای شهر کرمانشاه و ارائه درخواست تعلیق موقت شورای شهر کرمانشاه به دادستانی خبر داد.

«سعید سلیم‌ساسانی» پس از پایان جلسه هیات استانی حل اختلاف که با حضور رییس کل دادگستری، ۲ عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس و سایر اعضاء در استانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به مصوبات جلسه قبلی و ضرب الاجل ۴۸ ساعته به اعضای شورا مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت مدیریت شهری و لزوم خدمت رسانی مطلوب به شهروندان جلسه ای روز گذشته با حضور نماینده فرماندار در شورای شهر تشکیل که متاسفانه نتیجه مبنی برای انتخاب هیأت رییسه شورای شهر و شهردار حاصل نشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: هیچ واحد تولیدی نباید تعطیل شود

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بانک‌ها با تولیدکنندگان کنار بیایند، گفت: تا جایی که ممکن است نباید هیچ واحد تولیدی تعطیل شود و در عین حال بانک‌ها نیز متضرر نشوند.

«پرویز توسلی‌زاده» در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با فراخوان از ۱۲ واحد تولیدی و واکاوی مشکلات آنها، افزود: برای رسیدگی بیشتر حقوقی و قضایی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان این نشست ها را به صورت هفتگی و در هر پنج شنبه دنبال خواهیم کرد.

او توضیح داد: از مهمترین برنامه های دوره تحول قضایی، حمایت از تولید است که در شعار سال توسط مقام معظم رهبری نیز آورده شده است؛ بنابراین اهتمام جدی دادگستری کرمانشاه این است که موانع را از سر راه تولید برداریم.

۱۰۰ کیلوگرم حشیش در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند سه نفره توزیع مواد مخدر در شهر «کرمانشاه» و کشف ۱۰۰ کیلوگرم حشیش از آنها خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه اعضای یک باند متشکل از ۲ مرد و یک زن در پوشش مسافرت خانوادگی بوسیله یک دستگاه اتوبوس مقدار قابل توجهی مواد مخدر از استان های مرکزی کشور به "کرمانشاه" منتقل کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی اتوبوس مورد نظر شده و در حالی که مجوز قضایی را همراه داشتند نسبت به توقیف آن در ورودی کرمانشاه اقدام کرده و بازرسی لازم را از چمدان اعضای باند به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: در این بازرسی ۱۰۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع حشیش از آنها کشف و هر سه عضو باند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

کرمانشاه میزبان اردوی تیم ملی هندبال جوانان شد

رییس هیات هندبال استان کرمانشاه گفت: سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی هندبال جوانان پسر به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود.

ایرج یزدان پناه اظهار داشت: اردوی ملی پوشان هندبال ایران از چهاردهم تا بیست و دوم شهریور در خانه هندبال کرمانشاه واقع در مجموعه ورزشی امام سجاد (ع) برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این اردو ۲۸ بازیکن از استان های مختلف کشور حضور خواهند داشت که سه نفر آن ها به اسامی علی شیرزادی ، کسری جوانبخت و محمد حسام کیانیان از کرمانشاه هستند.

یزدان پناه تصریح کرد: ملی پوشان دعوت شده به اردوی تیم ملی جوانان ایران زیر نظر سرگئی نیکولنکوف به عنوان سرمربی و محمود متین، حسن رنجکار و سید مجتبی میردامادی به عنوان مربی تمرینات خود را دنبال می کنند.

استاندار کرمانشاه بر حل مشکل کم آبی پاوه تاکید کرد

استاندار کرمانشاه به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات محلی از مخزن آب شرب سراب هانی کوان پاوه بازدید کرد و بر حل مشکل کم آبی این شهر تاکید نمود.

هوشنگ بازوند در سفر به شهرستان پاوه و بازدید از مخزن آب شرب سراب هانی کوان افزود: برای رفع مشکل کم آبی در برخی محله ها و روستاهای پایین دست تکمیل پروژه ها و زیرساخت های آبرسانی در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه برنامه های سفر به پاوه از محل پیشنهادی برای احداث پارک جنگلی (بام پاوه) به منظور ایجاد تفریحگاه برای گردشگران و مردم بازدید کرد.

استاندار کرمانشاه در این بازدید از پاوه به عنوان شهری بی نظیر با جذابیت های گردشگری ویژه نام برد و اظهار داشت: در طرح مطالعاتی انجام شده به خواسته ها و انتظارات مردم نیز از این پارک و تفریحگاه توجه شود.

۲ قاتل فراری توسط پلیس کرمانشاه شناسایی و دستگیر شدند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری ۲ قاتل که در شهرهای کرمانشاه و پاوه مرتکب جنایت شده بودند، خبر داد.

سرهنگ «محمدرضا آمویی» گفت: پس از قتل مرد ۴۳ ساله ای در کرمانشاه که دوم تیرماه امسال رخ داد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت و کاراگاهان پلیس آگاهی اقدامات تخصصی و تحقیقات گسترده خود را برای دستگیری قاتل متواری آغاز و موفق شدند پس از حدود ۲ ماه تلاش شبانه روزی مخفیگاه وی را در یکی از شهرهای استان همدان شناسایی کنند.

وی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه قاتل متواری تیمی از اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی پس از هماهنگی با همکاران خود در همدان و همچنین مرجع قضایی، به محل اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه متهم را که در منزل مادر همسرش مخفی شده بود را دستگیر کردند.

سرهنگ آمویی در ادامه از شناسایی عامل قتل پیرزن ۸۶ ساله که به جرم دیگری در زندان به سر می برد، خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی۱۱۰ مبنی بر قتل پیرزنی ۸۶ ساله در یکی از روستاهای پاوه، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد فرد قاتل با شناسایی پیرزن تنها به قصد سرقت وارد منزل وی شده و پس از بستن دست و پا و دهان وی اقدام به سرقت یک عدد انگشتر طلا و مقداری لوازم منزل کرده و گریخته است، خاطر نشان کرد: همین اقدام باعث مرگ صاحب منزل شده است.

وی تصریح کرد: در حالی که تحقیقات ماموران پلیس آگاهی برای دستگیری قاتل ادامه داشت مشخص شد وی به جرم دیگری در زندان کرمانشاه به سر می برد که پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم در اختیار ماموران قرار گرفت و وی در بازجویی ها به قتل پیرزن ۸۶ ساله اعتراف کرد.

۲۱۸ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه استان کرمانشاه بستری هستند

ییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: هم‌اکنون یک هزار و ۵۵۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و ۵۸ بیمار اینتوبه (لوله‌گذاری نای) هستند.

«مهدی محمدی» با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۹ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان فوت کردند، افزود: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۲۰۳ نفر رسیده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۲ نفر در مراکز درمانی استان کرمانشاه با علایم بیماری کرونا بستری و ۲۷۷ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

راه یابی شهلا بهروزی راد به نیمه نهایی قایقرانی پارالمپیک

مسابقات قایقرانی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در ماده کایاک با راه یابی شهلا بهروزی راد ورزشکار کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها به مرحله نیمه نهایی همراه بود.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، بهروزی راد که تنها ورزشکار کرمانشاهی حاضر در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می شود در ماده کایاک انفرادی ۲۰۰ متر کلاس KL۳ به رقابت با حریفان پرداخت.

وی در دور مقدماتی با حریفانی از استرالیا، آلمان، بریتانیا و سوئد مسابقه داد و در نهایت با ثبت رکورد ۵۴ ثانیه و ۷۵۵ صدم ثانیه موفق به کسب مقام چهارم شد تا به نیمه نهایی راه پیدا کند.

در این مرحله لائورا شوگر از بریتانیا با رکورد ۵۰.۳۴۷ ثانیه اول شد.

بهروزی‌راد فردا (شنبه - ۱۳ شهریور) برای راهیابی به فینال کایاک انفرادی ۲۰۰ متر کلاس KL۳ باید با حریفانی از استرالیا، برزیل، آلمان، لهستان، سوئد، ازبکستان و ژاپن مسابقه دهد.

امام جمعه کرمانشاه: دولت سیزدهم امید و اعتماد را به مردم بازگرداند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نخستین دیدار هیات دولت سیزدهم گفت: دولت جدید باید امید و اعتماد به مردم را بازگرداند؛ چیزی نگویند که به آن عمل نکنند، گفتار و عملشان یکی باشد و جلب اعتماد مردم باید در راس کارهای مسوولان قرار گیرد.

آیت الله « مصطفی علما» در خطبه این هفته نماز جمعه کرمانشاه با تشریح رهنمود های مقام معظم رهبری در نخستین دیدار با هیات دولت سیزدهم؛ با اشاره به طرح نیمه کاره "منوریل" شهر کرمانشاه افزود: در کشور ۷۵ هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد، لذا یکی از اولویت های دولت باید تمرکز بر بازسازی کشور و اتمام کارهای نیمه کاره باشد.

او گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند دولت جدید باید در انجام امور انقلابی رفتار کند، به این معنا که  در همه کار در کنار خردمندی و عقلانیت بسیار محکم و قدرتمند عمل کنند.

آیت الله علما یکی از شاخصه های مهم دولت را مردمی بودن و از بطن مردم دور نشدن اعلام کرد و گفت: دولت باید خودش را از مردم جدا نکنند، پای دردرد دل مردم بنشیند، کماکان آقای رییسی در این یک هفته به ۲ استان سفر کرده و در جمع مردم حاضر شده و به مشکلات آنها رسیدگی کرده است.

امام جمعه شهر کرمانشاه یکی دیگر از ویژگی های دولت را اجرای عدالت در همه حوزه و کارها عنوان کرد و گفت: دولتمردان باید در همه احوال و موقعیت ها مدافع مظلوم باشند.

آیت الله علما همچنین احیای امید نزد مردم را یکی از کارهای بزرگ دولت دانست که دولت می تواند با اجرای کارهای بزرگ دوباره آن را در مردم احیا کند.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه همچنین فساد ستیزی در مملکت را مانند نان شب واجب دانست و افزود: نباید یک نفر چند هزار میلیارد تومان بیت المال را بخورد و فرار کند.

ایران حامی ملت افغانستان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به تحولات کشور افغانستان گفت: ایران همواره حامی ملت ها است و ارتباط او با دولت ها براساس رفتار آنها با ملت خودشان است لذا رفتار دولت ایران با حاکمان افغانستان بسته به رفتار آنها با ملت خودشان است و اینکه چگونه با دولت ما رفتار کنند.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به ۱۷ شهریورماه در تاریخ انقلاب اسلامی و کشتار مردم در میدان ژاله به دستور شاه، افزود: پای این انقلاب خیلی زحمت ها کشیده شده، خون های زیادی ریخته، خانواده های زیادی بی سرپرست شدند لذا همه باید قدر آن را بدانیم.

امام جمعه شهر کرمانشاه همچنین با اشاره به روز "بهورز" از زحمات تمام پرستارها، بهورزها و پزشکان در مقابله با بیماری ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت: انصافا جامعه پزشکی و پرستاری در ایام کرونا، دین بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و از زحمات همه آنان باید قدر دانی کنیم.

او همچنین در پایان یاد و خاطره شهید آیت الله صدوقی از شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی و همچنین وحید دستجردی در ۱۴ شهریور ماه در تقویم کشور را گرامی داشت. 

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه مصطفی علماء فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه مصطفی علماء استانداری کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه مصطفی علماء فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه استان کرمانشاه جمعه کرمانشاه شهر کرمانشاه پلیس آگاهی بهروزی راد امام جمعه تست کرونا قرار گرفت شورای شهر مقام معظم داخل چاه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، پیمان بهرامی اظهار کرد: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۲ در مرزهای پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ‌صله انجام‌شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدام‌های مفید در این مرزها، ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر (معادل ۵۲۷ میلیارد تومان) فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافت، تصریح کرد: این مقدار ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی، سهمی بسزا در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم یادشده حدود ۱۸ میلیون لیتر (معادل ۲۲۳ میلیارد تومان) مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسایل نقلیه خروجی از کشور بوده است.

بهرامی گفت: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرزهای استان، افزون بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل‌ و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است