Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی رسانه‌های ترکیه ادعا کرده‌اند که بغداد به زودی میزبان روسای سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه و سوریه خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه"ترکیه" با اشاره به تحولاتی که در روابط ترکیه و سوریه در جریان است، نوشت: بین هاکان فیدان رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه(میت) و رئیس علی مملوک سرویس امنیتی سوریه در بغداد دیداری تاریخی شکل خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: منابع امنیتی عراقی نیز چنین خبری را تایید کرده است. این دیدار در آینده نزدیک انجام می گیرد و موضوعات مهمی در دستور کار است. اسماعیل حقی پکین رئیس اسبق اطلاعات ستاد کل ارتش ترکیه نیز در این خصوص گفته است که این دیدار می تواند آغاز روندی جدید(در روابط ترکیه و سوریه) باشد. اگر روند با هاکان فیدان و در سطح امنیتی پیش برود، در مراحل بعدی کانال های سیاسی و دیپلماتیک نیز مجدداً فعال خواهند شد و دوره جدیدی شروع می شود.

پکین در خصوص مهمترین محورهای دیدار احتمالی مملوک و فیدان نیز گفت: پ ک ک و مهاجران از جمله مهمترین محورها خواهند بود. مسائل ادلب و درعا نیز از دیگر محورهاست که مورد گفتگو قرار گیرد و نقشه راهی برای آن تنظیم شود.

وی یادآور شد: این روند برای عربستان سعودی، امارات و مصر نیز باید دنبال شود. تماس ها در قالب بغداد 

علی مملوک و هاکان فیدان آخرین دیدار خود را در سال 2020 در مسکو داشتند و از آن پس دیداری انجام نگرفته است.

آغاز این دیدارها می تواند تاثیرات زیادی بر روند تحولات در سوریه داشته باشد.

ترکیه طی ماههای گذشته تلاش زیادی برای بهبود روابط با کشورهایی نظیر مصر، عربستان، امارات و یونان داشته تا روابط سرد و بعضاً خصمانه با آنها را بهبود دهد. دیدارهای انجام گرفته بین مقامات مصر  و امارات طی هفته های گذشته نیز در همین چارچوب است.

تلاش ترکیه برای بازگشت به مدار امارات و مصر

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه ترکیه سوریه ترکیه ترکیه و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...