Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:47:07 GMT

کمتر از ۱۰ درصد مطب ها در تهران طرف قرارداد بیمه ها هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۶۱۹۲

کمتر از ۱۰ درصد مطب ها در تهران طرف قرارداد بیمه ها هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رضایی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک یکی از گام‌های اساسی و مهم در شکل گیری پرونده الکترونیک سلامت است، افزود: ما از نظر اجرایی در میانه راه تحقق نسخه نویسی الکترونیک هستیم. شاخص کشوری ما در نسخه نویسی الکترونیک هم اکنون حدود ۵۰ درصد است. البته این شاخص در بخش دولتی و غیر دولتی قدری متفاوت است به نحوی که در بخش خصوصی به طور میانگین ۵۵ درصد و در بخش دولتی به طور میانگین حدود ۵۰ درصد این اقدام انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد مراکز ارائه دهنده خدمت به نسخه نویسی الکترونیک دسترسی دارند. البته اجرای این طرح در استان‌ها متفاوت است به طوری که برخی تا ۹۷ درصد و برخی کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل زیرساختی برای برخی پزشکان در مطب‌ها و بیمارستان‌ها وجود دارد که نسبت به اجرای آن ممانعت می‌کنند، گفت: این موضوع عمدتاً به ضریب نفوذ سازمان‌های بیمه‌گر مربوط می‌شود. در کلانشهر تهران که کمتر از ۱۰ درصد مطب‌های خصوصی، طرف قرار داد بیمه‌ها هستند دسترسی کمتری وجود دارد ولی در سایر شهرهای کشور که بیش از ۹۰ درصد پزشکان طرف قرار داد هستند همکاری بهتر و مطلوب‌تری وجود داشته و انجام نسخه نویسی الکترونیک در درصد بسیاری از مطب‌ها انجام می‌شود. نقطه ضعف دیگر مراکز دولتی هستند که به علت بحران کرونا نتوانستند زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

رضایی به سیاست‌های تشویقی این سازمان در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ تفاوت تعرفه‌ای برای نسخ الکترونیک و غیر الکترونیک قائل بودیم به گونه‌ای که کسانی که مبادرت به تجویز نسخه الکترونیک می‌کردند هم از تعرفه ۲۰ درصد بالاتر برخوردار بوده و هم در پرداخت‌ها دارای اولویت بودند به گونه‌ای که نسخ الکترونیک به موقع پرداخت می‌شد. شاید لازم باشد علاوه بر سیاست‌های تشویقی سایر تمهیدات را نیز با مساعدت دولت و سازمان نظام پزشکی به کار گیریم.

وی با بیان اینکه نسخه پیچی در داروخانه‌ها درصد بالاتری از نسخه نویسی را به خود اختصاص داده است، گفت: از لحاظ آماری در ماه حدود ۴۸۰ میلیارد تومان هزینه اسناد مالی با بخش‌های سرپایی که ۴۴۰ میلیارد تومان در حال حاضر به صورت الکترونیک مبادله می‌شود که در مجموع در بخش سرپایی موفقیت بالایی محسوب می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه در صورتی که نسخ کاغذی پزشکان در داروخانه‌ها به صورت الکترونیک پیچیده شود به ازای هر خدمت مبلغ ۴ هزار تومان به عنوان حق الزحمه از سوی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.

رضایی بیان کرد: با توجه به محدودیت زمانی که در تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده، از آذر ۱۴۰۰ سازمان‌های بیمه گر اجازه ندارند پرداختی برای اسناد غیر الکترونیک داشته باشند و بر اساس زمانبندی این اقدام تا آبان ۱۴۰۰ باید تحقق یابد. البته مشکلات برق در تابستان، تشدید بیماری کرونا، تغییر دولت و انتخابات نظام پزشکی در سرعت کار ما تأثیرگذار بود که امیدواریم با رفع محدودیت‌های ذکر شده و همراهی پزشکان و سایر ارائه دهندگان خدمات درمانی به این هدف دست یابیم.

کد خبر 5296464

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت نسخه الکترونیک بیمه سلامت ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا بهرام عین اللهی چاقی شیوع کرونا کووید 19 واکسن سازمان غذا و دارو علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی تهران سعید نمکی نسخه نویسی الکترونیک مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، توصیه می‌کنیم از غذاهای سالم مصرف کنید. هر اتفاقی، از استرس کار گرفته تا نگرانی‌های مالی، مشکلات سلامتی ممکن است سبب پرخوری عصبی باشد. ما توصیه‌هایی را برای شما داریم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟

آرزوی خیلی از افراد این است که با کاهش اشتها، وزن کم کنند. ما در متن زیر راهکار سریع برای رفع گرسنگی کاذب را به شما در مقاله زیر خواهیم گفت. به عبارتی خیلی بهتر این که خود را به گرسنگی سالم وصل کنید. روش‌های دور زدن حس «گرسنگی»، برای رژیم و لاغری و کم کردن اشتها، وجود دارد.

حذف حس گرسنگی

برای رژیم و لاغری و کم کردن اشتها، حرف‌های زیادی وجود دارد. هر فردی یک نظری می‌دهد و هر چه بیشتر تلاش می‌کنید، کمتر به نتیجه دلخواه می‌رسید. آن‌هایی که می‌خواهند لاغر شوند و البته تلاش هم می‌کنند، اما هنوز نتیجه دلخواه را پیدا نکرده اند، شاید بتوانند با این ۴ روش ساده، تا اندازه‌ای آرزوی خود را محقق کنند.

آووکادو را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید

با اینکه آووکادو چرب است، اما خاصیت چاق کنندگی که ندارد هیچ، چربی‌های غیراشباع مونو نیز دارد که برای بدن مفید هستند و باعث می‌شوند تا فرد برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشد. بر اساس گزارش مجله تغذیه در آمریکا، افرادی که دچار اضافه وزن هستند اگر نیمی از یک آووکادو را به ناهار خود اضافه کنند، در سه ساعت بعدی تا ۴۰ درصد تمایل خود به زیاد غذا خوردن را از دست می‌دهند. در بازه زمانی ۵ ساعتی نیز این تمایل حدود ۲۸ درصد کاهش خواهد داشت. آووکادو یکی از بهترین مواد خوراکی سیرکننده است که در همه فصل‌های سال موجود است.

جویدن آدامس

جویدن خاصیت بسیاری دارد. البته منظورمان جویدن و قورت ندادن است. دانشمندان هلندی در تحقیقاتی از مردم خواستند تا غذای خود را به مدت یک یا ۸ دقیقه بجوند، اما آن را قورت ندهند. پس از ۳۰ دقیقه، آن‌ها آزمایش کردند و متوجه شدند کالری غذاها وارد بدن افراد شده است.

همچنین ثابت شد، افرادی که غذاها را ۸ دقیقه جویده بودند، ۱۹ درصد غذای کمتری از گروه دوم که یک دقیقه جویده بودند، غذا خورده اند. بنابراین، جویدن آدامس‌های بدون قند پس از غذا نه تنها باعث خوشبویی دهان می‌شود بلکه میزان حس گرسنگی را در فرد کاهش می‌دهد.

کربوهیدرات بخورید

در رژیم‌های غذایی کربوهیدرات همیشه کم یا حذف می‌شود. اما بدانید با ممنوع کردن همه کربوهیدرات ها، شما احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت. بهترین روش استفاده از کربوهیدرات، خوردن میوه، سبزیجات و غلات است. این مواد برای مدت طولانی انسان را سیر نگه می‌دارند و برای خوردن غذاهای چرب و سنگین تمایل کمتری خواهید داشت. کربوهیدرات‌های سفید را می‌توانید در سیب‌زمینی پیدا کنید. سیب‌زمینی نشاسته پایدار دارد که برای مدت طولانی احساس سیری به آدم می‌دهد. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه انگلستان، نشاسته‌های پایدار تا ۲۴ ساعت انسان را سیر نگه می‌دارند و باعث می‌شوند تا روزانه ۳۲۰ کالری کمتری مصرف شود.

ورزش

برخلاف تصور عموم، ورزش باعث ایجاد حس گرسنگی در فرد نمی‌شود. بر اساس تحقیقاتی که در برزیل انجام شده اند، دویدن هنگامی که احساس گرسنگی دارید باعث فعال شدن سلول‌های ارسال پیام سیری می‌شوند و حس گرسنگی را مهار می‌کند. هنگامی که واقعا احساس گرسنگی دارید، یک وعده اسنک کوچک که فیبر زیادی دارد، همچون سیب یا یک کاسه جودوسر به شما کمک می‌کند تا کاملا احساس سیری داشته باشید.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1228822 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت