Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسین مهری: ۷۳ طرح صنعتی متوسط و بزرگ در استان مازندران طی سال های اخیر با تامین مالی بانک صنعت و معدن و پرداخت بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال اجرا شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، وي كه روز چهارشنبه دهم شهريورماه به استان مازندران سفر كرده بود، ضمن تبریک هفته بانکداری اسلامی به تمامی مدیران و کارکنان تلاشگر نظام بانکی کشور، اظهار داشت: این ۷۳ طرح از طریق ستاد بانک صنعت و معدن تامین اعتبار شد که تا کنون ۶۳ طرح آن به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ طرح نیز در حال اجرا می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن برای اجرای این ۷۳ طرح صنعتی و اقتصادی در این استان، ۶۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داد که بخش عمده آن پرداخت شده و بقیه در حال پرداخت است. از این مبلغ حدود ۳۰۵ میلیون یورو به صورت ارزی و مابقی در قالب تسهیلات ریالی می باشد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور تصریح کرد: بزرگترین طرح اجرایی مورد پشتیبانی این بانک در مازندران، نیروگاه کاسپین نوشهر است که یک فاز از آن به بهره‌برداری رسیده و فاز بعدی آن نیز در حال اجراست. برای این پروژه مهم ۲۱۵ میلیون یورو تسهیلات از سوی بانک صنعت و معدن تخصیص داده شده است.
دکتر مهری درباره فعالیت حمایتی شعب این بانک از صنایع و واحدهای اقتصادی در مازندران گفت: در مازندران سه شعبه تنکابن، آمل و ساری را داریم که وضعیت و عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات برای رفع موانع تولید این استان دارند. این شعب، سال گذشته در برخی شاخص‌ها رشد حدود صد در صدی را ثبت کردند و امسال نیز تاکنون شاهد رشد حدود ۶۰ درصدی در عملکرد این شعب هستیم که در این بین شعبه آمل با توجه به صنعتی بودن شهرستان و برنامه‌ریزی‌های رئیس شعبه وضعیت بهتری دارد.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آتی نیز با توجه به شعار سال که تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تعیین شده است، به واحدهای تولیدی این استان بر اساس اولویت‌های در نظر گرفته شده کمک کنیم.
وی در خصوص اولویت‌های پرداخت تسهیلات اظهار کرد: بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‌ای و تخصصی است که کمک به صنعتگران و فعالان اقتصادی وظیفه اصلی آن است. اولویت نخست ما در پرداخت تسهیلات کمک به تامین سرمایه در گردش برای تثبیت وضعیت موجود واحدهای فعال است. با توجه به افزایش قیمت‌ها حمایت از واحدهای فعال برای ادامه کار با ظرفیت کامل در شرایط کنونی یک اصل مهم در پویایی تولید کشور است.
دکتر مهری افزود: دومین اولویت ما کمک به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است تا به واسطه ارائه تسهیلات با سرعت بیشتری تکمیل شوند و در چرخه تولید قرار بگیرند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: اولویت سوم ما در پرداخت تسهیلات کمک به اجرای طرح‌های تکمیلی و زنجیره ارزش است و در بازدیدی که امروز از شرکت کاله به همین منظور صورت گرفت، تاکید شد که ایجاد زنجیره ارزش با توجه به اثرگذاری در اشتغال پایدار، کاهش قیمت تمام شده محصول و تنوع تولیدات در نهایت به رشد صادرات منجر می‌شود و به همین دلیل برای کشور اهمیت زیادی دارد. طبق این رویکرد نیز طرح‌های جدید صادرات‌محور و اشتغال‌زا مورد حمایت بانک قرار می‌گیرد.
دکتر مهری درباره حمایت بانک صنعت و معدن از مشاغل خرد و فعالیت‌های اقتصادی بومی در روستاهای مازندران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در چارجوب ضوابط توسط شعب ما در سراسر کشور از جمله مازندران در حال انجام‌است و پشتیبانی از مجموعه‌های صنعتی و ایجاد زنجیره‌های ارزش با هدف اثرگذاری بر اقتصاد روستاها نیز با جدیت دنبال می شود.
وی افزود: حمایت از صنایع بزرگی مانند کاله در مازندران به طور مستقیم روی کسب و کار روستایی این مناطق نیز اثرگذار است و به تقویت دامداری و کشاورزی منطقه کمک می‌کند. در واقع این طرح‌ها معین‌های اقتصادی کسب و کارهای روستایی محسوب می‌شوند و اثرات غیرمستقیم خوبی بر اقتصاد روستایی دارند.
