Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزیر امور خارجه ارمنستان در دیدار با «محمد حاج ابراهیم»، سفیر سوریه در ایروان گفت که کشورش خواهان گسترش روابط و همکاری مشترک با سوریه در همه بخش ها است.

«آرارات میرزویان»، وزیر امور خارجه ارمنستان در این دیدار با ابراز تمایل کشورش برای توسعه روابط و همکاری های مشترک در همه زمینه ها، بر حمایت ایروان از وحدت مردم و حاکمیت سرزمینی سوریه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که ارمنستان به روابط تاریخی دیرینه با سوریه بسیار اهمیت می دهد.

وزیر امور خارجه ارمنستان افزود که ایروان اوضاع و تحولات سوریه را دنبال می کند و موضع ارمنستان در قبال حمایت از دولت و حاکمیت دمشق تغییر نخواهد کرد.

سفیر سوریه نیز از موضع دولت و مردم ارمنستان در حمایت از کشورش در طول دوره جنگ علیه تروریست ها قدردانی کرد.

روابط میان ارمنستان و سوریه پس از فروپاشی شوروی سابق و استقلال این کشور در دهه ۱۹۹۰ روند رو به رشدی داشته است. سوریه در  سال ۱۹۹۷ سفارت خود را در ایروان گشود. 

در چند سال اخیر و به دنبال پیروزی دولت سوریه بر گروه های تروریستی و استقرار آرامش نسبی در بسیاری از مناطق این کشور، بسیاری از کشورهای جهان روابط خود را با دمشق در بخش های گوناگون گسترش داده اند.

در همین حال، هیاتی از وزیران لبنانی در نخستین سفر خود طی ۱۰ سال گذشته امروز (شنبه) وارد دمشق می شود. هدف از این سفر وارد کردن انرژی برق از اردن از طریق سوریه به منظور کاهش بحران برق در لبنان اعلام شده است.

هیات یاد شده شامل "زینه عکر" معاون نخست وزیر پیشبرد امور و سرپرست وزارت خانه های دفاع و خارجه ، "غازی وزنی" وزیر دارایی ، "ریمون غجر" وزیر انرژی و سرلشکر "عباس ابراهیم" مدیرکل امنیت عمومی لبنان است.

وزارت اطلاع رسانی سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که "فیصل المقداد" وزیر امور خارجه امروز از این هیات لبنانی استقبال می کند.

مقامات لبنانی پس از آغاز جنگ غربی - عبری و عربی علیه سوریه در سال ۲۰۱۱ به این کشور سفر نکرده اند. دولت لبنان علت این اقدام خود را پیروی از سیاست دوری گزیدن از درگیری های منطقه ای نامیده است. 

برچسب‌ها سوریه ایروان دمشق ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه ایروان دمشق سوریه ایروان دمشق ارمنستان وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

کد خبر 6089465 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان