Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وضعیت شیوع کرونا در ۲ شهرستان کمیجان و دلیجان از توابع استان مرکزی شدت گرفته و بر اساس آخرین گزارش رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کووید ۱۹، این مناطق در فهرست نواحی پرخطر و قرمز کشور قرار گرفتند.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود:  ۹ شهرستان استان مرکزی شامل اراک، ساوه، کمیجان، دلیجان، شازند، فراهان، خمین، محلات و خنداب در وضعیت قرمز کووید ۱۹ قرار گرفتند و سه شهرستان زرندیه، تفرش و آشتیان در موقعیت نارنجی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ منطقه‌ای در استان مرکزی در خصوص ویروس کرونا کم خطر و یا در شرایط آبی و زرد نیست، اظهار داشت: شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار دارند باید ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی را جدی تر رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم برنامه واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر انجام واکسیناسیون جامعه هدف انتظار می‌رود افرادی که نوبت دوم تزریق آنان فرا رسیده به شایعات توجه نکنند و در بازه زمانی مشخص شده نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند چرا که تزریق یک دز اثربخشی لازم را ندارد.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ویروس کرونا استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبانت، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به انباشت زباله در نوار غزه، درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و وقوع اپیدمی در این باریکه هشدار داد.

آنروا با تاکید بر افزایش دما با نزدیک شدن فصل تابستان اعلام کرد که زباله در سراسر نوار غزه تلنبار شده و حشرات و موش‌ها و همچنین بیماری‌ها و اپیدمی‌ها رو به افزایش است.

به گفته این آژانس، فقدان سیستم بهداشت مناسب شرایط را وخیم‌تر می‌کند. هشدارها درباره شیوع بیماری‌های واگیر در شهر غزه پس از انباشت حجم وسیعی از زباله و فاضلاب در خیابان‌های این شهر، تشدید شده است. همچنین اجساد باقیمانده زیر آوار بمباران وحشیانه رژیم صیهونیستی نیز به این هشدارها دامن می‎‌زند.

کد خبر 6097958

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند