Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@12:57:07 GMT

گوگل حساب کاربری مقامات دولت سابق افغانستان را بست

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۶۳۷۲

گوگل حساب کاربری مقامات دولت سابق افغانستان را بست

آفتاب‌‌نیوز :

به گفته یک منبع آگاه، نگرانی از رهگیری اوراق دیجیتال باقی مانده مقامات سابق افغانستان و شرکای بین‌المللی شان، دلیل این اقدام شرکت گوگل عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان تسلط گروه طالبان بر اوضاع افغانستان، گزارش هایی منتشر شده مبنی اینکه چگونه پایگاه اطلاعاتی بیومتریک و همچنین اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزدهای شهروندان افغان ممکن است از سوی حاکمان جدید این کشور با هدف شناسایی دشمنان آنها مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگل در حالی از تایید آشکار و علنی اینکه این اکانت های مربوط به دولت افغانستان مسدود شده اند، امتناع کرده اما اعلام کرد که این شرکت در حال نظارت بر اوضاع در افغانستان است و اقدامات موقت برای امنیت حساب های کاربری مربوط انجام می دهد.

یک کارمند دولت سابق افغانستان به رویترز گفته بود که گروه طالبان به دنبال دستیابی به ایمیل مقامات دولت سابق افغانستان بوده است. این فرد اواخر مه گذشته گفته بود که گروه طالبان از وی خواسته تا اطلاعات مربوط به سرورهای وزارتخانه ای که وی در آنجا کار می کرده را نگه دارد.

این کارمند دولت سابق افغانستان این درخواست طالبان را نپذیرفته و از آن زمان به بعد خود را پنهان کرده است.

سوابق نشان می دهد که شماری از نهادهای دولتی افغانسان از سرورهای گوگل برای مدیریت ایمیل های رسمی خود از جمله وزارتخانه های دارایی، صنعت، آموزش عالی و معادن استفاده کرده اند.

دفتر پروتکل های ریاست جمهوری افغانستان نیز از گوگل استفاده کرده است.

هدایت پایگاه های اطلاعاتی و ایمیل های دولتی می تواند اطلاعات مربوط به کارمندان دولت سابق، وزرای سابق پیمانکاران دولتی ، هم پیمانان قبیله ای و شرکتای خارجی شان را مهیا کند.

بایدن در روز ۳۰ اوت (۸ شهریور) همزمان با اعلام پایان حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت در ۱۷ روز گذشته نیروهای آمریکایی "بزرگترین عملیات خروج هوایی در تاریخ آمریکا" را انجام دادند و بیش از ۱۲۰هزار شهروند آمریکایی، شهروند کشورهای متحد و متحدان افغان خود را خارج کردند.

او در پاسخ به منتقدانش درباره این تصمیم گفت که طبق نظر تمام فرماندهان میدانی آمریکا، پایان دادن به حضور نظامی در افغانستان بهترین راه ممکن برای حفاظت از جان نیروهای نظامی آمریکا و تضمین امنیت خروج غیرنظامیان از این کشور طی هفته‌ ها و ماههای آینده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گوگل افغانستان دولت سابق افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم