Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:53:38 GMT

قولی که باعث کناره گیری نخست وزیر ژاپن شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۴۹۳۵

قولی که باعث کناره گیری نخست وزیر ژاپن شد

نخست وزیر ژاپن دلیل اصلی کناره گیری از شرکت در انتخابات بعدی ریاست حزب حاکم را قول به مردم برای توقف شیوع کرونا اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان اچ کی، نخست وزیر ژاپن برای ادامه تصدی ریاست حزب حاکم اصلی لیبرال دموکرات تلاش نخواهد کرد. سوگا یوشیهیده از نامزدی در انتخابات پیش رو برای ریاست این حزب صرف نظر کرد، و این بدان معنا است که ژاپن پس از چند هفته آینده نخست وزیر جدیدی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوگا گفت که «در جریان تصمیم گیری برای نامزدی، متوجه شدم که برای فکر کردن همزمان به اقدامات در مقابله با کرونا و رقابت انتخاباتی به انرژی زیادی نیاز دارم. به این نتیجه رسیدم که انجام هر دوی این امور غیرممکن است، و این که باید خودم را وقف تلاش برای توقف شیوع کرونا کنم، که چیزی است که به مردم کشورم قول داده ام انجام بدهم.»

این تصمیم در حالی اعلام می شود که احزاب سیاسی خود را برای انتخابات سراسری که طبق برنامه قرار است سال میلادی جاری برگزار شود آماده می کنند. برخی از قانونگذاران حزب لیبرال دموکرات نگران آن هستند که با توجه به کاهش محبوبیت کابینه سوگا، مبارزات سختی را در پیش داشته باشند.

سوگا که سپتامبر سال گذشته جانشین آبه شینزو شده است، با افت متوالی و شدید میزان محبوبیتش در بین مردم ژاپن روبرو شده و میزان رضایت شهروندان ژاپنی از وی به کمتر از 30 درصد رسیده است.

حزب لیبرال دموکرات 29 سپتامبر رئیس جدیدی انتخاب خواهد کرد. کیشیدا فومیو وزیر خارجه پیشین ژاپن، که سال پیش مغلوب سوگا شد، می گوید نامزد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار ژاپن ویروس کرونا اخبار ژاپن نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید شرط حماس برای پایان دادن به جنگ غزه را نخواهد پذیرفت و جنگ در غزه ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه کابینه گفت که با شروط حماس در مذاکرات آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

یک مقام ارشد حماس، صبح امروز، به روزنامه «العربی الجدید» خبر داده بود که حماس بدون پایان جنگ و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از نوار غزه هیچ توافقی را نخواهد پذیرفت.

نتانیاهو در این باره گفت: «نمی‌توان خواسته حماس در خصوص توقف کامل جنگ و خروج از غزه را پذیرفت.»

او ادامه داد: «پذیریش درخواست حماس به این معناست که ما قبول کرده‌ایم آن‌ها در قدرت باقی بمانند.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین گفت: «جنگ در غزه تا را تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهیم داد. پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است