Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@09:15:50 GMT

آمادگی برای ساخت 200 تا 250 هزار مسکن در سال

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۳۸۰۸

خبرگزاری آریا - معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای ساخت 200 تا 250 هزار واحد مسکونی در سال در قالب طرح اقدام ملی و طرح‌های جدید در قالب ساخت یک میلیون واحد مسکونی آمادگی داریم.
به گزارش خبرگزاری آریا ، جواد حق شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبر گزاری صدا وسیما، گفت: در طرح اقدام ملی مقرر شد دولت 400 هزار واحد مسکن بسازد که سهم بنیاد مسکن 138 هزار واحد تعیین شد و تاکنون برای 73 هزار واحد؛ زمین از سازمان ملی زمین ومسکن گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: متقاضیانی که ثبت نام کردند وپرونده ان‌ها پایش شده است، حدود 53 هزار نفر تایید و به بانک معرفی شدند و این تعداد مبلغ اولیه را نیز پرداخت کردند.
حق شناس تصریح کرد: 43 هزار نفر از این تعداد را ساماندهی و در قالب گروه ساز، بنیادساز و انبوه ساز تقسیم بندی کردیم که ساخت 29 هزار واحد شروع شده و پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها 6 درصد است.
وی درباره سیاست دولت جدید برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیز گفت: انچه در لایحه تسریع ساخت مسکن در مجلس تهیه و به دولت ارایه شده است و منتظر ابلاغ ان هستیم، تسهیلات بیشتری پیش بینی شده و دولت نیز بخشی از زیر ساخت‌ها را به عهده گرفته است.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:ما امادگی داریم تا براساس برنامه‌های وزیر جدید راه و شهرسازی وظایف خود را انجام دهیم.
وی در باره قیمت پایه ساخت مسکن طرح اقدام ملیهم گفت:روش محاسبه مسکن طرح اقدام ملی دوشیوه است اول 2 میلیون 700 هزار تومان که قیمت پایه است ودولت اعلام کرد که مبنای تعدیل سازمان برنامه وبودجه از 3 ماه دوم سال 1400 تا پایان اجرای طرح به آن تعلق می‌گیرد و شیوه دوم بر اساس توافق بنیاد مسکن با وزارت راه وشهر سازی است تا با هزینه کمتری برای متقاضی محاسبه شود به این صورت که قیمت تمام شده خرید مصالح و قراردادهای اجرای طرح را مبنا قرار بدهیم و از سود آن بگذریم.
حق شناس تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و توافق بنیاد مسکن با وزارت راه وشهرسازی، این بنیاد مسئولیت ساخت مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر را به عهده دارد و البته با توافق وزارت راه و شهرسازی در برخی شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت نیز طرح اقدام ملی را در حال اجرا داریم.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح اقدام ملی هزار واحد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه

ایسنا/یزد فرماندار یزد از آماده شدن ۶۰ واحد از ۱۲۰ واحد مسکن ملی در شهر شاهدیه تا خرداد ماه خبر داد و گفت: متقاضیان نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

«سیدمحمدرضا مدرسی» در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در شهر شاهدیه، اظهار کرد: در این طرح، ۱۲۰ واحد مسکونی در قالب شش بلوک ۲۰ واحدی ایجاد می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون ۶۰ واحد از این طرح در قالب سه بلوک در مرحله نازک‌کاری و سفت‌کاری است، افزود: این واحدها تا پایان خرداد ماه آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد.

فرماندار با اشاره به این که ۶۰ واحد باقی‌مانده نیز در قالب سه بلوک در حال ساخت است، گفت: این واحدها نیز تا سه ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

مدرسی با بیان این که دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین انشعابات آب، برق، گاز و مخابرات این واحدها اقدام کرده‌اند، از متقاضیان خواست تا نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

وی همچنین از آماده‌سازی ۱۶.۵ هکتار زمین برای ساخت ۳۰۰ واحد مسکن ویلایی و خودمالکی در شهر شاهدیه خبر داد و گفت: این واحدها نیز در قالب طرح جوانی جمعیت ایجاد خواهد شد.

فرماندار در پایان از همکاری دستگاه‌ها و به‌ ویژه شهرداری یزد در تسهیل صدور پروانه و آماده‌سازی زمین برای ساخت واحدهای مسکن ملی در شهر شاهدیه قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است