Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:23:36 GMT

اروند خواستگاه واکسیناسیون عمومی کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۳۱۶۵

اروند خواستگاه واکسیناسیون عمومی کشور شد

حسین گروسی سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: پیش از شیوع کرونا ساختمان قدیم منطقه آزاد اروند قرار بود به شهر سلامت تبدیل شود و موضوع با رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان و با وزیر بهداشت سابق در آخرین سفرش به اروند نیز مطرح شد.

او ادامه داد: پیشنهاد داده شد که برای ریشه کن کردن کرونا در سه محموله هر بار ۲۰۰ هزار دُز واکسن کرونا از کشور روسیه و دیگر کشورها وارد ایران شود و در گام نخست مردم منطقه واکسینه شوند و در ادامه هر کسی مایل بود هرنوع واکسنی دریافت کند به جای سفر به خارج از کشور در اروند واکسن را تزریق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه تحویل ساختمان قدیم سازمان منطقه آزاد اروند را تنها یکی از اقدامات برای حمایت از حوزه سلامت اروند دانست و گفت: این ساختمان تحویل دانشگاه علوم پزشکی آبادان شد اما سازمان منطقه آزاد اروند در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی پیش از این نیز در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان های منطقه و خرید ۳۰ دستگاه آمبولانس را انجام داده بود.

او با تاکید بر اینکه تحویل ساختمان قدیم تنها توافق میان دانشگاه علوم پزشکی ابادان  و این سازمان بوده است، افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا و شورای تامین استان خوزستان سازمان منطقه آزاد تنها مکلف به تامین ساختمان بود و تجهیز آن بر عهده وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان قرار دارد.
فرماندار آبادان هفته گذشته از تصمیم برای تبدیل ساختمان منطقه آزاد اروند برای محل ارائه خدمات به بیماران کرونایی خبر داده بود، که چند روز بعد رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از سرباز زدن منطقه آزاد از این تصمیم خبر داد. روز گذشته اما خبر انعقاد تفاهمنامه برای تحویل این ساختمان رسانه ای شد. پیش از این در منطقه آزاد اروند مصلی آبادان و مسجد جامع برای بستری بیماران مبتلا به کرونا تجهیز و آماده سازی شده بود.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون منطقه آزاد اروند سازمان منطقه آزاد اروند دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرآیند واکسیناسیون تکمیلی مرحله اول فلج اطفال ویژه اتباع خارجی در کردستان به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی افزود: هر چند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور از کشورهای همسایه نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: عملیات ایمن سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیر گرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم اردیبهشت تا روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت سال جاری همزمان با سراسر کشور شروع و به اتمام رسید و مرحله دوم نیز از سی‌ام اردیبهشت تا یکم خرداد سال جاری اجرا خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با هدف ریشه‌کن کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا شد و بیش از ۷۵ درصد موارد واکسیناسیون شدند.

کد خبر 749770

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • تداوم سامانه بارشی در اروند + فیلم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • جوی ناپایدار در اروند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • بارش باران در اروند