Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@13:23:29 GMT

تعلیق پزشک پس از مرگ 3 مادر باردار

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۳۸۴۱

تعلیق پزشک پس از مرگ 3 مادر باردار

همزمان با مرگ 3 مادر باردار در یکی از بیمارستان‌های شهر ازنا، دادستان، فرماندار و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواهان رسیدگی فوری به این ماجرا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سه‌شنبه شب یک مادر باردار 22 ساله برای زایمان به بیمارستانی در ازنا مراجعه کرد اما در حین سزارین جان خود را از دست داد که این امر واکنش افکار عمومی، رسانه‌ها و همچنین برخی از مسئولان استان از جمله معاون دانشگاه علوم پزشکی و همچنین یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دانشگاه علوم پزشکی نیز از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی موضوع و برخورد با خاطیان خبر داد.

حشمت‌الله بهمنی فرماندار ازنا در این رابطه با اشاره به مرگ مادر ازنایی حین عمل سزارین اظهار داشت: در یک سال گذشته به گفته مسئولان شبکه بهداشت شهرستان، این سومین مادر بارداری است که بر اثر کوتاهی، قصور تیم پزشکی و پزشک معالج در بیمارستان امام علی(ع) شهرستان ازنا فوت می‌کند.
وی عنوان کرد: این مادر به‌علت کوتاهی، عدم هماهنگی و نداشتن تجهیزات کافی توسط پزشک معالج، فوت کرده است. بلافاصله به‌دنبال این خبر ناگوار، شورای تأمین شهرستان تشکیل شد و خواستار و پیگیر ممنوع الکار شدن پزشک مربوطه شد، خوشبختانه این پزشک ممنوع الکار شد، نکات و پیگیری‌های لازم در خصوص بررسی و پیگرد مقصرین و عواملی که در فوت این مادران باردار نقش داشته‌اند در حال انجام است.
بهمنی تصریح کرد: دادستان شهرستان نیز به این ماجرا ورود پیدا کرده، پرونده مفتوح شده و خانواده‌های متوفیان هم شکایت خود را به دادسرای ازنا تقدیم کرده‌اند.
بنابراین گزارش، یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و وزیر بهداشت با این موارد برخورد کنند. به‌طور حتم باید دادستانی، نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ورود پیدا کنند و با این افراد برخورد داشته باشند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مادر باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۵ اردیبهشت در روزی که بر اثر سیلاب و جاری شدن رودخانه‌های فصلی تمامی جاده‌های روستایی مسدود شده بود، امدادگران پایگاه چاهداشی شهرستان گزارشی مبنی بر گرفتار شدن آمبولانس حامل مادر باردار پشت رودخانه فصلی روستای میغان دریافت کردند.

خودروی آمبولانس که برای انتقال مادر باردار از روستای بصیران به شهرستان نهبندان راهی این روستا شده بود، پشت رودخانه فصلی روستای میغان گیر افتاد و با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان جنوبی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

بلافاصله پس از دریافت گزارش خودروی آمبولانس هلال احمر پایگاه چاهداشی شهرستان نهبندان به روستای بصیران اعزام و مادر باردار را به سلامت به بیمارستان رساند.

نوزاد این مادر باردار به محض رسیدن به بیمارستان به سلامت به دنیا آمد و گرمابخش خانواده ۵ نفره شد.

دختر تازه متولد شده این مادر در سلامتی کامل می‌باشد.

کد خبر 6096413

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان