Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با انتقاد از تشکیل نشدن دولت لبنان اعلام کرد آمریکا در ظاهر از تشکیل دولت حمایت می‌کند، اما در پنهان و به شکل محرمانه، برای تشکیل نشدن دولت اعمال فشار یا تهدید می‌کند زیرا در صورت تشکیل دولت، غرب ملزم به اجرای تعهداتش در قبال لبنان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از افغانستان گرفته تا لبنان، سوریه و فلسطین شاهد شکست حضور آمریکا هستیم. لابی صهیونیست بر دولت آمریکا حکومت می‌کند و می‌خواهد برای حمایت از مجرمانی که فلسطین را غصب کرده اند، جهان را ویران کند. از سوی دیگر، آمریکا کشور‌ها را ویران و مردم را آواره می‌کند و مرتکب جنایت‌های متعددی می‌شود. اکنون پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان می‌گوید شکست خورده ایم. پس از گذشت ۳۰ سال از پیمان اسلو مشخص می‌شود که این پیمان سرابی بیش نبوده است. پس از چندین دهه رقابت‌های تسلیحاتی با شوروی سابق و محور سوسیالیستی معلوم می‌شود که ثروت‌های هزینه شده برای سلاح بی فایده بوده است.

ماهر حمود افزود: اگر از میلیارد‌ها پولی که علیه سوریه و افغانستان به کار برده شد، برای بهبود اوضاع آن‌ها استفاده می‌شد، این کشور‌ها از بهترین کشور‌های جهان محسوب می‌شد. این همان آمریکای شکست خورده است که به رغم هزینه‌های بسیار در زمینه دستگاه‌های اطلاعاتی، نمی‌دانست که با مقاومت در عراق رویارو خواهد شد و نمی‌دانست که ملت افغانستان با آن مخالفت خواهد کرد.

وی اعلام کرد: واشنگتن در گذشته نیز نمی‌دانست که مداخله آن در لبنان به پیچیده‌تر شدن بحران منجر خواهد شد. بیش از ۴۰ سال پیش هم انتظار نداشت که شاه ایران متحد اصلی اش سرنگون شود. اما در خصوص قانون سزار، آمریکا برای چه چیزی، یک ملت را به طور کامل تحت تحریم قرار می‌دهد؟ برای حقوق بشر؟ آمریکا در لیبی و عربستان برای حقوق بشر چه کاری انجام داد؟ چرا همه متحدان یا مزدورانش در جهان از دیکتاتور‌های جنایتکاری هستند که با توسل به زور حکومت می‌کنند؟ متأسفانه مشکل فقط در آمریکا نیست. مشکل در سران و کسانی است که آن را باور می‌کنند؛ سرانی که مردم زمام کشور خود را به دست آن‌ها داده اند و به آن‌ها کاملا اطمینان دارند. اما ناگهان متوجه می‌شوند که چنین مسئولانی به آن‌ها خیانت می‌کنند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت همچنین تاکید کرد: عرصه لبنان شبیه این صحنه جهانی است. متأسفانه همچنان بسیاری به نقش آمریکا باور دارند و تلاش می‌کنند که بخش بیشتری از آنچه تحریم‌های آمریکا نامیده می‌شود، از بین برود. ازین رو، برای مثال با کشتی ایرانی حامل سوخت، پیشنهاد‌های چین، روسیه و ... مخالفت می‌کنند. این افراد ترجیح می‌دهند که لبنان در شرایط کنونی بماند و از ترس خشم آمریکا، عقب نشینی کند. وزیر دفاع انگلیس به طور واضح و روشن به آن‌ها پیام ارسال کرد و گفت پس از عقب نشینی از افغانستان، آمریکا دیگر ابرقدرت نیست.

ماهر حمود گفت: افزون بر همه این مسائل، شاهد هستیم که آمریکا در زمینه تشکیل دولت لبنان، به شکل محرمانه علیه طرف‌های ذیربط اعمال فشار یا تهدید می‌کند. درست است که همه مسئولان آمریکایی ظاهرا به تشکیل دولت تشویق می‌کنند و در هر اظهارات و موضع گیری، تشکیل دولت را الزامی می‌دانند؛ اما شاهد هستیم که سازمان اطلاعات آمریکا در پشت پرده برای جلوگیری از تشکیل دولت اعمال فشار می‌کند. چرا؟ چون در صورت تشکیل دولت، غرب ملزم به اجرای برخی اقدامات می‌شود. شرط اصلی کمک‌ها به لبنان، تشکیل دولت است. آمریکا نمی‌خواهد لبنان از این بحران خارج شود. از این رو، دو نقش ایفا می‌کند. در ظاهر از تشکیل دولت حمایت می‌کند و به شکل پنهانی، حامی هر چیزی است که به تشدید بحران لبنان و مهم‌تر از آن، تشکیل نشدن دولت منجر شود.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در پایان اعلام کرد بیان این سخنان بدین دلیل است که تلاش شود از جرم رئیس جمهور و نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه بکاهند، زیرا اگر اعمال فشار خارجی یا عوامل محرمانه‌ای وجود نداشته باشد، جنایت تشکیل نشدن دولت بسیار بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تشکیل دولت تحولات لبنان دولت آمریکا تشکیل نشدن دولت اعمال فشار تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • تصاویر جالب از آمریکا در حمایت از غزه | از رژه خودرویی تا تشکیل زنجیره انسانی توسط دانشجویان دانشگاه شیکاگو
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود