Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@23:21:47 GMT

علت گرانی قیمت برنج چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۳۹۳۴

علت گرانی قیمت برنج چیست؟

قیمت برنج را مافیای واردات گران کرده اند تا دولت را وادار به ترخیص برنج‌های دپو شده در گمرک کنند.

به گزارش مشرق، سید تقی جعفریان عضو هیئت مدیره تعاونی شالیکوبی داران کشور با بیان اینکه مافیای واردات، قیمت برنج را در یک هفته اخیر ۱۰ هزار تومان افزایش داده اند، گفت: هدف آن‌ها فشار به دولت برای خارج کردن برنج‌های وارداتی دپو شده در گمرک و افزایش قیمت برنج‌های خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: مافیای برنج نه تنها عامل گرانی برنج در بازار هستند بلکه سبب راکد شدن خرید و فروش برنج‌های تازه برداشت شده هم شده اند.

عضو هیئت مدیره تعاونی شالیکوبی داران کشور با بیان اینکه مافیای واردات از مدت‌ها قبل خرید برنج را در بازار آغاز کرده اند، ادامه داد: حجم زیادی از برنج‌ها اکنون در انبارها در حال دپو شدن است.

جعفریان گفت: شالیکاران نیز به دلیل نوسانات اخیر در بازار، تمایلی به فروش برنج ندارند و حتی بسیاری از مازندرانی‌ها نمی‌توانند برنج مصرفی خود را از بازار خریداری کنند.

او افزود: وقتی قیمت یک کیلوگرم هویج در بازار با قیمت یک کیلوگرم برنج مساوی می‌شود فروشنده هم رغبتی به عرضه برنج نمی‌کند.

عضو هیئت مدیره تعاونی شالیکوبی داران کشور با بیان اینکه بسیاری از شالیکوبی استان اکنون فعال نیستند، افزود: پایان تابستان، فصل رونق کار شالیکوبی داران بود، اما واردکنندگان برنج با بر هم زدن تعادل در بازار بلایی بزرگ بر سر تولیدکنندگان و شالیکوبی داران آورده اند.

جعفری افزود: فعالیت مافیای برنج زنگ خطر نابودی برنج ایرانی را به صدا در آورده است.
  منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان قیمت برنج برنج خارجی برنج قیمت گرانی تورم شالیکوبی داران قیمت برنج برنج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر امروز هر یک ریال عربستان در بازار آزاد با قیمت ۱۶۵۶۰ تومان، هر ۱۰۰۰ دینار عراق با قیمت ۴۱,۴۵۰ تومان و هر درهم امارات با قیمت ۱۶,۹۱۰ تومان معامله می‌شود این ارزها که این روزها به عنوان ارزهای پرطرفدار شناخته می‌شوند نسبت به هفته گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای دارند که علت اصلی کاهش قیمت آنها افت قیمت دلار در بازار آزاد است.

کد خبر 6089839 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