Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان درباره شاخص انتخاب آثار ملیله برای نشان ملی گفت: تاکنون ۲۵ اثر ملیله استان زنجان برای دریافت نشان ملی به معاونت صنایع‌دستی ارسال شده که برای ششمین دوره داوری نشان ملی صنایع‌دستی ارسال خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او بابیان اینکه  این آثار برای ششمین دوره داوری نشان ملی صنایع‌دستی ارسال خواهد شد، افزود: مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیباشناسی سنتی، نوآوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات، از جمله معیار‌های انتخاب است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان درباره معیار‌های داوری این آثار، ادامه داد: اولین معیار ما مرغوبیت است و موضوع دوم هم اصالت اثر است و اینکه از طرح‌ها یا مواد اولیه غیرایرانی برای آثار استفاده نشود یا نشانه‌ها و هویت فرهنگی غیرایرانی در آن تجلی پیدا نکند.

ارجمند افزود: صنایع‌دستی، مجموعه هنر‌های اصیل، بومی و مردمی هر کشور است که ریشه‌های استوار و عمیقی در اعتقادات آداب، رسوم، عادات، سنن و در مجموع فرهنگ معنوی جامعه دارد و نمایشگر تمدن و فرهنگ اقوام بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: میراث‌ هنری و فرهنگی که در طول قرن‌ها به آیندگان منتقل می‌شود، دارای ارزش معنوی زیادی بوده و بر پشتوانه‌های هنری و فرهنگی گذشتگان بنا شده است.



انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملیله زنجان میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان صنایع دستی نشان ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است

معاون صنایع‌دستی وزارت گردشگری بیان کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078460 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد