Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- چند وقتی است با افزایش قیمت دلار وارز بازار موبایل هم روزهای صعودی را سپری می‌کند و گویا بازار موبایل با دلار کورس گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، بازار موبایل بعد از بازار خودرو و مسکن یکی از بازارهای بزرگ است که در فضای مجازی و فضای حقیقی جایگاه خود را پیدا کرده است و وضعیت پر رونقی را دارد هرچند این بازار از روزی که کرونا آمد در سراشیبی و سربلندی زیادی قرار گرفت و از آن جایی که بازار فروش موبایل از همان ابتدای کرونا پر رونق بود و قیمت‌ها هر روز روند افزایشی به خود گرفته بود اما چند وقتیست که بازار موبایل با دلار در رقابت است و گویا موبایل با دلار کورس گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوایل سال به دلیل گسترش بیماری کرونا، دورکاری و آموزش آنلاین در دستور کار کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گرفت به همین دلیل گوشی و تبلت به عنوان کالای ضروری معرفی شد.

از سال گذشته هنگامی که مدارس در فضای مجازی برقرار شد و فضای شاد جایگزین کلاس‌های درس برای دانش آموزان شد در همان ابتدا قیمت موبایل هم روزهای صعودی را به خود گرفته بود و خانواده‌ها به ناچار مجبور به خرید گوشی بودند و قیمت‌ها روز به روز روند افزایشی را تجربه می‌کرد.

در یک برهه ای دیگر از زمان قیمت‌ها در سراشیبی افتاد و بازار موبایل مشتری آنچنانی نداشت و تنها افرادی که نیاز ضروری داشتند برای خرید مراجعه می‌کردند.

اما از چند وقت اخیر بار دیگر با افزایش قیمت دلار گوشی موبایل هم روند افزایشی به خود گرفته است و گویی با دلار در حال کورس گذاشتن است.

در هفته‌های اخیر همزمان با بالا رفتن نرخ دلار، بهای گوشی‌های تلفن همراه نیز با نوسان قیمت مواجه شده و حالا به طور میانگین 10 درصد رشد نرخ داشته است.

قیمت روز گوشی موبایل 1400/06/06 + جدولباند موبایل قاپ با 50 فقره سرقت در بهارستان متلاشی شدرشد 28 درصدی واردات گوشی موبایل در 4 ماهه امسال/ بیش از 1.1 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شد

رصد قیمت‌ها در بازار تلفن همراه حاکی از آن است که قیمت انواع تلفن از 10 روز گذشته افزایشی بوده و تحولات بازار ارز و دلار تاثیر مستقیمی بر آن گذاشته است.

 هرساله در ایام بازگشایی مدارس قیمت تلفن همراه هم روند صعودی به خود می‌گیرد 

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هرساله در ایام بازگشایی مدارس قیمت تلفن همراه هم روند صعودی به خود می‌گیرد و به نظر من اینکه می‌گویند به دلیل افزایش قیمت دلار هم قیمت موبایل رو به افزایش است واقعیت ندارد چرا که هرگاه خودشان می‌خواهند قیمت‌ها را بالا می‌برند.

احمدی افزود: هرساله در ایام بازگشایی مدارس قیمت لوازم التحریر و مایحتاج دانش آموزان افزایشی می‌شود که قیمت موبابل هم یکی از آن دسته لوازمی است که در ایام بازگشایی مدارس قیمتش بالا می‌رود.

یکی از فروشندگان موبایل هم به خبرنگار ما گفت: بازار موبایل این روزها روزهای ساکت و آرامی را پشت سر می‌گذارد و  خریدار آن چنانی وجود ندارد چرا که قیمت‌ها بالا است و تنها نیازمند واقعی برای خرید مراجعه می‌کند.

 شاید با کاهش قیمت دلار قیمت گوشی تلفن همراه هم کاهش یابد 

وی پیش بینی کرد امید است با کاهش قیمت دلار قیمت گوشی تلفن همراه هم کاهش یابد چرا که در روزهایی که قیمت بالا است ماهم مشتری زیادی نداریم.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان بیرجند به خبرنگار ما گفت: قیمت تلفن همراه، رابطه نزدیکی با بهای دلار دارد و بررسی روند  صعودی قیمت ارز بیانگر آن است که طی دو هفته اخیر تلفن همراه افزایش قیمت  10 درصدی دارد.

 موسوی افزود: بیشتر گوشی‌ها وارداتی است و تولید داخل در بازار یا بسیار کم است  یا استقبال زیادی از تولیدات داخل در حوزه گوشی همراه نیست و با افزایش قیمت دلار، نرخ گوشی تلفن همراه هم روند افزایشی به خود می گیرد.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان بیرجندادامه داد: هم اکنون شرایط بازار تلفن همراه معمولی است و خریدار برای نیاز واقعی خود مراجعه می کند به عبارتی بازار این روزهای این کالا در بیرجند نه خیلی راکد و نه خیلی فعال است.

وی  درباره عوامل تاثیرگذار دیگر هم گفت: عواملی همچون ایجاد تقاضای پیش‌بینی‌نشده به مناسبت بازگشایی مدارس و نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان به تلفن همراه و تبلت برای آموزش آنلاین، باعث شد که خرده‌فروشی بازار دچار شوک افزایش قیمت شود.

وی تصریح کرد: در صورت کاهش قیمت ارز، بازار با اشباع گوشی رو به رو می شود و در نتیجه با شوک کاهش قیمت مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایام بازگشایی مدارس قیمت افزایش قیمت دلار موبایل با دلار تلفن همراه هم روند افزایشی بازار موبایل دانش آموزان موبایل هم کاهش قیمت قیمت ها هم روند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع

ایتنا - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.
هر چند توسعه زیرساخت‌های حوزه تلفن سیار نیازمند نصب دکل‌های تلفن همراه در نقاط مختلف شهرهاست، اما هنوز هم بسیاری از مردم بر این باورند که این دکل‌ها دارای تشعشعات مضری برای بدن هستند و آنها را عامل بروز برخی بیماری‌ها مانند سرطان می‌دانند.  

به گزارش ایتنا از ایسنا، تشعشعات موبایل و مخاطرات آن سال‌هاست علی رغم توضیحات مسئولان از جمله دغدغه‌های مردم بوده اما بنابر گفته کارشناسان هنوز آسیب های ناشی از امواج یا تشعشعات فناوری هایی مانند تلفن همراه هنوز در دنیا به یک اجماع واحد نرسیده‌اند و شاید نیاز است سال‌ها بگذرد تا مشخص شود آنتن‌های نزدیک به منزل اشخاص تأثیری داشته است یا خیر؟ ولی به صورت کلی توصیه می‌شود قشر آسیب‌پذیر جامعه مانند کودکان، افراد مسن یا زنان باردار از این نوع تشعشعات دور باشند؛ به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی کشور (رگولاتوری) بر اساس وظایف خود، در همکاری با سایر سازمان‌های متولی در این حوزه مانند سازمان انرژی اتمی ایران، به طور مستمر تشعشعات آنتن دکل‌ها را به سه روش اندازه‌گیری می‌کند.

در این راستا محمد شمسایی- مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی بر لزوم اطمینان از استاندارد تشعشعی تلفن همراه تأکید کرده است.

شمسایی در این زمینه تشریح کرد: معمولا برای خرید یک گوشی تلفن همراهِ جدید به بِرند، مدل، سیستم عامل، قیمت، امکانات، زیبایی، و غیره از آن توجه می کنیم؛ اما توصیه بهداشت الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.  

موضوعی که امیر محمدزاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - هم به آن اشاره و گفته است: برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR توسط آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