دكتر حسين مهري اعلام كرد: بانك صنعت و معدن با پرداخت بيشترين ميزان تسهيلات به بخش توليد به عنوان تنها بانك توسعه اي و تخصصي در اين حوزه، مورد قبول همه مشتريان است و با تكيه بر توان تخصصي كارشناسان اين بانك به خصوص همكاران شعب در تلاش هستيم به عنوان مشاور و شريكي امين در كنار سرمايه گذاران بخش صنعت و معدن كشور نقشي مؤثرتر از گذشته داشته باشيم علي الخصوص كه با ايجاد ساز و كارهاي بانكداري شركتي، بانكداري باز و ديجيتالي و محصولات نوين ارايه شده در اين حوزه ابزارهاي مناسبي براي تسريع و تسهيل رابطه بانك با مشتري فراهم شده است.
وی ادامه داد: رسالت بانک صنعت و معدن اين است که در چارچوب ضوابط و مقررات و کفایت سرمایه به اجرای طرح‌های توسعه‌ای شركت هاي خوشنامي كه از اين بانك تسهيلات دريافت داشته اند، كمك كند.
مدیرعامل اين بانک همچنين در جمع كاركنان شعب آمل و ساري حضور یافت و ضمن قدردانی از تلاش های همه کارکنان این بانک که منجر به موفقیت های چشمگیری از جمله كسب رتبه برتر در جشنواره شهيد رجايي و همچنین ايجاد توازن در منابع و مصارف بانك و سودآوري آن شد، بر همدلی و تلاش برای تداوم این موفقیت ها و افزایش رضایتمندی مشتریان تأکید کرد.
در خلال این سفر دكتر حسين مهري به همراه معاون سیاسی و امنیتی استاندار دکتر حسن نژاد و مهندس قوانلو ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون وی مهندس یوسف نژاد از شركت هاي مجموعه کاله، شركت فن آور مبتكر كاسپين و كيان پن، سردخانه بالق و شركت خروش صنعت اميرلهمال در مازندران بازديد كرد.
گفتني است، مجموعه کاله در شهرستان آمل در زمينه توليد انواع فرآورده های لبنی و آشامیدنی فعاليت دارد و بانك صنعت و معدن سال گذشته تسهیلات ريالي در حدود 7 هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و تسهيلات ارزي به ميزان ۱۹ میلیون یورو در اختیار این شرکت قرار داده است.
افزون بر آن، شركت ياد شده در نظر دارد واحد پالایشگاه آب پنیر آسیا را به منظور خودکفایی در تولید مواد پروتئینی لبنی و جلوگیری از خروج ارز با تأمين مالي 10 هزار ميليارد ريالي بانك صنعت و معدن به بهره برداري برساند.
شركت فن آور مبتكر كاسپين در شهر ساري به توليد محصولات دارويي با ظرفيت 72 ميليون عدد آمپول در يك شيفت اشتغال دارد و در حدود 430 ميليارد ريال تسهيلات از سوي اين بانك به طرح ياد شده اختصاص يافته است.
شركت كيان پن نيز در زمينه توليد در و پنجره UPVC در شهرستان ساري فعال مي باشد و طرح اين شركت براي دريافت تسهيلات در مرحله بررسي و پذيرش در بانك مي باشد.
شرکت سردخانه بالق یک واحد بسته بندی و نگهداری مواد غذایی است که برای دریافت تسهیلات در مرحله بررسی می باشد.
همچنین شرکت خروش صنعت امیر لهمال نیز از مشتريان توانمند استان مازندران در زمينه توليد خرپا فلزي و صنعتي مي باشد که ١٢٠٠ ميليارد ريال تسهيلات سرمايه در گردش و ٥٠ ميليارد ريال تسهيلات سرمايه ثابت از بانک دریافت داشته و قصد ايجاد كارخانه توليد بيلت فولاد ساده كربني و كم آلياژي و ميلگرد آجدار را دارد كه ميزان تسهيلات مورد نياز اين بخش ٣٠٠٠ ميليارد ريال تسهيلات سرمايه ثابت است.
دكتر مهري در ديدار با صنعتگران، ضمن بررسي مشكلات واحدهاي توليدي ياد شده در خصوص اعطاي خدمات متنوع بانكي و انواع تسهيلات در جهت حمايت از توليد و اشتغال ابراز اميدواري كرد و از مديران استاني و رؤساي شعب خواست تا با تعامل مناسب و ايجاد مزيت در ارايه خدمات براي اين شركت ها نسبت به افزايش سپرده ها و وصول مطالبات بانك اقدام نمايند

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن بانک صنعت و معدن پرداخت تسهیلات استان مازندران طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد