Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه برنامه سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر لزوم واکسینه شدن تمامی زنان باردار واجد شرایط تاکید کرد.

"ناهید فرامرزی" افزود: از اواسط مردادماه سال جاری از طرف وزارت بهداشت برای واکسیناسیون زنان باردار به تمامی استان ها نامه زده شد که بعد از تشکیل جلسه در استان ما از اواخر مرداد ماه و همزمان با کل کشور واکسیناسیون زنان باردار شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است تصریح کرد: واجدین شرایط دریافت واکسن کرونا مادران باردار باسن بارداری ۱۲ هفته به بعد، مادران باردار با نمایه توده بدنی ۳۵ و بالاتر، مادران دوقلویی و چندقلویی، مادرانی که با روش آزمایشگاهی باردار شدند و مادران بارداری که بیماری زمینه‌ای مثل دیابت، بیماری قلبی، کلیوی دارند اما با در نظرگرفتن سن مادر بالای ۱۸ سال، هستند.
رئیس گروه برنامه سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اهمیت سن بارداری مادر از هفته ۱۲ به بعد اظهار کرد: بعد از هفته ۱۲ بارداری یعنی همان سه ماهه اول، اندام‌های جنین تشکیل می شود و به دلیل اینکه هنوز تحقیقی در کل دنیا بر روی عوارض واکسن کرونا تکمیل نشده واکسیناسیون کرونا برای مادران باردار با این سن بارداری به بعد تزریق می شود.
فرامرزی تاکید کرد: واکسیناسیون افراد عادی در محل های تجمعی مشخص شده صورت می‌گیرد و درست است که ابتلای مادران باردار به کرونا با بقیه افراد عادی فرقی نمی کند اما با توجه به تغییرات فیزیولوژیک بدن مادر با بارداری و ضعیف شدن سیستم ایمنی آن ها نسبت به افراد عادی در نتیجه ترجیح داده شد که مادران باردار به این محل های تجمعی واکسیناسیون مراجعه نکنند و تحت پوشش هر پایگاه و بهداشتی که هستند می توانند با مراجعه به آن محل واکسن خود را تزریق کرده و با این شرایط زمانبندی، نوبت دهی و تزریق واکسن برای آن ها بهتر صورت می گیرد.
وی ادامه داد: اگر مادر باردار علائم کرونا داشته باشد اول از همه باید با پزشک خود مشورت کند و بر اساس شرایط و علائم مادر، پزشک تصمیم می‌گیرد که آیا مادر نیاز به قرنطینه خانگی دارد یا نیاز به بستری دارد که در صورت قرنطینه خانگی به مادر توصیه می شود در خانه بماند، پروتکل های بهداشتی را رعایت و غذاهای مقوی استفاده کند.
رئیس گروه برنامه سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: مادران باردار می توانند درصورت نیاز به مشاوره با سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس گرفته و با شماره گیری کد ۴ که کد مادران باردار می باشد با همکاران صحبت داشته باشند که همچنین این سامانه در کل کشور به صورت شبانه روزی پاسخگوی آن ها می باشد.
فرامرزی تصریح کرد: علائم کرونا برای مادران باردار و افراد عادی فرقی نمی کند اما در مادران باردار با توجه به تغییرات فیزیولوژیک در دوران بارداری ممکن است علائم شدیدتر باشد، به طور کلی شایع‌ترین علائم سردرد، آبریزش بینی، گلودرد، سرفه، تب و از جمله علائم گوارشی که در کرونای دلتا بروز می کند می توان به درد اطراف ناف نیز اشاره کرد.
وی اظهار کرد: بخور آب گرم به مادران باردار توصیه می‌شود از این جهت که ویروس کرونا دو تا سه روز اول در محدوده بینی و گلو بوده و بعد وارد ریه می شود که اگر این چند روز اولیه بخور آب گرم و مایعات داغ استفاده کنند ویروس وارد معده شده و توسط اسید معده از بین می رود.
رئیس گروه برنامه سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: اکیدا توصیه می شود که زنان باردار تا جایی که امکان دارد از خانه خارج نشوند و در خانه بمانند مگر برای کارهای ضروری که آن هم حتماً با پروتکل های بهداشتی، شست و شوی مرتب دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باشد و همچنین در مکان‌های شلوغ مثل مراسمات و مهمانی ها حضور پیدا نکنند.
فرامرزی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم واکسیناسیون زنان باردار در کل کشور را دارد بیان کرد: از اواخر مردادماه با اطلاع رسانی به کمک صدا و سیما، خبرگزاری ها و تهیه بروشورها در فضای مجازی برای واکسیناسیون مادران باردار و تماس مراقبین سلامت پایگاه ها و بهداشت ها با تمامی زنان تحت پوشش خود، زنان باردار را دعوت به تزریق واکسن کووید_۱۹ کردیم که متاسفانه با توجه به شایعاتی که در فضای مجازی بر علیه واکسن شروع شده مقدار استقبال کم بوده اما بازهم استان ما نسبت به بقیه استان‌ها استقبال بهتری داشته است.
وی ادامه داد: از فروردین ماه سال جاری تاکنون ۵ هزار و ۳۰۰ زن باردار در سامانه سیب ثبت شده اند.
رئیس گروه برنامه سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه توصیه و تاکید ما بر روی واکسینه شدن تمامی زنان باردار واجد شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد است خاطرنشان کرد: تا پایان روز جمعه ۱۲ شهریور امسال، یک هزار و ۶۸۶ زن‌باردار واجد شرایط واکسینه شده که طبق این آمار چیزی حدود ۳۱.۵ درصد زنان باردار این استان واکسینه شده اند.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: باردار واجد شرایط مادران باردار زنان باردار تمامی زنان افراد عادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، شماره تلفن ۰۹۱۷۰۴۰۴۳۳۳ جهت اشتراک ویدئو‌ها و تصاویر شما مخاطبان گرامی جهت انعکاس در بسته گفتن نگین پیش بینی شده است.
نکته لازم اینکه در هنگام ضبط ویدئو حتما گوشی تلفن همراه بصورت افقی باشد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان