Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:46:21 GMT

وضعیت شیوع کرونا در گلستان نارنجی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۶۰۸۱

وضعیت شیوع کرونا در گلستان نارنجی شد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، علی متکی اظهار داشت: براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده سامانه ماسک وزارت بهداشت، بندرگز، بندرترکمن، آق‌قلا، گرگان، آزادشهر، گنبدکاووس، کلاله و گمیشان از امروز از وضعیت قرمز شیوع کرونا خارج شده و وارد شرایط نارنجی شدند.

وی یادآور شد: شنبه هفته گذشته شهرهای کردکوی، علی‌آبادکتول، رامیان، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه با ادامه رعایت شیوه نامه های بهداشتی وارد وضعیت نارنجی شیوع کرونا شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: خروج استان از وضعیت قرمز شیوع کرونا به معنای کم توجهی به رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی نیست و در صورت کم توجهی به توصیه‌ها، احتمال وارد شدن به پیک ششم شیوع این ویروس دور از انتظار نخواهد بود.

متکی ادامه داد: شیوع ویروس دلتا با چندبرابر قدرت سرایت، دورهمی‌های خانوادگی، مراسم های عزاداری به خصوص در محیط بسته، رستوران‌ها و تالارهایی که در فضای سرپوشیده غذا سرو می‌کنند، کاهش استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری از جدی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان به کرونا در گلستان طی هفته های گذشته بود.

متکی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار تا روز گذشته هزار و ۳۶ نفر در گلستان به علت ابتلا به کرونا بستری بودند که از این تعداد، ۱۹۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند که حال ۷۷ نفر آنان وخیم است.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور ۲۴۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا گرگان گلستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا گرگان گلستان ویروس کرونا گرگان گلستان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند

روح الله مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان آماده فعالیت است که این رقم در سال گذشته ۹۴ مورد بود.

وی افزود: با برنامه ریزی های که در حال انجام است سعی داریم تا زمان برداشت محصول گندم تعداد مراکز خرید در استان را افزایش دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵۰ هزار تن گندم از طریق مراکز خرید اداره کل غله در استان خریداری شد، گفت: پیش بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

وی یادآور شد: امسال حدود ۱۵۲ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در استان انجام شد.

مهری اظهار کرد: طبق برآوردهای جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال مسؤولیت خرید دانه‌های روغنی با سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر 6089913

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد