Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به آماده باش فرمانداران و شهرداران و نیروهای آب منطقه ای، افزود: در حال حاضر بیشترین میران بارندگی در آستارا با حجم ۶۵ میلیمتر گزارش شده و پس از آن رشت و انزلی با حجم بارندگی ۶۰ میلیمتر قرار دارند.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای روزهای جمعه و شنبه مبنی بر بارش باران شدید، اظهار کرد: از پنجشنبه کلیه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران پای کار هستند تا با هرگونه سیلاب و آبگرفتگی مقابله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آماده باش فرمانداران و شهرداران و نیروهای آب منطقه ای، افزود: در حال حاضر بیشترین میزان بارندگی در آستارا با حجم ۶۵ میلیمتر گزارش شده و پس از آن رشت و انزلی با حجم بارندگی ۶۰ میلیمتر قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه خوشبختانه با آبگرفتگی رودخانه ها و مسیل ها و مسدود شدن پل ها و جاده ها مواجه نشدیم، خاطرنشان کرد: کلیه محورهای استان باز است و تردد جریان دارد.

مرادی، از پیش بینی بارش بالای ۱۰۰ میلیمتر خبر داد و گفت: استان گیلان نیازمند چنین بارش هایی برای آبگیری سدهاست و باید باران ببارد و ستاد مدیریت بحران آمادگی دارد در بارش های با حجم بالا نیز از خسارت جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه شاهد چندین مورد آبگرفتگی شهری در رشت و انزلی به دلیل حجم زیاد باران بودیم، عنوان کرد: شهردار انزلی از بازگشایی کلیه معابر شهری خبر داد و شهرداری رشت نیز پای کار بازگشایی معابر آبگرفته است و مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از استقرار بیل مکانیکی و لودر در رودخانه های مستعد سیلاب به منظور جلوگیری از مسدود شدن خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه شد شهربیجار آبگیری خوبی داشه است و امیدواریم حجم بالایی از باران در ارتفاعات و مناطق کوهپایه ای ببارد تا شاهد ذخیره آب در پشت سدهای استان باشیم.

مرادی، با بیان اینکه باران شدید بامداد امروز خسارتی به تاسیسات زیربنایی استان وارد نکرده است، یادآور شد: این بارندگی ها بیشتر ساحلی بوده است و امیدواریم شاهد بارش های بیشتر در سطح استان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بارش باران آبگرفتگي مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام محورهای مواصلاتی فارس باز است

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه تمام محورهای مواصلاتی استان باز است، گفت: ریزش کوه به دلیل بارندگی در جاده جم ـ عسلویه رخ داده و در حوزه استحفاظی استان فارس نبوده است.

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ریزش کوه در یکی از جاده‌های استان به دلیل بارش باران گفت: این اتفاق در محور جم_ عسلویه رخ داده است که راهداری بوشهر هم راه را باز کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام محورهای مواصلاتی استان فارس باز و تردد روان است، افزود: بیشترین میزان بارش‌ها در این سامانه تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه مربوط به فراشبند با قریب ۳۸ میلی‌متر باران بوده است که احتمالاً در این سامانه به ۵۰ میلی‌متر برسد.

غلامی با تصریح اینکه تردد در آزادراه شیراز ـ اصفهان هم روان است و مشکلی در آن وجود ندارد، گفت: تا این لحظه هیچ گزارشی از آبگرفتگی و سیلاب در سطح استان گزارش نشده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: تا این لحظه رودخانه‌ای طغیان نکرده است زیرا بارش‌ها به گونه‌ای بوده است که زمین کشش عبور آب را دارد و هنوز آن بارش‌های رگباری که انتظار داشتیم، رخ نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید
  • دزفول را هم آب برد + عکس
  • ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • بارندگی در خوزستان از ۱۱۰ میلی‌متر گذشت/ کدام شهر رکورددار شد؟
  • تمام محورهای مواصلاتی فارس باز است