Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: کشته شدن ۴۵۰ تن از نیروهای طالبان در درگیری با جبهه مقاومت پنجشیر، حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق، سفر رییس پنتاگون به ۴ کشور حوزه خلیج فارس، تحریم چهار شخص ایرانی از سوی آمریکا و تاکید آمریکا بر حفظ کانال‌های ارتباطی با طالبان از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشته شدن ۴۵۰ تن از نیروهای طالبان در درگیری با جبهه مقاومت پنجشیر

سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت افغانستان به رهبری احمد مسعود جمعه شب اعلام کرد که در درگیری های مقاومت با طالبان ۴۵۰ تن از نیروهای طالبان کشته و ۱۳۰ نفر اسیر شدند.

فهیم دشتی در پیام توییتری نوشت: در نتیجه حمله شبانه هشت هزار نیروی طالبان با ۳۵۰ خودروی نظامی پس از چهار ساعت درگیری به عقب رانده شدند.

سخنگوی نیروهای جبهه مقاومت در ادامه نوشت: آنها متحمل تلفات سنگینی شدند، زیرا ۴۵۰ تروریست از بین رفتند و ۱۳۰ نفر دیگر اسیر شدند.

دشتی تاکید کرد که نیروهای مقاومت به ولایت های بدخشان، کاپیسا و بغلان نزدیک می شوند.

به دنبال ادامه دار بودن روند درگیری ها، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان روز جمعه طالبان و مقاومت درمنطقه پنجشیر را به گفت و گو و مذاکره تشویق کرده است.

کرزی در پیام توییتری نوشت: متأسفانه به رغم تلاش اصلاح طلبان [سیاستمداران افغان] در روزهای اخیر، خصومت ها و عملیات نظامی در پنجشیر آغاز شد که نگرانی های عمیقی را برانگیخته است و من فکر نمی کنم که پیامدهای آنها به نفع کشور و مردم باشد.

کرزی در ادامه نوشت: من از هر دو طرف می خواهم بپذیرند که جنگ نه تنها راه حل نیست بلکه زخم های رنج دیده افغانستان را تازه تر می کند و بدبختی را به همراه دارد.

رییس جمهوری پیشین افغانستان همچنین ابراز امیدواری کرد که طرفین به دشمنی ها پایان دهند و برای رسیدن به صلح و خوشبختی کامل وارد گفتگوی صریح شوند.

حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق

منابع خبری عراقی بامداد شنبه از حمله دوباره جنگنده‌های ترکیه‌ای به شمال آن کشور خبر داده اند.

به گزارش کانال خبری صابرین نیوز وابسته به نیروهای مقاومت، دو منطقه در نینوای اول در جنوب شرق در شهرستان مخمور هدف قرار گرقته است.

براساس این گزارش در حمله نخست اردوگاه خانواده ایزدی ها بمباران شده‌ است.

در حمله دوم نیز شهرستان سنجار در غرب شهر موصل و در نزدیکی منطقه بارا هدف قرار گرفته شده است.

صابرین نیوز به شمار کشته و زخمی‌های احتمالی این حملات اشاره‌ای نکرده است.

جنگنده های ترکیه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) نیز مناطق حوالی سیدکان در شمال اربیل را بمباران کردند و بر اساس آنچه اعلام شد سایت های حزب کارگران کردستان (پ ک ک) هدف قرار گرفت.

ترکیه می‌گوید، ‌ اهداف این حملات نابودی سلاح ها، سایت ها و پناهگاه های حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) که ضد آنکارا هستند و دلیل آن تامین امنیت مرزهایش با عراق و نیز جلوگیری از نفوذ عناصر مهاجم به داخل کشورش است.

اما در مقابل مسوولان اقلیم کردستان عراق بعضی حملات را به عنوان غیرنظامیان اعلام می کنند.

سفر رییس پنتاگون به ۴ کشور حوزه خلیج فارس

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: لوید آستین روز یکشنبه به چهار کشور حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، قطر، بحرین و کویت سفر خواهد کرد.

به گزارش سعودی گزت، کربی در کنفرانس مطبوعاتی جمعه شب اعلام کرد که آستین در این سفر با شرکای منطقه ای ملاقات خواهد کرد و از آنها برای همکاری در خروج آمریکایی ها، افغان ها و سایرین از افغانستان از ایالات متحده تشکر می کند.

طبق بیانیه پنتاگون، وزیر دفاع همچنین بر روابط دفاعی قوی آمریکا در منطقه را دوباره تأیید می کند.

براساس این گزارش، آستین همچنین با نیروهای آمریکایی و کارکنان دولت ملاقات می کند تا از آنها به دلیل مهارت و حرفه ای که در تخلیه انجام دادند تشکر کند.

وزارت امور خارجه امریکا نیز اعلام کرد که رییس دستگاه دیپلماسی دولت بایدن، آنتونی بلینکن از ۵ تا ۸ سپتامبر (۱۴-۱۷ شهریور) به دوحه پایتخت قطر و پایگاه هوایی رامشتاین آلمان سفر می کند تا از شرکای ایالا متحده برای انجام کارهای مهم در مورد افغانستان تشکر کند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در این سفر بر مشارکت های آمریکا برای ارتقای صلح، امنیت و عزت انسانی مجدداً تأیید می کند.

بلینکن همچنین قرار است در این سفر با کارکنان وزارت امور خارجه که با وزارت دفاع و سایر ادارات و آژانس ها برای خروج شهروندان آمریکایی و افغانهای آسیب پذیر همکاری داشته اند ملاقات کند.

تحریم چهار شخص ایرانی از سوی آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا بر پایه ادعاهای اثبات‌نشده چهار فرد ایرانی را به بهانه «تلاش برای ربودن یک فعال ایرانی-آمریکایی» در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده این چهار شخص مأموران وزارت اطلاعات ایران هستند و تلاش کرده‌اند یک شهروند آمریکا را در خاک ایالات متحده هدف قرار دهند.

«علیرضا شاهواروقی فراهانی»، «محمود خاضعین»، «امید نوری»، «کیا صادقی» چهار فردی هستند که وزارت خزانه‌داری آمریکا آنها را به بهانه ارتباط با وزارت اطلاعات و امنیت ایران و بر اساس ادعاهای مطرح‌شده در بالا در فهرست SDN قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «ایالات متحده آمریکا به پاسخگو کردن دولت‌های مستبد که به روش‌های سرکوب برون‌مرزی اعم از هدف قرار دادن مخالفان، روزنامه‌نگاران یا رهبران مخالفان روی می‌آورند ادامه خواهد داد. این اقدامات، نظم بین‌المللی قانون‌محور را تهدید کرده و امنیت و صلح جمعی را به خطر می‌اندازند.»

دولت آمریکا گفته در نتیجه این تحریم‌ها تمامی دارایی‌های این اشخاص در خاک آمریکا بایستی مسدود شده و به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری معرفی شوند.

علاوه بر این، تمامی اشخاص آمریکایی از انجام هر گونه معامله‌ای که به دارایی‌ها یا منافع تحت تملک این اشخاص مربوط شود منع می‌شوند.

خزانه‌داری آمریکا همچنین تصریح کرده آن دسته از افراد غیرآمریکایی هم که وارد برخی مبادلات معین با این افراد شوند خودشان را در معرض خطر تحریم از سوی آمریکا قرار می‌دهند. هر نهاد خارجی که آگاهانه اقدام به تسهیل تراکنش‌های این فراد کند نیز مشمول تحریم‌های احتمالی واشنگتن خواهد شد.

وزارت دادگستری آمریکا تیرماه سال جاری در بیانیه‌ای مدعی شد «اف‌بی‌آی» تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ربودن «یک فعال» را در خاک آمریکا خنثی کرده است. تهران، این ادعای واشنگتن را «مضحک» خواند و آن را در راستای تلاش واشنگتن برای «احیای ناامیدانه مهره‌های سوخته و بی‌ارزش شده خود» توصیف کرد.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه وقت ایران با اشاره به دست داشتن عوامل آمریکایی در ترور رئیس‌جمهور هائیتی و تلاشی مشابه علیه رئیس‌جمهور ونزوئلا نوشت: «افراد مسلح وابسته به آمریکا برای ترور رهبران در ونزوئلا و هائیتی در خاک آمریکا طرح‌ریزی می‌کنند، در حالی که دولت آمریکا فعالانه روابط مجرمانه خود را با متهم کردن دیگران به عملیاتِ آدم‌ربایی که به وضوح مضحکانه و کودکانه ساخته شده، مخفی می‌کند. پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خودتان بپردازید.»

تاکید آمریکا بر حفظ کانال‌های ارتباطی با طالبان

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه جمعه گفت که هیئت دیپلماتیک آمریکا در دوحه فعالیت خود را آغاز کرده و در ارتباط با شهروندان آمریکایی است که همچنان در افغانستان هستند.

وی که در کنفرانس خبری درباره افغانستان صحبت می‌کرد، افزود: «با افغانستانی‌هایی که در معرض خطر قرار داشته و همچنین شرکای خارجی ما در افغانستان در ارتباط هستیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در دوحه با مقام‌های قطری دیدار خواهم کرد و از آنها برای خدماتی که در روند تخلیه افراد ارائه دادند قدردانی خواهم کرد».

بلینکن اضافه کرد: «هفته آینده کنفرانسی در سطح وزیران درباره افغانستان با حضور 20 کشور برگزار خواهد شد».

وی گفت: «کانال‌های ارتباطی با طالبان را درباره موضوعات مهم نظیر اجازه دادن برای خروج از افغانستان برای کسانی که خواستار آن هستند، حفظ می‌کنیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «با شرکای قطری و ترک خود برای کمک به آغاز مجدد فعالیت فرودگاه کابل در سریعترین زمان ممکن همکاری می‌کنیم».

وی گفت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوزهایی را برای نهادهای دولتی برای ادامه ارائه کمک‌های ضروری به افغانستانی‌ها صادر کرده است».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «گزارش‌های مختلفی را درباره تشکیل دولت افغانستان دریافت کردیم اما تا کنون چیز نهایی در این باره دیده نشده است».

بلینکن گفت که از دولت آتی افغانستان انتظار داریم که به تعهدات خود در خصوص آزادی سفر عمل کرده و افغانستان به مکانی برای تروریسم تبدیل نشود.

وی ادامه داد: «به طور دائم با شهروندان آمریکایی که همچنان در افغانستان بوده و به دنبال خروج از این کشور هستند در ارتباط هستیم و اغلب افغانستانی‌هایی که از این کشور خارج شدند در معرض خطر قرار داشتند».

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن تحولات افغانستان ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین اسرائیل عربستان محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک وزارت خزانه داری آمریکا کشور حوزه خلیج فارس وزیر خارجه آمریکا جنگنده های ترکیه سوی آمریکا جبهه مقاومت آمریکا گفت هدف قرار چهار شخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است

پرستاری، یکی از مهم‌ترین مشاغل است که مستقیما با سلامت و جان مردم سر و کار دارد، اما مشکلات شغلی و معیشتی این گروه که هر سال تنها وعده بهبود آن از سوی مسئولان داده می‌شود، طاقت پرستاران را بریده است.

ساعت‌های کاری زیاد، حجم سنگین کار، شیفت‌ها و اضافه‌کاری‌های اجباری و با دستمزد اندک، فرسایشی بودن این شغل، اجرا نشدن قوانین اصلاح حقوق و مزایا، تاخیر‌های همیشگی در پرداخت معوقه‌ها، کارانه‌های زیر یک میلیون تومان و حقوق‌های ناچیز ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومانی موجب شده که خیلی از پرستاران با وجود علاقه به حرفه‌شان و با این که در این زمینه تحصیلات و دانش دارند، عطای این شغل را به لقایش ببخشند.

طی سال‌های اخیر شاهد چندین موج مهاجرت پرستاران از کشور و یا تغییر شغل آنها بوده‌ایم. مشکلات شغلی پرستاران تا حدی طاقت‌فرسا شده که این روز‌ها مدام خبر استعفای دسته جمعی آنها از مراکز درمانی را می‌خوانیم و می‌شنویم. هفته گذشته بود که ۴۳ نفر از پرستاران اتاق عمل و بیهوشی بیمارستان شهدای تجریش تهران استعفای دسته‌جمعی دادند. اواخر فروردین هم ۲۲ پرستار بیمارستان تخصصی طالقانی چالوس به صورت گروهی استعفا دادند. به این لیست باید پرستاران بیمارستان طالقانی آبادان و چند مرکز درمانی یزد را هم اضافه کرد که استعفای دسته‌جمعی‌شان در ماه‌های گذشته خبرساز شد. اتفاقی که در یک سال گذشته بار‌ها در مراکز درمانی مختلف رخ داد.

۲۰ هزار پرستار طرحیِ بلاتکلیف

سوی دیگر این ماجرا پرستارانی هستند که دوره طرح خود را در دوران پاندمی کرونا گذراندند و وزارت بهداشت نیز قول جذب و استخدام آنها را داد، اما بعد از فروکش کردن کرونا به وعده‌های خود عمل نکرد و آنها را به حال خود رها کرد. پرستارانی که جان خود را کف دست گرفتند و حتی تعداد زیادی از آنها به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سید محمد علوی، پرستار بالین و فعال صنفی حوزه پرستاران در گفتگویی با همشهری‌آنلاین به این موضوع اشاره می‌کند که با وجودِ کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور، وزارت بهداشت حاضر نیست ۲۰ هزار پرستار را که طرح خود را در دوره کرونا گذرانده‌اند و به پرستاران طرحی شناخته می‌شوند، جذب کند.

علوی می‌گوید: این پرستاران در دوره مخوف کرونا ایثار کردند و به جامعه خدمت کردند. آنها می‌توانستند طرح‌شان را به تعویق بیندازند، اما ازخودگذشتگی کردند و طرح خود را زودهنگام شروع کردند که کار‌ها روی زمین نماند. ما تعداد زیادی دانشجوی ترم ۸ داشتیم که درس‌شان تمام‌نشده، طرح‌شان را شروع کردند و در دل کرونا رفتند.

پرستارانی که با سابقه ۲۰ ساله، شرکتی هستند

در دوره کرونا تعدادی از پرستاران به تازگی طرح خود را به اتمام رسانده بودند، اما مسئولان با دادن فراخوان و بستن قراداد‌های کوتاه‌مدت ۶ ماهه و وعده استخدام و تامین امنیت شغلی، آنها را هم نگه داشتند. چون بیمارستان‌ها به شدت دچار کمبود نیرو بود. این را علوی می‌گوید و ادامه می‌دهد: وعده‌ها باعث شد که خیلی از پرستار‌ها با وجود اتمام طرح‌شان ماندند و کار کردند. اما بعد از پاندمی کرونا با کم‌لطفی و بی‌مهری مسئولان مواجه شدند.

این فعال صنفی پرستاران می‌گوید: ما الان حدود ۲۰ هزار نیروی پرستار کارکشته داریم که ۴ سال درس خوانده‌اند و برادری خود را هم در بحران کرونا ثابت کردند، اما وزارت بهداشت آنها را به کار نمی‌گیرد. در این میان پرستارانی هم داریم که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند، اما هنوز شرکتی هستند و تبدیل وضعیت نشده‌اند.

از تغییر شغل تا مهاجرت به کشور‌های عربی

میانگین حقوق پرستاران با در نظر گرفتن سابقه فعالیت آنها بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است. این را فعال صنفی حوزه پرستاران می‌گوید و ادامه می‌دهد: پرستاران باید چند جا کار کنند تا بتوانند زندگی خود را بگذرانند. خیلی از آنها هم تغییر شغل داده‌اند؛ در تاکسی اینترنتی کار می‌کنند، آنلاین‌شاپ زده‌اند و .... فقط هم معیشت پرستاران مشکل ندارد. ما همکار پزشک داریم که هنوز پروانه مطب خود را نگرفته و بعد از شیفت درمانگاه مسافرکشی می‌کند.

علوی می‌گوید: مشکلات معیشتی پرستاران و عدم اجرای تبدیل وضعیت آنها باعث شده که خیلی از آنها اقدام به مهاجرت کنند. حقوق و مزایای پرستارانی که به عمان مهاجرت کرده‌اند، ۶ برابر حقوق یک پرستارِ فعال در ایران است.

او می‌گوید: متاسفانه پرستارانِ کشور‌های حاشیه خلیج فارس را ایران دارد تامین می‌کند. چون الان بیشترین مهاجرت پرستاران به کشور‌های حاشیه خلیج فارس است. ما این همه نیرو تربیت نکردیم که راحت، آنها را به حاشیه خلیج فارس و اروپا و ... بفرستیم و خودمان دچار کمبود باشیم. مساله این است که کمبود پرستار در نهایت به سلامت مردم آسیب می‌زند. نه به کس دیگری.

هر ساعت اضافه‌کاری ۱۵ هزار تومان!

قانون تعرفه خدمات پرستاری، یکی از قوانین اصلاح حقوق پرستاران بود که در سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید، اما هرگز عملیاتی نشد. تا این که در سال ۱۴۰۰ خود مقام معظم رهبری ورود کردند. با این حال این قانون هرگز به سرانجام نرسید. فعال صنفی حوزه پرستاران می‌گوید: این قانون که گفته می‌شود اجرایی شده، با چیزی که در شیوه‌نامه آن آمده است، خیلی تفاوت دارد. درواقع فقط دارند کارانه ادوار قبل را به اسم تعرفه خدمات پرستاری پرداخت می‌کنند.

علوی توضیح می‌دهد: تعرفه خدمات پرستاری، یک قانون است که ده‌ها بار از سوی خود حاکمیت ضمانت اجرایی گرفته است. مقام معظم رهبری بار‌ها در روز‌های پرستارِ سال‌های مختلف به مسئولان تاکید کردند که این قانون را اجرا کنند. با این حال این قانون هنوز اجرا نشده است. یکی از تاکید‌های رهبری این بود که: «با کادر سلامت ایام کرونا نباید مانند کارگر فصلی رفتار شود.»، اما متاسفانه وزارت بهداشت دقیقا فصلی برخورد کرد و بعد رفع نیازش در دوره کرونا به آنها گفت: «به سلامت»!

به گفته علوی، هر پرستار علاوه بر ۱۷۰ تا ۱۸۰ ساعت کار موظفی در ماه، باید ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت هم اضافه‌کاری داشته باشد. اما مبنای پرداخت هر ساعت اضافه‌کاری آنها فقط ۱۵ هزار تومان است! آیا این مبلغ با این حجم از فشار کار و فرسایشی بودن این شغل عادلانه است؟ این نشان می‌دهد که نظام پرداخت وزارت بهداشت نیاز به بازنگری جدی دارد.

لزوم احیای قانون حمایت از مدافعان سلامتِ ایام کرونا

وزارت بهداشت به تازگی اعلام کرده که در سال ۱۴۰۳ قصد استخدام ۲۵ هزار نیرو را دارد. در این میان، تعدادی از فعالان صنفی پرستاری در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری از او خواسته‌اند که برای حل مشکل شغلی پرستاران، طرح استفساریه‌ای به مجلس ارائه دهد و این استفساریه پس از دریافت موافقت مجلس، به وزرات بهداشت ابلاغ شود و دستور دهد که وزارت بهداشت از منابع مالی خود، پرستاران طرحی را به کارگیری کند.

علوی می‌گوید: وزارت بهداشت هم توان اجرایی این کار را دارد و هم پولش را. حتی اصرار داریم که این استفساریه در لایحه بودجه سالانه هم گنجانده شود. اگر این اتفاق رخ دهد، گام بزرگی در جهت کاهش مشکلات جامعه پرستاری برداشته خواهد شد.

این فعال صنفی حوزه پرستاران می‌گوید: درضمن ما قانونی داریم که در دوران کرونا به نام قانون "حمایت از ایثارگران و مدافعان سلامت در ایام کرونا" که در ستاد ملی کرونا وضع شد. خواسته ما احیای این قانون است. البته بدون برگزاری هیچ آزمونی برای پرستاران. آزمون این نیرو‌ها همان کرونا بود و نیاز نیست دوباره در آزمونی شرکت کنند. حتی اگر مهارت نداشتند، در دوره کرونا کاملا کارآزموده و کارشناس شدند و اتفاقا الان به درد دسیستم می‌خورند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم