Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:15:02 GMT

عدالت در ورزش رعایت شود/ توجه و حمایتی از واترپلو نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۳۹۳۰

عدالت در ورزش رعایت شود/ توجه و حمایتی از واترپلو نمی‌شود

به‌گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی واترپلو زیر نظر الکساندر چیریچ اردوی یک‌هفته‌ای از ۱۰ شهریور ماه در کشور ترکیه برگزار خواهد کرد. وحید رضایی و نادر غفوری نیز به‌عنوان مربی و سرپرست در این اردوی آماده‌سازی حضور دارند و ۱۵ ملی‌پوش هم تیم‌ملی را همراهی خواهند کرد.

وحید رضایی مربی تیم‌ملی واترپلو در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند آماده‌سازی تیم‌ملی در طی چند سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی کشور گفت: از اسفند سال ۹۸ تمرینات به‌طورکلی در استخرها تعطیل شد و از شهریورماه سال ۹۹ به‌صورت محدود و در استخرهای روباز توانسته‌ایم تمرینات را پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود یک‌سال نیز نتوانستیم چیریچ را در تمرینات داشته باشیم و سرمربی تیم ملی از بهمن ۹۹ به تمرینات ملحق شد. تمرینات را در استخر ۹ دی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دادیم اما بازهم در طی تمرینات ۲_۳ نفر از ملی‌پوشان به کرونا مبتلا شدند و تمرینات در شرایط سختی برگزار شد. شرایط حضور در المپیک نیز دست‌خوش بیماری کرونا قرار گرفت.

مربی تیم‌ملی واترپلو در ادامه درباره اردوی ترکیه نیز گفت: اردوی یک‌هفته‌ای را در ترکیه تدارک دیده‌ایم که این اردو از روز چهارشنبه آغاز می‌شود. با یک تیم باشگاهی از ترکیه دیدارهای دوستانه و تمرینات مشترک را پیگیری خواهیم کرد، قرار است یک تیم از روسیه نیز ملحق شود اما این تحت تاثیر کرونا قرار دارد و هنوز حضور این تیم مشخص نیست. تیم باشگاهی ترکیه نیز خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی اروپا آماده می‌کند. یک هفته در ترکیه حضور خواهیم داشت و در این مدت تمرینات مشترک و بازی تدارکاتی را انجام خواهیم داد.

رضایی درباره اهداف تیم ملی واترپلو گفت: هدف اصلی تیم‌ملی، بازی‌های آسیایی می‌باشد، پیش‌از بازی‌های آسیایی نیز مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم. هدف ورزش قهرمانی رسیدن به یک جایگاه، حفظ آن و پیشرفت و ارتقا می‌باشد. در رشته واترپلو نیز هدف اصلی طلای المپیک است که فاصله زیادی با این هدف داریم اما تلاش می‌کنیم جایگاهی را که در آسیا به دست آورده‌ایم در وهله نخست حفظ کنیم و یک پله رشد نیز نسبت‌به آن داشته باشیم. با توجه به مدال برنز تیم ملی در دوره گذشته بازی‌ها تلاش خواهیم کرد ابتدا جایگاه خود را حفظ و سپس به فینال بازی ها راه یابیم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم یک پله صعود نسبت‌به نتیجه گذشته داشته‌باشیم باید تلاش‌های بیشتری نسبت‌به گذشته انجام دهیم و این سرمایه‌گذاری مضاعفی را می‌طلبد. فدراسیون عزم خود را جزم کرده‌است اما برای رسیدن به این هدف، سیستم همه‌جانبه ورزش کشور را می‌طلبد، بازی‌های المپیک تمام شده‌است و دیگر بهانه‌ای وجود ندارد امیدوارم نگاه عادلانه‌ای بین سایر رشته‌های ورزشی برقرار شود. رئیس فدراسیون دیدارهای تدارکاتی را در مسیر پیش‌بینی کرده‌است اما هنوز به‌صورت مکتوب درنیامده است و این به شرایط تیم‌های سایر کشورها با توجه به وضعیت کرونای بستگی دارد.

رضایی در پاسخ به این سوال که پس‌از کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی بعد از چهل و چهار سال آیا در این مدت تغییراتی در واترپلوی کشور صورت‌گرفته است یا خیر؟ گفت: ملی‌پوشان فقط جوایز مالی خود را دریافت کرده‌اند و یک جایزه معنوی که معافیت از سربازی بود. شاید اگر یک دهه گذشته این اتفاق رخ می‌داد شرایط بهتری از نظر جذب اسپانسرها و حامیان مالی برای واترپلو رخ می‌داد تا باشگاه‌های بیشتری جذب شوند و لیگ قدرتمندی داشته‌باشیم و بازیکنان بتوانند درآمدهای مالی خوبی از طریق لیگ داشته باشند اما این اتفاق رخ نداد.

وی اظهار داشت: شاید یک دلیل آن مربوط به مجموعه اقتصادی کشور می‌شود. پس‌از مدال بازی‌های آسیایی هنوز کرونا شیوع پیدا نکرده بود و دو سال پس‌از آن این اتفاق رخ داد اما در همان مدت نیز اتفاقی برای واترپلو رخ نداد. گاهی می‌گویند پول نیست اما این‌طور نیست و این بستگی به تصمیم سازی‌های کلان کشور دارد اگر پول نباشد باید برای تمام رشته‌های ورزشی پول نباشد نه این‌که برای یک رشته پول نباشد! یک تصمیم مهم این بود که باشگاه‌های بزرگ را مجاب به تیم‌داری در واترپلو کنند، فقط تیم پرسپولیس در این زمینه حضور یافت که این تیم نیز پس‌از قهرمانی هنوز ریالی به بازیکنان خود پس از ۳ سال پرداخت نکرده‌است. در واقع مدال بازی‌های آسیایی تأثیری بر رشد واترپلو در این مدت نداشته‌است.


مربی تیم‌ملی واترپلو ادامه داد: تصمیم‌سازی‌ها اشتباه است. مگر وزارتخانه‌ها دولتی نیستند؟ قرار نیست که تمام کمک‌ها و حمایت‌ها مالی باشد، وزارت‌خانه می‌تواند برای قهرمانان خود امنیت شغلی و حمایت‌هایی برای مسکن و ازدواج در نظر گیرد. تسهیلاتی این چنینی مهم است اما این اتفاق نیز رخ نداد تا ملی‌پوشان حداقل از آینده خود آسوده‌خاطر باشند. فدراسیون به‌تنهایی کارهایی انجام می‌دهد اما بودجه فدراسیون به‌اندازه کافی نیست .

رضایی در پایان تاکید کرد: همیشه می‌گفتند پس‌از کسب مدال توجه خواهند کرد اما مدال را نیز به دست آوردیم و هیچ اتفاقی رخ نداد. وزیر ورزش در این مدت کاری انجام نداد و الان نیز از وزارت‌خانه رفتنی است. رییس کمیته ملی المپیک نیز از بازی‌های آسیایی تا به امروز فقط یک‌بار از تیم‌ملی دیدار کرد. آیا فقط حضور یک‌بار رییس کمیته ملی المپیک در اردوی تیم‌ملی واترپلو عادلانه است؟ اگر مدیر یک رشته ورزشی قرابت دوستی با رییس کمیته نداشته باشد نباید توجهی به آن رشته ورزشی صورت گیرد؟ صالحی امیری درحال‌حاضر ۲۰ نصیحت به وزیر جدید ورزش انجام داده‌است آیا خودش یکی از این نصیحت‌ها را اجرایی کرده‌است؟ صالحی امیری چقدر عدالت را در سایر رشته‌های ورزشی رعایت کرد که امروز از توضیح عادلانه صحبت می‌کند؟ دیگر وقت آن رسیده که نگاه عادلانه‌ای به رشته‌های ورزشی صورت گیرد. فوتبال که برای خود یک وزارت‌خانه جدا است اما حداقل سایر رشته‌های ورزشی را به‌صورت عادلانه نگاه کنند.

