Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@12:57:36 GMT

۱۳ شهریور؛ آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور ارشد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۳۷۷۰

۱۳ شهریور؛ آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور ارشد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ از چهارشنبه ۱۰ شهریور آغاز شد و ساعت ۲۴ امشب شنبه ۱۳ شهریور به پایان می‌رسد.  داوطلبان پس از مطالعه دفترچه باید نسبت به‌انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از میان کد رشته امتحانی مجاز و یا دوره‌های مجاز به انتخاب رشته اقدام و نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ از ۶ تا ۸ مرداد ماه در ۳۶۷حوزه امتحانی اصلی و ۱۴۱۸ حوزه فرعی در ۱۷۹ شهرستان مختلف کشور برگزار شد. ۶۳۶ هزار و ۵۹۷ داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کرده‌بودند که از این تعداد ۴۰۶ هزار و ۴۲۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

ظرفیت پذیرش در تمامی دوره‌های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۶ هزار و ۶۹۱ نفر است. 

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان براساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس) با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

استخراج و اعلام فهرست معرفی‌شدگان چندبرابر رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی، عملی، مصاحبه، علمی و اعلام اسامی چندبرابر ظرفیت در دهه سوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

شروع انجام آزمون‌های تشریحی و مصاحبه و غیره ارگان‌ها و رشته‌های خاص از هفته آخر شهریور ماه تا اواسط مهرماه طبق برنامه زمانی که اعلام خواهد شد، انجام می‌گیرد.

استخراج و اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در اواخر مهرماه ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1109485 برچسب‌ها آزمون کارشناسی ارشد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ارشد کارشناسی ارشد انتخاب رشته خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ به همراه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت منتشر شده اند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند تا پایان امروز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در صورت تمایل به انتخاب رشته باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی جداگانه باید تکمیل شود.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6089703

دیگر خبرها

  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت