Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «رد پایی به جا نگذار» ساخته ژان پ.ماتوشینسکی که برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز امسال هفته آینده دیده خواهد شد از سوی لهستان به آکادمی اسکار معرفی شد.

این فیلم در نودوچهارمین دوره اسکار با فیلم‌های منتخب دیگر کشورهای جهان رقابت خواهد کرد.

«رد پایی به جا نگذار» اولین فیلم منتخب از سوی یک کشور اروپایی برای رقابت اسکار ۲۰۲۲ است و داستانش برمبنای ماجرایی واقعی ساخته شده که موضوع کتاب «ردی پایی به جا نگذار: مورد گرگو پرزمیک» نوشته سزاری لازارویچ را دستمایه خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان فیلم در سال ۱۹۸۳ می‌گذرد، وقتی جورک با بازی توماش زیشک شاهد قتل یک دانش‌آموز دبیرستانی توسط دولت به نیروی ضد کمونیست بدل می‌شود و فرار می‌کند.

این فیلم دومین فیلم معرفی شده به آکادمی اسکار نودو چهارم است و پیش از آن اکوادور» زیردریایی» را به عنوان نماینده خود را برای اسکار معرفی کرده بود.

مهلت معرفی فیلم‌های منتخب تا یکم نوامبر ۲۰۲۱ است. فهرست کوتاه فینالیست‌های این دوره شامل ۱۵ فیلم از میان همه فیلم‌های منتخب ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ اعلام می‌شود و از آن میان در نهایت اسامی ۵ نامزد ۸ فوریه ۲۰۲۲ اعلام می‌شود.

سال پیش لهستان به عنوان نخستین کشور با معرفی فیلم «مالگوژاتا شوموفسکا» رقابت اسکار بین‌المللی ۲۰۲۱ را کلید زده بود.

کد خبر 5296321

منبع: مهر

کلیدواژه: آکادمی اسکار لهستان اسکار خارجی زبان حضور هنر ایران در جهان موسیقی ایرانی فیلم سینمایی تئاتر ایران ویروس کرونا شبکه مستند سیما برنامه تلویزیونی جشنواره فیلم ونیز محمد مهدی اسماعیلی شبکه پنج سیما فیلم کوتاه فیلم مستند سینمای مستند شبکه دو سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم صهیونیست‌ها در دوسالانه هنری ونیز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدتی است حضور اسراییل در این دوسالانه که امسال با حضور ۸۸ شرکت و یک نمایشگاه بزرگ مرکزی برنامه‌ریزی شده بود، اعتراض‌های زیادی را برانگیخته است.

حتی نامه سرگشاده‌ای توسط بیش از ۲۳ هزار هنرمند امضا شده و خواستار تخریب غرفه اسراییل شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید
  • تحریم صهیونیست‌ها در دوسالانه هنری ونیز
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • بازیکنان منتخب «موتا پائز» به ۱۸ نفر کاهش پیدا کردند