کد خبر 5293829 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید رضایی تیم ملی واترپلو ایران واترپلو وزارت ورزش و جوانان بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتبال ایران مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتبال سوریه لیگ برتر فوتبال ایران تیر و کمان پارالمپیک تیم فوتبال پرسپولیس دوومیدانی هندبال تیم ملی بسکتبال تیم ملی واترپلو بازی های آسیایی رشته های ورزشی مربی تیم ملی داشته باشیم بازی ها رخ نداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید ایالات متحده آمریکا حمایت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید ایالات متحده آمریکا حمایت کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان

﴿آن‌ها مى‌خواهند نورِ خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولى خدا جز این نمى‌خواهد که نور خود را کامل کند، هر چندکافران ناخشنود باشند.﴾

جهان پس از واقعه هفتم اکتبر ۲۰۲۳، هیچگاه به مانند دوران قبل از آن نخواهد بود. مردم مجاهد و رنج کشیده فلسطین در عملیات طوفان الاقصی حیثیت رژیم ظالم و غاصب صهیونیستی را زیر پای خود له کردند و پس از آن با مقاومت جانانه خود آبروی نداشته اشغالگران قدس را به باد دادند و بار دیگر ثابت کردند رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت سست‌تر است.

سال‌های سال سلطه رسانه‌ای صهیونیسم بین الملل بر افکار و اذهان جهانیان به خصوص مردم ایالات متحده آمریکا، این امکان را به آن‌ها داده بود که ذات واقعی خود که چیزی جز خونریزی و خون خواری نیست پشت نقاب پنهان کنند و با استعمال کلید واژه هولوکاست در تلاش باشند تا خود را جای مظلوم جا بزنند. در حالیکه چشم حقیقت بین تاریخ در طول عمر کوتاه این رژیم، شاهد انواع جنایت از سوی آنان بوده است. از ترور و وحشت افکنی گرفته تا نسل کشی و تجاوز.

جهان دیگر جهان سابق نیست و خون پاک مردم قهرمان غزه پرده تزویر را از چهره این کریه منظران کنار زد و هر دروغی که غاصبان صهیونیست خواستند به مردم حقنه کنند با واکنش حقیقت جویان و آزادگان جهان مواجه شد، گویا دیگر سلاح جادویی رسانه کار نمیکند و ساحران دیگر نمیتوانند از ریسمان‌های خود در برابر موسی نبی که معجزه می‌کند استفاده کنند. به راستی، این موج درهم شکننده‌ی فرعونیان، پیامد همان ید بیضای پیر فرزانه‌ی ما در ۲۲ بهمن ۵۷ است که تشعشع نورش جهانی را از ظلمت و قهقرا نجات داد و نوید آمدن نسیمی از فتح و آزادسازی اندیشه‌ها در سراسر عالم را جهت قیامی همگانی علیه ریشه‌کنی ظلم و جور را می‌دهد.

رفتار دوگانه سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی در فجایع اخیر بر جهانیان ثابت کرد که برابری انسان‌ها شعاری بیش نیست و یک رژیم حق دارد ملت مظلومی را شبانه روز بمباران کند و حمام خون به راه بیندازد، به بیمارستان‌ها که به عنوان پناهگاه استفاده میشوند تعرض کند و به مردم دست اندازی کند بدون اینکه مجازاتی بین المللی شامل حالش شود.

در این میان، اما دانشجویان و اساتید و مردم حقیقت جوی آمریکایی نشان دادند که تفکر آنان با اندیشه خونخوار و کودک کش سیاستمداران خبیثشان یکسان نیست و یار و یاور ستمدیدگان خواهند بود تا آنجایی که حتی دستگیری توسط ماموران امنیتی را به جان بخرند. 

شما دانشجویان و اساتید آزاده و عدالت طلب آمریکایی که انسانیت را فریاد می‌زنید و همنوا با منادیان آرمان فلسطین مظلوم شده اید، در حالیکه زخم تازیانه‌های سرکوب، دستگیری و اخراج از دانشگاه را بر تن خود دارید، شما مایه افتخار بشریت هستید. حرکت انسانی شما، نیروی سرکوب نظام سلطه را وادار به واکنش‌های وحشیانه‌ای کرد که خلاف شان شما عزیزان است و با این اقدام بار دیگر پوچ بودن شعار‌هایی همچون آزادی بیان و حقوق بشر که خود از مدعیان اصلی آن است را نشان داد.

ما دانشجویان و اساتید در جمهوری اسلامی ایران، مراتب حمایت و همدردی خود را با شما انسان‌های پاک و غیور اعلام میداریم و این حرکت عظیم و پرشور را ارج می‌نهیم و از هیچ اقدامی که کمک کننده به این موج ضد ظلم باشد دریغ نخواهیم نمود.

دیگر خبرها

  • شجاعی: دخترم می‌گوید این بازی را ببازید
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند