Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، مهمترین اولویت شورای شهر ششم انتخاب شهردار جدید برای شهرجهانی یزد است، به اعتقاد منتخبین شورای ششم بزرگترین شکست شورای پنجم جابجایی‌های مداوم سکاندار صندلی ریاست ساختمان شهرداری بوده که اهداف شورای پنجم را به حاشیه برد و هم باعث شد تا مطالبات یزدی ها به درستی محقق نشود.

چهاردهم مردادماه بود که مراسم تحلیف اعضای شورای ششم شهر یزد در روز پنجشنبه برگزار شد و هنوز ساعتی از تحلیف اعضا نگذشته بود که در رسانه‌ها خبر عزل شهردار یزد و تعیین سرپرست پیچید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورا اما وقت را غنیمت شمرده و بسیار زودتر از آغاز به کار رسمی شورای ششم فعالیت خود را استارت زدند، پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات هم برای بررسی انتخاب شهردار وارد میدان شدند و آنگونه که سخنگوی موقت گفته بود، اتفاق نظر برای مصادیق انتخاب شهردار حاصل شده ولی هنوز نتیجه نهایی نشده است.

بعد از آنکه ۴۱ نفر رزومه خود را برای شورای ششم شهر یزد ارسال کردند و کمیته‌ای که از بین اعضای شورا برای بررسی سوابق و سایر شرایط مطابق با آیین نامه‌ها و قوانین وزارت کشور تشکیل شد، ۱۷ نفر واجد شرایط شناخته شدند و در نتیجه سه نفر موفق به جلب اعتماد اعضای شورا برای تصدی پست شهرداری یزد شدند تا یکی از این سه گزینه در روز سوم شهریور با رای اکثریت اعضای شورا به طبقه سوم ساختمان شهرداری وارد شود.

برای انتخاب شهردار به بررسی‌های بیشتر نیاز است

سوم شهریور فرا رسید و در اقدامی غیرقابل پیش بینی، درست ۱۵ دقیقه به آغاز جلسه شورا برای انتخاب شهردار، این موضوع از دستور کار شورا خارج شد و به گفته غلامحسین دشتی؛ رئیس شورای شهر یزد، این موضوع برای بررسی‌های بیشتر بوده است.

وی گفته بود: نگاه ما برای انتخاب شهردار شایسته سالاری با رویکرد ملی است اما به اذعان برخی افراد می‌توانیم شهرداران خوب و قوی را از درون استان خود پیدا کنیم و به رغم نگاه ملی به ظرفیت‌های داخلی هم توجه داریم.

دشتی ادامه داد: شهردار در این زمینه نقش حیاتی دارد هرچند باید در چارچوب آنچه شورا مشخص می‌کند حرکت کند اما به توانمندی‌هایی نیاز دارد تا پاسخگوی انتظارات باشد لذا باید به برخی موارد دقت زیادی شود و با توجه به این موضوعات الان بین انتخاب گزینه‌های خوب و عالی در حال بررسی هستیم و به دنبال آنیم که بهترین فرد را با شایسته سالاری انتخاب کنیم.

شهردار یزد جهانی امروز انتخاب می شود

رئیس شورای اسلامی شهر یزد اما با تاکید بر اینکه در پروسه انتخاب شهردار یزد ظرفیت شهری و استانی در نظر گرفته شده، از انتخاب شهردار یزد در نشست عصر امروز (شنبه ۱۳ شهریور) شورای شهر خبر داد.

وی اظهار کرد: با بررسی‌هایی که در این زمینه انجام شده همچنین انصراف یکی از نامزدهای سه گانه، منتخب شورا برای تصدی پست شهرداری یزد در جلسه ۱۳ شهریور معرفی می‌شود.

دشتی افزود: امیدواریم در روند بررسی‌های همه جانبه برای انتخاب شهردار به این باور برسیم فردی که انتخاب می‌کنیم می‌تواند در مجموع پاسخگوی نیازهای آینده شهر جهانی یزد باشد و بتوانیم برنامه‌های اولویت‌دار، کوتاه‌مدت و بلند مدت‌دار را با همکاری و همدلی یکدیگر اجرایی کنیم.

به گزارش فارس، با تشکیل شوراهای اسلامی شهر، انتخاب شهردار از جمله وظایف این نهاد تعریف شده و در این ارتباط ، منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی یزد، طی جلسات مختلف و با دعوت از داوطلبان، بررسی سوابق و برنامه های آنان، اهتمام به انتخاب شهرداری مناسب برای یزد دارند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد انتخاب شهردار شمارش معکوس مراسم تحلیف استان یزد خبرگزاری فارس برای انتخاب شهردار شهردار یزد اعضای شورا شورای ششم شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها، که آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز حضور داشتند شوراهای برتر استان بوشهر، اعضای شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر که ۶ دوره عضو شورا بودند، تقدیر شد

در این آئین از وحید نیک روش رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر، احمدی رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر، صداقت رئیس شورای اسلامی روستای هلپه‌ای از دشتستان و حیدری رئیس شورای اسلامی بخش امام حسن از دیلم به عنوان شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شد.

همچنین از سید علی اکبر فاطمی از شورای اسلامی شهر کاکی، هوشیار از شورای اسلامی شهر بنک، کنگونی اصل از شورای اسلامی تنبک به دلیل اینکه از ابتدای شروع به کار شوراها تاکنون عضو شورا بودند، تجلیل به عمل آمد.

همچنین از محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر، مجید محمودی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر و امیری نژاد به عنوان نمایندگان دولت در سطح استان بوشهر به مناسبت تعامل و همدلی با شوراهای شهر و روستاها نیز تجلیل شد.

کد خبر 6088585

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن