Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@10:46:40 GMT

کره جنوبی در حال توسعه یک موشک در حد سلاح‌های هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۵۱۵۹

کره جنوبی در حال توسعه یک موشک در حد سلاح‌های هسته‌ای

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد این کشور در مراحل پایانی توسعه یک موشک بالستیک زمین به زمین که قدرتش به اندازه یک کلاهک هسته‌ای تاکتیکی است، قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه الجزیره، این در حالی است که اخیرا کره جنوبی طرح‌های پیشنهادی بودجه‌ای خود با هدف تقویت ظرفیت دفاعی‌اش علیه کره شمالی را رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش مذکور که روز پنجشنبه منتشر شد، این سلاح جدید قادر به حمل یک کلاهک تا میزان سه تن وزن بوده و برد پروازی ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را دارد.

این موشک برای از بین بردن تاسیسات موشکی و پایگاه‌های زیرزمینی با نفوذ به تونلهای زیرزمینی و بی اثر کردن موکشهای بالستیک هسته‌ای و قاره پیما قبل از پرتابشان طراحی شده است. در این گزارش بیان شد، این موشک همچنین میتواند در صورت شلیک شدن از نزدیکی مرز دو کره به همه نواحی کره شمالی برسد.

این پروژه در پی برداشته شدن کال محدودیتها علیه توسعه موشک که از سوی آمریکا اعمال شده بودند به پیش برده شد.

دولت کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت: ما به توسعه موشکهای دقیقتر و قدرتمندتر و با برد بیشتر با هدف اعمال بازدارندگی و دستیابی به صلح و امنیت در شبه جزیره کره خواهیم پرداخت.

وزارت دفاع کره جنوبی اخیرا در سند دفاعی خود برای بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ گفت که این کشور به توسعه موشکهای جدید با "قدرت تخریبی که به طرزی چشمگیر ارتقا یافته" و همین طور به روز رسانی سیستمهای دفاع موشکی و استقرار رهگیرهای جدید علیه توپخانه‌های دوربرد خواهد پرداخت.

این موشک جدیدترین مورد در رقابت تلافی جویانه دو کره بر سر توسعه موشکهای متعارف به حساب می‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره جنوبی توسعه موشک کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

دیگر خبرها

  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی
  • «توس۳» موشک انداز بی رحمی که همه استحکامات را درهم می‌کوبد
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است