Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:37:06 GMT

عامل آتش‌سوزی جنگل‌های دنا مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۴۳۰۸

عامل آتش‌سوزی جنگل‌های دنا مشخص شد

گروه استان‌ها ــ فرماندار شهرستان دنا از مهار آتش سوزی جنگل‎ها و مراتع این شهرستان حدفاصل روستاهای دارشاهی و دیگر روستاهای همجوار خبر داد. - اخبار استانها -

عبدالحمید پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   یاسوج،  اظهار داشت: آتش سوزی جنگل‎ها و مراتع این شهرستان حدفاصل روستاهای دارشاهی و دیگر روستاهای همجوار بعد از 3 روز سوختن مهار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه البته در این مدت این آتش سوزی چندین بار مهار شد، خاطرنشان کرد: یک مرتبه بعد از 12 ساعت و یک مرتبه دیگر نیز بعد از 7 ساعت مجدد آتش به جان مراتع و جنگل‌های این دیار افتاد.

مهار آتش‌سوزی در "جهان‌نما"؛ اعزام بالگرد به منطقه/بیش از 100 هکتار از جنگل‌های استان گلستان در آتش سوخت + فیلمدوباره آتش به جان جنگل‌های دنا افتادچوب غفلت بر زراعت چوب / قطع دست مافیای قاچاق چوب‌های جنگلی با توسعه کاشت درخت

پناهی با اشاره به اینکه "عامل این آتش سوزی انسانی بوده ولی سهوی و عمدی بودن آن مشخص نیست" افزود: میزان خسارت وارد شده به مراتع و درختان بلوط هنوز به صورت دقیق مشخص نیست و بعد از پایش کامل آتش سوزی کارشناسان برای بررسی میزان خسارت به منطقه اعزام می‌شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دنا خاطرنشان کرد: دلیل تأخیر در مهار این آتش سوزی سخت گذر بودن منطقه و وجود پرتگاه‌های خطرناک بوده تا جایی که در برخی مکان‌ها شیب 80 تا 100 درجه بوده است.

پناهی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیروهای منابع طبیعی در محل تا زمان پایش کامل این آتش سوزی حضور دارند.

انتهای پیام/541/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها و مراتع آتش سوزی جنگل ها و مراتع آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • این داروها عامل میگرن هستند
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز